Stefandorf

Games die de WiiU (voorlopig) overslaan

Berichtdoor Stefandorf » 14 januari 2013, 1:39

Welke games zien jullie dolgraag uitkomen op de WiiU maar zijn nu (voorlopig) nog alleen verkrijgbaar op de 360 en PS3? Uiteraard moeten we wel realistisch blijven :P Een Halo 4 zal nooit en te nimmer op de WiiU verschijnen. Hoe graag sommige mensen dat misschien willen. Zelf zie ik graag de volgende titels verschijnen op de WiiU:

Tomb Raider:

Het allereerste deel op de oude Playstation beschouw ik net als GoldenEye en Ocarina of Time, als waar meesterwerk. De meeste delen in deze reeks heb ik met plezier gespeeld, al was ik minder gecharmeerd van Angel of Darkness. Toen Crystal Dynamics het stokje overnam van Core Design was de magie grotendeels verdwenen. Het voordeel van Crystal was wel weer dat ook Nintendo liefhebbers konden genieten van Tomb Raider games. Nadat Legend uitkwam op de Gamecube kwam Crystal met een uitgebreidere versie van Anniversary voor de Wii. Helaas betekende dit niet dat de reboot van deze serie genaamd Tomb Raider, ook zou uitkomen op een Nintendo systeem. Want wat had ik graag deze realistische survival TR game willen spelen op de WiiU. Wie weet bedenkt Crystal zich nog een keer. Anniversary kwam immers ook later pas uit op de Wii.

GTA V:

Om eerlijk te zijn raakte ik pas verslingerd aan deze reeks toen ik Vice City mocht spelen bij m'n neef. De eerste twee GTA's op de oude Playstation had ik wel eens gezien bij 'n kameraad van school maar 't kon me minder boeien dan bijvoorbeeld Driver. GTA III heb ik nooit gezien/gespeeld dus Vice City was echt de eerste waar ik verslaafd aan raakte. San Andreas mistte helaas de leuke sfeer en muziek van Vice City maar dankzij de enorme omvang van de map vond ik ook deze game hardstikke gaaf en leuk om te spelen. Deel 4 kocht m'n broer voor de 360. Ik moet zeggen, ondanks de prachtige graphics kon deze GTA mij minder boeien. Het spel kwam bij mij een beetje te grauw en realistisch over. Ik mistte de leuke sfeer van Vice City, de enorme map van San Andreas en de komische animaties van beide games. GTA V ziet er dan weer veel kleurrijker uit. Nu maar hopen dat Rockstar van z'n geloof af wil stappen en het spel uiteindelijk ook overzet naar de WiiU.
Laatst bijgewerkt door Stefandorf op 14 januari 2013, 1:42, in totaal 1 keer bewerkt.

'Myself-

Berichtdoor 'Myself- » 14 januari 2013, 1:40

Toen ik de titel las, moest ik meteen denken aan Halo :P
Just close your eyes and enjoy the rollercoaster. That's life.
Bombergirl schreef:Zayyyyyyyynnnnnnnn!!! :heart:

Stefandorf

Berichtdoor Stefandorf » 14 januari 2013, 1:44

'Myself- schreef:Toen ik de titel las, moest ik meteen denken aan Halo :P

Stiekem zou ik ook graag Halo 4 willen spelen op de WiiU maar ik zie nog eerder alle planeten op één lijn verschijnen dan die game :P

Elmo.

Berichtdoor Elmo. » 14 januari 2013, 1:44

Bioshock infinite ook niet, dat zijn 3 van de meest geanticipeerde titels van dit jaar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Maarten707

Berichtdoor Maarten707 » 14 januari 2013, 8:15

GTA V zou wel heel mooi zijn voor de WiiU.
Afbeelding

NinVideo's - De site voor jouw Nintendo nieuws!

Erik

Berichtdoor Erik » 14 januari 2013, 10:13

Eind deze maand meer info over GTA V, misschien dan ook over een (eventuele) Wii U versie.
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Een opportunistische supermarkt-manager gebruikt Lysergeenzuurdi-ethylamide met Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis zonder het gebruik van een bijsluiter:
Spoiler: toon
Afbeelding

Raikkonen94

Berichtdoor Raikkonen94 » 14 januari 2013, 12:25

Het is goed nieuws dat games als Call of Duty en FIFA de Wii U aandoen, maar deze toppers zouden toch eigenlijk ook niet mogen ontbreken op een (volgens Nintendo) hardcore console. Hopelijk komen deze games, ik hoop in ieder geval GTA V, in een later stadium alsnog naar de Wii U. Zelf denk ik dat Watch Dogs ook wel naar de Wii U gaat komen.
Nintendo Network ID: STLelieveld94

Sephi
Moderator

Berichtdoor Sephi » 14 januari 2013, 16:27

Sowieso zou Nintendo er goed aan doen om nu eindelijk eens wat meer contact te houden met de studio's die de meest veelbelovende third-party games van 2013 aan het maken zijn.
Nu de WiiU eindelijk qua kracht wat meer in de buurt van de PS3 en Xbox360 is gekomen, hoeven de ontwikkelaars minder aan hun spellen aan te passen om ze ook op de WiiU uit te kunnen brengen. Dat er dan weinig met het tablet wordt gedaan, zou ik als WiiU-eigenaar dan wel voor lief nemen.
Beter een ijzersterke titel die nagenoeg hetzelfde is als de versie van de concurrent, dan helemaal geen ijzersterke titel.

Dat was overigens ook meteen het grootste probleem met de Wii. Nintendo was koppig en eigenwijs, en de paar titels die verschenen moesten dermate worden aangepast van het product op de andere consoles omdat de Wii het simpelweg niet trok.
Erik² schreef:Fakking Guns 'n Roses als ringtone, jonge.

Pißwasser©; slootwater voor échte mannen.
Vunter Slaush!? Afbeelding

Madball

Berichtdoor Madball » 14 januari 2013, 17:38

Halo komt er nooit op omdat dit microsoft game is en daarom xbox exclusive Far Cry 3 daarintegen snap ik niet dat ze deze hebben over geslagen een van meest onderbelichte games van laatste tijd imo. :?
PSN: DragonflySoldier
Wii U: Madball

Sephi
Moderator

Berichtdoor Sephi » 14 januari 2013, 17:52

Madball schreef:Halo komt er nooit op omdat dit microsoft game is en daarom xbox exclusive Far Cry 3 daarintegen snap ik niet dat ze deze hebben over geslagen een van meest onderbelichte games van laatste tijd imo. :?

Misschien dat FC3 technisch al teveel vraagt om ook op de WiiU te kunnen spelen?
Ik heb het spel zelf niet, maar bij voorgaande Far Cry's was het ook altijd al het idee van een grote open speelwereld, met veel draw distance en een hoop grafische praal.
Ik kan me voorstellen dat men bij een hagelnieuwe console liever niet meteen tegen technische beperkingen aan loopt.
Erik² schreef:Fakking Guns 'n Roses als ringtone, jonge.

Pißwasser©; slootwater voor échte mannen.
Vunter Slaush!? Afbeelding

Erik

Berichtdoor Erik » 14 januari 2013, 18:21

Maar wie weet wat 2013 brengt, misschien hebben we dit jaar een port voor de Wii U van FC3?
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Een opportunistische supermarkt-manager gebruikt Lysergeenzuurdi-ethylamide met Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis zonder het gebruik van een bijsluiter:
Spoiler: toon
Afbeelding

rool12

Berichtdoor rool12 » 14 januari 2013, 20:49

Uhmm... Minecraft zou ook een goede game voor de wii u kunnen zijn! Deze wil ik hierop ook nog graag zien! :D

Maarten707

Berichtdoor Maarten707 » 14 januari 2013, 21:16

Denk niet dat dat gaat gebeuren. Ik bedoel, ze hebben al genoeg werk aan de Minecraft versie voor Xbox.
Afbeelding

Madball

Berichtdoor Madball » 14 januari 2013, 22:01

Sephi schreef:
Madball schreef:Halo komt er nooit op omdat dit microsoft game is en daarom xbox exclusive Far Cry 3 daarintegen snap ik niet dat ze deze hebben over geslagen een van meest onderbelichte games van laatste tijd imo. :?

Misschien dat FC3 technisch al teveel vraagt om ook op de WiiU te kunnen spelen?
Ik heb het spel zelf niet, maar bij voorgaande Far Cry's was het ook altijd al het idee van een grote open speelwereld, met veel draw distance en een hoop grafische praal.
Ik kan me voorstellen dat men bij een hagelnieuwe console liever niet meteen tegen technische beperkingen aan loopt.

Ja heb er zon 15 uur in zitten nu in 2 dagen :roll: Heeeel erg verslavend en dit kan inderdaad de reden zijn. Ook op de ps3 zie je wel de dingetjes wat een pc wel makkelijk kan halen maar dit zou een mooie titel zijn geweest om de kracht van WiiU te hebben kunnen laten zien. De optie voor inventory zou wel fijn geweest zijn op de WiiU omdat in het menu je allerlei voorwerpen craft en je crafting materials bekijkt dit is allemaal erg omslachtig in een menu op de ps3. :)

Zoiezo een aanrader als je deze nog niet hebt voor een ander systeem. ;)

Markiewong

Berichtdoor Markiewong » 15 januari 2013, 1:55

Je moet trouwens in je achterhoofd houden dat niet elke studio van Ubisoft natuurlijk met de WiiU aan de slag kon. De grootste studio is dan nog wel Ubisoft Montpellier die ZombiU en Rayman Legends. Vergeet niet dat elk team tijd nodig heeft om zijn hardware te leren kennen. Zoals jullie aanhalen dat Far Cry 3 te zwaar is voor de WiiU zou kunnen omdat het team simpelweg de hardware niet goed genoeg kent dus: "technisch gezien..." is geen excuses want de WiiU kan deze games makkelijker aan. Daarnaast had Ubisoft Montreal (Far Cry 3,AC3 en Watch_Dogs) waarschijnlijk ook maar 1 team die met de WiiU overweg kan. En dan kan je simpelweg maar 1 game over zetten wil je kwaliteit leveren. Logisch gewijs koos Ubisoft dan voor AC3.
Lalalalalala...

Anna McCloud

Berichtdoor Anna McCloud » 15 januari 2013, 22:27

Tomb Raider lijkt me iid wel tof op de WiiU. De controlls die mogelijk zijn met de gamepad lijken me erg passen. :)
Afbeelding
I'm a Tribute Twihard that is with Snow White's Army.

Madball

Berichtdoor Madball » 15 januari 2013, 23:57

Markiewong schreef:Je moet trouwens in je achterhoofd houden dat niet elke studio van Ubisoft natuurlijk met de WiiU aan de slag kon. De grootste studio is dan nog wel Ubisoft Montpellier die ZombiU en Rayman Legends. Vergeet niet dat elk team tijd nodig heeft om zijn hardware te leren kennen. Zoals jullie aanhalen dat Far Cry 3 te zwaar is voor de WiiU zou kunnen omdat het team simpelweg de hardware niet goed genoeg kent dus: "technisch gezien..." is geen excuses want de WiiU kan deze games makkelijker aan. Daarnaast had Ubisoft Montreal (Far Cry 3,AC3 en Watch_Dogs) waarschijnlijk ook maar 1 team die met de WiiU overweg kan. En dan kan je simpelweg maar 1 game over zetten wil je kwaliteit leveren. Logisch gewijs koos Ubisoft dan voor AC3.

Ja je hebt gelijk AC3 is een begrijpelijke keuze maar FarCry 3 had toch een hele goede 2de optie geweest ;)

Markiewong

Berichtdoor Markiewong » 16 januari 2013, 0:06

Madball schreef:
Markiewong schreef:Je moet trouwens in je achterhoofd houden dat niet elke studio van Ubisoft natuurlijk met de WiiU aan de slag kon. De grootste studio is dan nog wel Ubisoft Montpellier die ZombiU en Rayman Legends. Vergeet niet dat elk team tijd nodig heeft om zijn hardware te leren kennen. Zoals jullie aanhalen dat Far Cry 3 te zwaar is voor de WiiU zou kunnen omdat het team simpelweg de hardware niet goed genoeg kent dus: "technisch gezien..." is geen excuses want de WiiU kan deze games makkelijker aan. Daarnaast had Ubisoft Montreal (Far Cry 3,AC3 en Watch_Dogs) waarschijnlijk ook maar 1 team die met de WiiU overweg kan. En dan kan je simpelweg maar 1 game over zetten wil je kwaliteit leveren. Logisch gewijs koos Ubisoft dan voor AC3.

Ja je hebt gelijk AC3 is een begrijpelijke keuze maar FarCry 3 had toch een hele goede 2de optie geweest ;)

Ik denk dat het team nu eerder zal gaan kijken naar Watch_Dogs. Far Cry 3 is verleden tijd en Ubisoft zal denk ik geen geld zien in oude ports. Ik zie liever Watch_dogs verschijnen eigenlijk. Alle mogelijkheden door het touchscreen en alles hacken...
Lalalalalala...

Madball

Berichtdoor Madball » 16 januari 2013, 0:49

Ja zag ook meteen de mogelijkheden met de gamepad dit is wel een game als die voor de WiiU uit komt voor dit systeem zou kopen omdat ik hier de toegevoegde waarde van in zie.

Stefandorf

Berichtdoor Stefandorf » 29 januari 2013, 15:47

Een release van de nieuwe Tomb Raider op de Wii U kan voorlopig definitief worden uitgesloten.

Op 15 oktober 2012 kwam het nieuws naar buiten dat ontwikkelaar Straight Right bezig was met het porten van een AAA-titel van Square Enix voor de Wii U. Enige games die toen een mogelijkheid leken te worden, waren onder meer Sleeping Dogs, Hitman: Absolution en de nieuwe Tomb Raider.

De nieuwe Tomb Raider lijkt nu van het lijstje geschrapt te kunnen worden, want Creative director Noah Hughes van Tomb Raider-ontwikkelaar Crystal Dynamics laat weten dat Tomb Raider niet voor de Wii U gepland staat. Volgens hem bieden de Xbox 360-, PC- en PS3-versie dezelfde ervaring en zou men extra tijd moeten spenderen aan de Wii U-versie om zo een unieke ervaring te kunnen bieden. Hij vindt dat ontwikkelaars op de Wii U niet weg mogen komen met een simpele overzetting, maar dat ze de nieuwe features dan ook moeten benutten

Wat een ongelofelijke bull**** zeg :evil: Crystal Dynamics had TR Legend toch ook uitgebracht op de Cube en later TR Anniversary op de Wii (zelfs met extra content waaronder een trophy room in Croft Manor). En nu kan 't ineens niet. En ookal is het maar een doodgewone port met enkel wat extra mogelijkheden op de Pad, who cares? Zo lang die game er maar op uit komt. Gelukkig heb ik ook nog de PS3.

Goner

Berichtdoor Goner » 2 maart 2013, 14:27

Metro : Last Light ...

Ik blijf hopen.
THQ zei eerst dat de Wii U processor niet genoeg power had, maar later krabbelden ze wat terug (hadden blijkbaar alleen een pre-production model getest)

Madball

Berichtdoor Madball » 2 maart 2013, 14:46

Goner schreef:Metro : Last Light ...

Ik blijf hopen.
THQ zei eerst dat de Wii U processor niet genoeg power had, maar later krabbelden ze wat terug (hadden blijkbaar alleen een pre-production model getest)

THQ is dood dus reken er ma niet meer op :|

Markiewong

Berichtdoor Markiewong » 2 maart 2013, 15:56

Goner schreef:Metro : Last Light ...

Ik blijf hopen.

De processor zijn laag geklokt. Maar je kunt er om heen werken met de GPU echter vereist dat wel wat research werk. Niet bij alle developers is dit goed gegaan maar bij Need for Speed is het wel gelukt.
Lalalalalala...

rool12

Berichtdoor rool12 » 6 maart 2013, 18:59

Beetje jammer dit:

Via #Gamernl Android app: Minecraft mogelijk naar PlayStation, Wii U onwaarschijnlijk (http://www.gamer.nl/nieuws/414397)
:cry:

Markiewong

Berichtdoor Markiewong » 6 maart 2013, 19:06

Dat is logisch gezien de afzetmarkt. Als de WiiU groter wordt zal Mojang de keuze echt wel overwegen.
Lalalalalala...

Maarten707

Berichtdoor Maarten707 » 7 maart 2013, 8:16

Toch zou dat goed gebruik kunnen maken van de GamePad.
Afbeelding

Ruban

Berichtdoor Ruban » 8 maart 2013, 12:58

Kingdom Hearts 3 :awesome:
Afbeelding

Keer terug naar Wii U