626b
Moderator

Virtue’s Last Reward (Zero Escape 2)

Berichtdoor 626b » 10 januari 2013, 0:29

Spoiler: toon
Als Sigma zichzelf kloont, kloont hij ook zijn ziel. Zodra Sigma slaagt om in punt E een goede tijd de maken zal izjn bewustzijn daarheen gaan. Dan is er geen bewustzijn van hem in de slechte tijdlijn om de nonary game te maken. En zonder nonary game kan Sigma niet eens naar punt E gekomen zijn. Door zichzelf te klonen zorgt hij ervoor dat hij de goede tijdlijn kan maken en daar kan blijven, terwijl er toch een bewustzijn van hem blijft om de loop van de nonary game in stand te houden.

Nog iets wat me opviel aan het Clover einde (999 spoilers):
Clover vertelt over wat er na 999 gebeurde, waarin we ook weer wat horen van Snake (jeej!). Zo krijgen we te horen dat Snake in het restaurant op de harp speelde. Maar Snake heeft een protese aan zijn linkerarm, waardoor hij niet echt de snaren kan voelen of überhaupt goed zijn vingers kan bewegen. Dit zou niet zo'n probleem zijn als hij het nog een beetje kon leiden doordat hij zag waar de snaren zitten, maar hij is blind. Harp spelen moet dus ontiegelijk lastig zijn voor hem, al dan niet onmogelijk.

En een vraagje over True end:
Door de gravitatiekracht van de maan en radical-6 lijkt de zwaartekracht hetzelfde als op aarde. Ook ziet elk persoon elkaar op zelfde snelheid, dus zal niks opvallen. Maar hoe kan het dan dat Quark en Sigma beiden het gevoel van versnelling hadden? De valse verklaring is dat zij radical-6 hebben en de rest niet waardoor alles 6x zo snel gaat, maar omdat blijkt dat iedereen radical-6 heeft kan dit niet zo zijn. Dit zou betekenen dat voor Sigma en Quark alles ineens nog eens 6x zo snel ging, dus in totaal 36x zo snel als normaal. En volgens mij bestaat er geen Radical-36 of iets dergelijks...

En nog iets voor Zero Escape 3...
Afbeelding
Infinite Egoboosts + Mudkip + El Psy Congroo
Tofheidschart! http://i56.tinypic.com/346pyjr.png LUCZ = BCF
HET IS SJOERD!
DEGENE DIE EEN VIJAND DE GRACHT IN BOERT!
UBER SJOERD!
DEGENE DIE VIJANDEN VLOERT!©

Wees liev en koop

Luxor

Berichtdoor Luxor » 10 januari 2013, 1:42

626b schreef:Nog iets wat me opviel aan het Clover einde (999 spoilers):
Clover vertelt over wat er na 999 gebeurde, waarin we ook weer wat horen van Snake (jeej!). Zo krijgen we te horen dat Snake in het restaurant op de harp speelde. Maar Snake heeft een protese aan zijn linkerarm, waardoor hij niet echt de snaren kan voelen of überhaupt goed zijn vingers kan bewegen. Dit zou niet zo'n probleem zijn als hij het nog een beetje kon leiden doordat hij zag waar de snaren zitten, maar hij is blind. Harp spelen moet dus ontiegelijk lastig zijn voor hem, al dan niet onmogelijk.

Hij heeft toch ook een rechterarm? Of was dat ook een prothese? Want zo niet, dan kan hij toch in zeker mate met zijn rechterarm zijn linkerarm leiden? Sure, het is lastig, maar niet onmogelijk.

626b schreef:En nog iets voor Zero Escape 3...
Afbeelding

Nou, eerder Zero II zou ik dan eigenlijk zeggen, gezien het feit dat zero escape 3 zich voor zero escape 2 afspeelt, en er bij de eerste nonary game niet echt sprake was van een "Zero". Je had wel Ace, maar voor zover ik weet heeft hij zich nooit voorgedaan als Zero.
Afbeelding
Mijn verkooptopic!!_________________________________Joey Challenge Playthrough!!
Afbeelding

Tribeking

Berichtdoor Tribeking » 10 januari 2013, 3:37

@626b:
Dat van die radical-6 zit me ook al een tijdje dwars. Maar kan het niet zo zijn dat het zorgt voor verschillende uitwerkingen? Iets in de trant van: Als passieve uitwerking merk je de zwaartekrachtvermindering niet op de maan omdat je brein (√1/6)= 0.482 keer langzamer gaat, maar dat als radical-6 actief wordt dat je het dan merkt? Dat zou verklaren waarom Quark en Alice door het lint gingen en zelfmoord wilden plegen. Iedereen was al besmet, maar zij merkten het ineens en gingen die symptomen vertonen die daarbij horen.
Afbeelding
'The only way to counter the future, is to look at the mistakes that have not happend yet' - Tribeking
Founder en geestelijk leider van lucarisme.
ALL HAIL LUCARIO.

Roderick
Redactielid

Berichtdoor Roderick » 11 januari 2013, 10:52

Nu klopt het hele zwaartekracht verhaal sowieso al niet, omdat iedereen meteen had kunnen en moeten merken dat ze, net als Phi, metershoog konden springen met een kleine moeite. In plaats daarvan merkt alleen Phi het, kennelijk, en is Sigma stomverbaasd dat ze zo hoog kan springen. Maar als hij het zelf zou hebben geprobeerd (ondanks een slechte rug en reuma, waarschijnlijk!) zou hij net zo hoog zijn gekomen. Hetzelfde geldt voor het gooien van objecten. Je kunt niet alles wegcijferen door het te versnellen ;)
Filmadeus: a blog about new films, old films and everything cinematic

Taragon

Berichtdoor Taragon » 11 januari 2013, 11:04

Ik zat overigens nog te denken, wanneer Luna Sigma met de ADAM scant zie je niet dat zijn oog ook vervangen is, alleen zijn armen. Luna heeft dus waarschijnlijk met dat ding zitten knoeien. Dus wie weet wat Sigma nog meer aan ledematen heeft verwisseld. Wat me deed denken aan het verhaal van Clover in 999 over het schip van Theseus. Is Sigma nog wel Sigma. Geen idee wat de significantie hiervan is, maar kwam even in me op.

Roderick schreef:
Nu klopt het hele zwaartekracht verhaal sowieso al niet, omdat iedereen meteen had kunnen en moeten merken dat ze, net als Phi, metershoog konden springen met een kleine moeite. In plaats daarvan merkt alleen Phi het, kennelijk, en is Sigma stomverbaasd dat ze zo hoog kan springen. Maar als hij het zelf zou hebben geprobeerd (ondanks een slechte rug en reuma, waarschijnlijk!) zou hij net zo hoog zijn gekomen. Hetzelfde geldt voor het gooien van objecten. Je kunt niet alles wegcijferen door het te versnellen ;)

Zou die trap van Phi op Dio dan ook niet minder hard zijn aangekomen?
Afbeelding
Afbeelding

626b
Moderator

Berichtdoor 626b » 11 januari 2013, 16:31

Ook wel grappig: Ik krijg nu quantum fysica (waaronder Schrodinger) en ik snap het door VLR :'D

Taragon schreef:
Zou die trap van Phi op Dio dan ook niet minder hard zijn aangekomen?

Lijkt me wel, anders was ie nogal erg dood geweest.

@Roderick
Nou ja, hoeveel mensen wisten niet dat ze op de maan waren? Luna, Dio, K (June), Tenmyouji, Quark en Phi wisten het allemaal. K (Kyle) is niks anders gewend. Alleen Sigma, Clover en Alice wisten het niet. Als ze niks hebben gegooid of dergelijk dan zouden ze er ook niet achter komen ;)
HET IS SJOERD!
UBER SJOERD!

Wees liev en koop

LionH3art

Berichtdoor LionH3art » 12 januari 2013, 14:53

Net even All-Ice einde gedaan, nu nog even die andere twee rechter kanten doen en dan kan ik EINDELIJK dé code kraken. :cry:
'Cause Baby, I'm just in Love with You..
---------------------------------------------------
3DS: 2019-9923-1872

Marethyu

Berichtdoor Marethyu » 12 januari 2013, 16:34

Ik zit een beetje te twijfelen tussen twee games. Paper Mario en Virtue's Last Reward. Aan de ene kant kun je natuurlijk wat langer met Virtue's Last Reward, maar omdat nu school ook weer is begonnen wil ik soms ook korte sessies kunnen spelen. Moet ik dan toch voor Mario gaan of is VLR kwalitatief gewoon zo veel beter?
Afbeelding

Tamara
Redactielid

Berichtdoor Tamara » 12 januari 2013, 16:59

Voor korte sessies is Paper Mario meer geschikt, maar bij VLR is de kans veel groter dat de verkrijgbaarheid snel afneemt. Dus als je iets tegen digitale distributie hebt, is het waarschijnlijk verstandig om VLR binnenkort aan te schaffen.

Verder zijn het twee heel verschillende games, dus het is moeilijk te vergelijken. VLR is fantastisch als jezelf wilt uitdagen met de complexe verhaallijn en al die leuke puzzelruimtes. Paper Mario is pure, ongecompliceerde ontspanning.

626b
Moderator

Berichtdoor 626b » 12 januari 2013, 17:16

VLR leent zich ook wel goed voor speelsessies in de bus en trein, ik heb het zelf vaak gedaan. Enige is dat je vaak niet wil stoppen omdat het verhaal net zo spannend is :P
HET IS SJOERD!
UBER SJOERD!

Wees liev en koop

Roderick
Redactielid

Berichtdoor Roderick » 12 januari 2013, 23:47

626b schreef:
Nou ja, hoeveel mensen wisten niet dat ze op de maan waren? Luna, Dio, K (June), Tenmyouji, Quark en Phi wisten het allemaal. K (Kyle) is niks anders gewend. Alleen Sigma, Clover en Alice wisten het niet. Als ze niks hebben gegooid of dergelijk dan zouden ze er ook niet achter komen ;)

Heb je ooit wel eens gezien hoe mensen op de maan lopen? Dat lijkt echt niet normaal als je het gewoon wat sneller afspeelt :P

626b
Moderator

Berichtdoor 626b » 13 januari 2013, 13:30

Roderick schreef:
626b schreef:

Heb je ooit wel eens gezien hoe mensen op de maan lopen? Dat lijkt echt niet normaal als je het gewoon wat sneller afspeelt :P

Zou kunnen dat ze dachten dat het door het verdovingsmiddel kwam. Was een stuk dialoog, dat ze zich ook zo licht voelden :P
HET IS SJOERD!
UBER SJOERD!

Wees liev en koop

Tamara
Redactielid

Berichtdoor Tamara » 13 januari 2013, 13:40

Klopt, in de bar wordt opgemerkt dat ze zich licht en uit balans voelen. Iedereen zegt hetzelfde te ervaren, dus trek je als speler/Sigma snel genoeg te conclusie dat het aan het slaapmiddel ligt.

Luxor

Berichtdoor Luxor » 13 januari 2013, 15:01

Tamara schreef:
Klopt, in de bar wordt opgemerkt dat ze zich licht en uit balans voelen. Iedereen zegt hetzelfde te ervaren, dus trek je als speler/Sigma snel genoeg te conclusie dat het aan het slaapmiddel ligt.

Dat wel, maar dat haalt alsnog niet weg dat, zoals Roderick zegt, als er iets gegooid wordt, je toch wel merkt dat er iets niet klopt, daar heeft het "licht voelen van de verdoving" verder weinig invloed op.
Afbeelding
Mijn verkooptopic!!_________________________________Joey Challenge Playthrough!!
Afbeelding

626b
Moderator

Berichtdoor 626b » 13 januari 2013, 17:08

Nou ja, het gegooide object zal langzamer omlaag accelereren, maar met exact dezelfde vertraging als die de hersenen van alle deelnemers hebben. Verplaatsing in de x richting blijft wordt ook minder als ze iets gooien omdat ze zelf langzamer gooien, maar wederom zal het gelijk zijn aan de hersenvertraging. Net als dat iedereen eigenlijk veel langzamer praat en dat de klokken eigenlijk veel langzamer lopen maar het normaal lijkt door de hersenen die langzamer lopen.
HET IS SJOERD!
UBER SJOERD!

Wees liev en koop

Tamara
Redactielid

Berichtdoor Tamara » 13 januari 2013, 18:20

Vergeet ook niet dat de wereld een stuk minder stabiel lijkt als je een beetje duizelig bent. Daarnaast hebben de hersenen een aardig idee van hoe iets moet zijn en kunnen je daarom goed voor de gek houden. Niet elke afwijking wordt geregistreerd als er geen goede reden is om aan te nemen dat het afwijkt.

Roderick
Redactielid

Berichtdoor Roderick » 13 januari 2013, 22:06

Dat de acceleratie van objecten recht wordt getrokken wordt netjes verklaard, daar zijn ook geen problemen mee. Maar dan blijft alsnog het probleem dat objecten veel lichter zijn, daardoor met minder kracht verder en hoger komen. Dat merk je, zelfs als het wordt versneld:

Link

OK, mensen zijn duizelig. Dat lijkt me eerder een geval van lampshading om de schrijver in te dekken, dan dat het een plausibele verklaring is. For the record: het maakt me voor het spel niet uit, want in dit hele scenario deren dit soort fysieke onmogelijkheden niet. Maar in het belang van het argument kun je dit niet zomaar weglullen ;)

Tamara
Redactielid

Berichtdoor Tamara » 14 januari 2013, 12:40

Vergeet niet dat er nog iets meespeelt.

Robots en bionische ledematen.

De meeste spelers zullen er ook snel over horen, want Luna's pad is een van de meest logische om aan het begin te kiezen. Van de mogelijke partners oogt ze het betrouwbaarst en ze verraadt je niet bij het stemmen. Veel spelers stuiten dus al vroeg in het spel op GAULEM Bay en dan is de 'Er zijn robots in het spel'-theorie al snel genoeg gevormd.

LionH3art

Berichtdoor LionH3art » 14 januari 2013, 15:41

Uitgespeeld kostte me uiteindelijk 36 uur, 5 minuten en 17 seconden.

Ik begreep vrijwel alles, maar een paar dingen zijn mij ontgaan:
- Waarom was het niet mogelijk om van Nonary Game naar punt A te jumpen, maar moest het via een omweg?
- Sigma (jong) zat dus uiteindelijk in K en K zat in Sigma (jong), maar waarom zou K het ook alweer kunnen fixen? [de ramp]
- Phi is teruggegaan naar Phi ('jong'), maar met welke Phi heeft ze dan geruild? (Phi 'jong'?)
- Hoe kan het verleden überhaupt tegen worden gehouden? Dat Mars gebeuren opblazen,, maar dan komt het virus juist vrij?

Trouwens is dat nou zo dom bedacht, maar kan je je arm nou niet gewoon afsnijden zodat je door die 9 deur kan.. Ik bedoel als je voor altijd daar moet blijven....? (of natuurlijk aluminium hihi)
Laatst bijgewerkt door LionH3art op 14 januari 2013, 18:53, in totaal 1 keer bewerkt.

626b
Moderator

Berichtdoor 626b » 14 januari 2013, 18:38

LionH3art schreef:
- Waarom was het niet mogelijk om van Nonary Game naar punt A te jumpen, maar moest het via een omweg?
- Sigma (jong) zat dus uiteindelijk in K en K zat in Sigma (jong), maar waarom zou K het ook alweer kunnen fixen? [de ramp]
- Phi is teruggegaan naar Phi ('jong'), maar met welke Phi heeft ze dan geruild? (Phi 'jong'?)
- Hoe kan het verleden überhaupt tegen worden gehouden? Dat Mars gebeuren opblazen,, maar dan komt het virus juist vrij?

- Het "springen" werkt nogal random. De oude Sigma heeft uit ervaring ontdekt hoe het gebeurt en dus zo de nonary game opgesteld om de loop in stand te houden
- De kloon van Sigma is nodig voor iets. Voor wat weten we nog niet, dat merken we in deel 3. Maar het lijkt mij dat, wanneer Sigma de goede toekomst mogelijk maakt, er ook weer een slechte toekomst met een Sigma moet zijn, anders gebeurt de nonary game niet opnieuw.
- Phi is teruggegaan naar het punt waar ze ingevroren werd, voor de nukes. De nieuwe Phi is de Phi die alles heeft meegemaakt.
- Dunno. Er is iets op die testing site gebeurt waardoor Radical-6 verspreid werd, maar wat weten we niet. Dat gaan we nou in deel 3 uitzoeken.
HET IS SJOERD!
UBER SJOERD!

Wees liev en koop

LionH3art

Berichtdoor LionH3art » 14 januari 2013, 18:57

626b schreef:
LionH3art schreef:

- Het "springen" werkt nogal random. De oude Sigma heeft uit ervaring ontdekt hoe het gebeurt en dus zo de nonary game opgesteld om de loop in stand te houden
- De kloon van Sigma is nodig voor iets. Voor wat weten we nog niet, dat merken we in deel 3. Maar het lijkt mij dat, wanneer Sigma de goede toekomst mogelijk maakt, er ook weer een slechte toekomst met een Sigma moet zijn, anders gebeurt de nonary game niet opnieuw.
- Phi is teruggegaan naar het punt waar ze ingevroren werd, voor de nukes. De nieuwe Phi is de Phi die alles heeft meegemaakt.
- Dunno. Er is iets op die testing site gebeurt waardoor Radical-6 verspreid werd, maar wat weten we niet. Dat gaan we nou in deel 3 uitzoeken.

- Ooh zodat ze eindeloze pogingen hebben.. :)
-
- Hoe dan, die nieuwe Phi heeft de Nonary Game toch niet meegemaakt.... Of delen alle Phi's dezelfde onderbewustzijn? (en sigma's)
-

Deel 3?????

Kyoto

Berichtdoor Kyoto » 14 januari 2013, 18:58

LionH3art schreef:
626b schreef:
LionH3art schreef:

-
- Hoe dan, die nieuwe Phi heeft de Nonary Game toch niet meegemaakt.... Of delen alle Phi's dezelfde onderbewustzijn? (en sigma's)
-

Deel 3?????

Jups. Deel 3 is in de maak en komt dit jaar / volgend jaar uit :D
Pokémon White 2 FC: 4728 5828 8436
Afbeelding

invmat

Berichtdoor invmat » 14 januari 2013, 19:13

Kyoto schreef:
LionH3art schreef:
626b schreef:

-
-

Deel 3?????

Jups. Deel 3 is in de maak en komt dit jaar / volgend jaar uit :D

Hoe weet je dat, als ik vragen mag :P ?
Mijn 3DS FC is: 5086-0639-3043

626b
Moderator

Berichtdoor 626b » 14 januari 2013, 19:42

Afbeelding

ALL THE FEELS
HET IS SJOERD!
UBER SJOERD!

Wees liev en koop

Hencleo

Berichtdoor Hencleo » 14 januari 2013, 19:48

invmat schreef:Hoe weet je dat, als ik vragen mag :P ?

Hier: (SPOILERS!)
http://www.eurogamer.net/forum/thread/244442
Hina Kagiyama schreef:Henk?
nin10do'h schreef:Nee het is leo.

Roderick
Redactielid

Berichtdoor Roderick » 15 januari 2013, 1:09

Ik voel je, 626b!

Luxor

Berichtdoor Luxor » 15 januari 2013, 16:32

626b schreef:
Afbeelding

ALL THE FEELS

God yes :"(

Tevens zit ik wel echt met een "dilemma", waar ik de vorige game ook al in zekere mate mee zat, namelijk dat ik niet weet wat ik moet denken van Akane/June (en in zeker mate ook van Sigma). Aan de ene kant proberen ze de wereld van vernietiging (radical 6) te redden, wat wel nobel en (in zekere mate) heel onzelfzuchtig is. Maar als je kijkt naar wat ze er allemaal voor opgeofferd hebben. Zo'n beetje iedere lijn van VLR is er wel minstens een iemand dood gegaan (en ook regelmatig gewoon de helft van de groep of meer), en daar is het gewoon definitief voor over. Dus als je kijkt naar hoe veel mensen het plan van Akane (ook in 999) het leven heeft gekost, krijg je toch wel een beetje het gevoel van: is het het allemaal wel waard?
Afbeelding
Afbeelding

Tamara
Redactielid

Berichtdoor Tamara » 15 januari 2013, 19:57

Ik denk dat het een kwestie van perspectief is.
Akane kan de goede uitkomst zien, daar ligt haar focus. Ze kan miljarden levens redden. In zo'n geval heiligt het doel de middelen, toch?

Maar wat doen die alternatieve tijdlijnen er toe voor de rest? Voor iedereen die geen deel uitmaakt van het goede einde? Niets, nada, noppes. Ze worden opgeofferd voor iets wat voor hen hooguit een ongrijpbare theorie is.

Taragon

Berichtdoor Taragon » 15 januari 2013, 20:05

In 999 was het vrij egoïstisch, maar toch heel begrijpelijk. Hier is Akane ook een karakter dat vrij snel sympathie opwekt.

In VLR, tja, hoeveel? 40 levens voor een paar miljard? Klinkt goed. Alleen Akane is hier al zo bitter, de prettigheid die ze had in 999 is (voor mij) compleet verdwenen. Ook ligt hier best wat focus in de post-game op deze doodlopende tijdlijnen, dus al met al laat het een veel vervelendere smaak in je mond.
Afbeelding
Afbeelding

Luxor

Berichtdoor Luxor » 15 januari 2013, 20:15

Tamara schreef:Ik denk dat het een kwestie van perspectief is.
Akane kan de goede uitkomst zien, daar ligt haar focus. Ze kan miljarden levens redden. In zo'n geval heiligt het doel de middelen, toch?

Maar wat doen die alternatieve tijdlijnen er toe voor de rest? Voor iedereen die geen deel uitmaakt van het goede einde? Niets, nada, noppes. Ze worden opgeofferd voor iets wat voor hen hooguit een ongrijpbare theorie is.

Ja, dat bedoel ik inderdaad. De deelnemers van de nonary games worden in weze ingezet in een "spel" dat ze hun leven kan kosten, dat vervolgens voor hun zelf geen enkele positieve consequentie heeft. Dat vond ik ook een puntje in 999. Nadat de nonary game daar afgelopen werd het eigenlijk afgebeeld als een happy end. In de scene in de truck was alles ook overwegend vrolijk, terwijl ik het wat onnatuurlijk vond dat ze de mensen die hun in een levensgevaarlijke situatie hadden gestort zonder enige uitleg zo 1,2,3 "vergeven" hadden (natuurlijk was dat niet geheel het geval, maar zo kwam het wel over).
Afbeelding
Afbeelding

VorigeVolgende

Keer terug naar Nintendo 3DS