Niels schreef:Je ziet een aantal zaken over het hoofd, Nik.
Er zit wel degelijk duurdere technologie in de DSi XL. Vooral de 2 grote LCD-schermen (4,2 inch ipv 3,25 inch) zorgen voor hogere productiekosten: er kunnen er steeds minder uit een grote plaat gesneden worden. Ook de kwaliteit van de schermen is, met een grotere kijkhoek, iets beter.
Verder heeft de DSi XL een glanslaag aan de buitenkant (niet zo simpel als het klinkt) en is de behuizing groter. Dat doen ze ook niet gratis voor je, in de fabriek. Die 10 euro extra valt dus nog wel mee.

nussert schreef:Waarom heeft Nintendo er destijds eigenlijk voor gekozen om de GameBoy Micro uit te brengen terwijl we nu een XL gaan krijgen?
Was het toen hip om alles zo klein mogelijk te hebben en hebben we daar nu last van gekregen zodat we met brillen naar een grotere handheld moeten kijken?
Of is het gewoon fasionable?

ZORA schreef:Nee, in dit geval lig ik niet wakker van een tientje extra want ik heb helemaal geen handheld en is het al een tijd geleden dat ik een game of console heb aangeschaft. En aangezien het woord 'senioren' weer eens wordt gebruikt wil ik daar nog even iets over zeggen. Het klopt ook wel dat Nintendo de ouwetjes als doelgroep heeft ingezet maar ik heb het idee dat meer jongeren ermee aan de haal gaan dan de rollator-brigade. En de prijs is niet zo'n ramp als je je bedenkt dat het apparaat oorspronkelijk €200,- zou kosten, ongeveer dan.

Victor schreef:Het is ook niet raar dat 'ie zo duur is. Opa's en Oma's hebben meestal wel genoeg geld.

Nik schreef:Niels schreef:Je ziet een aantal zaken over het hoofd, Nik.
Er zit wel degelijk duurdere technologie in de DSi XL. Vooral de 2 grote LCD-schermen (4,2 inch ipv 3,25 inch) zorgen voor hogere productiekosten: er kunnen er steeds minder uit een grote plaat gesneden worden. Ook de kwaliteit van de schermen is, met een grotere kijkhoek, iets beter.
Verder heeft de DSi XL een glanslaag aan de buitenkant (niet zo simpel als het klinkt) en is de behuizing groter. Dat doen ze ook niet gratis voor je, in de fabriek. Die 10 euro extra valt dus nog wel mee.
Ik ontken ook niet dat er voor een deel duurdere dingen in zitten, maar die duurdere onderdelen moeten toch ruimschoots gecompenseerd worden door de inmiddels veel goedkopere 'oude' DSi onderdelen.
De Game Boy Color en Game Boy Pocket waren vroeger ook veel 'moderner' dan de oude Game Boy en konden toch stukken goedkoper de schappen in. (Maar ok, toen had Nintendo nog de filosofie, verkoop de handheld lekker goedkoop. De winst haal je wel uit de games)

Oops schreef:Onzin! Volgens mij gaat de DSiXL in Europa (in ieder geval wel in Nederland) onwijs slecht verkopen. Niemand zit hier op wachten, met zo'n prijs!

Oops schreef:Onzin! Volgens mij gaat de DSiXL in Europa (in ieder geval wel in Nederland) onwijs slecht verkopen. Niemand zit hier op wachten, met zo'n prijs!

agamer schreef:Als je even een tijde wacht is hij vast geen 180,- meer. De DSi is bij alle winkels bij mij in de buurt al 150,-. Mijn Gba SP heb ik niet meteen bij de release gekocht en toen heb ik hem voor 95,- gekocht. 180,- zal over 3 maanden dus al wel 170,- zijn geworden.
Keer terug naar Blog Discussie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast