Nik
Redactielid

Is Kinect Sports leuker dan Wii Sports?

Berichtdoor Nik » 21 december 2010, 15:30

Afbeelding

Als zelfverklaard partyexpert heb ik Kinect Sports getest op de manier zoals we vroeger Wii Sports speelden. Met een hapje, een drankje en gezellig (normaal niet-gamend) volk...

Vooropgesteld, Kinect Sports is natuurlijk een schaamteloze kopie van Wii Sports, met als belangrijk verschil dat je Kinect Sports moet kopen en je Wii Sports bij je Wii cadeau kreeg.

Net als Wii Sports heeft de Kinect-variant bowlen en boksen in het pakket en wordt dat verder aangevuld met beachvolleybal, voetbal, tafeltennis en track & field.

Haha, gekke ik
Net als 'vroeger' bij Wii Sports heb ik met wat vrienden op een gezellige avond het spel gespeeld. En dat viel in de smaak... De camera van Kinect scoort goed op de pretmeter. Het is gewoon hartstikke leuk om jezelf en je vrienden terug te zien op de tv en om na afloop van de spelletjes te analyseren hoe idioot je op de foto staat. Hoe simpel het ook is om naar je gamende zelf te kijken, het is een grap die niet verveelt.

Een ander punt waarop het Kinect-sporten het aloude Wii-sporten verslaat is de besturing. Je gebruikt nu niet alleen je handen, maar je hele lichaam. Als je bij beachvolleybal een schot wilt blocken, moet je met beide benen springen en je armen stevig de lucht in gooien. Durf dan nog maar eens aan te kakken met je een- of tweearmige Wii Remote-besturing.

Entertain me
En dan gaat de presentatie van Kinect Sport ook nog eens dik over Wii Sports overheen. Als je door de logo's van Samsung en T-Mobile heenkijkt, zie je levendige HD-sportarena's die in niets lijken op de saaie sportzalen in Wii Sports.

Ter vergelijking:

Afbeelding

Afbeelding

En het blijft niet bij 'eye candy'. In plaats van de Wii Sport-pingels tussen de worpen door hoor je bij Kinect Sports "Let me entertain you" uit de speakers schallen of één van de vele andere muzieknummers. Dat brengt de stemming er beter in dan een beschaafd applausje van de Mii's.

Conclusie
De volgende ochtend denk ik, met wat spierpijn, terug aan de avond ervoor. Natuurlijk, de besturing van Kinect is minder precies dan met de Wii Remote, maar dat neem je op een gezellige avond graag voor lief. De presentatie is beter dan bij Wii Sports, de opties zijn uitgebreider en de beleving is grootser.

Ik kan daarom maar tot één conclusie komen. Ik denk niet dat ik deze groep mensen nog aan Wii Sports (Resort) had gekregen...

Barbabravo

Berichtdoor Barbabravo » 21 december 2010, 15:33

Ik vind het beide ontzettend leuk om te doen maar het leukste van de Wii is natuurlijk wel dat je kunt schudden en dan krijg je extra punten voor de rankings.

corneflakes

Berichtdoor corneflakes » 21 december 2010, 15:39

Jammer dat ik geen xbox 360 heb-.-

daniel482

Re: Is Kinect Sports leuker dan Wii Sports?

Berichtdoor daniel482 » 21 december 2010, 15:42

Ik was laatst in de Dixons, daar kon je bowlen proberen op de Kinect!Ik vind het zelf gewoon veel vetter dan op de Wii!Waarom ik geen Xbox koop?Omdat er vooral schietspellen enzo op zitten en daar houd ik niet van!Zelda en Mario ownen toch wel...
Afbeelding
Klik hierboven en beleef het ultieme Nintendo-gevoel!

Hier een (groot) deel van mijn Zelda collectie!

wiigamer65

Berichtdoor wiigamer65 » 21 december 2010, 16:36

Zo heel raar vind ik dit niet, ik bedoel Microsoft heeft nu gewoon langer de tijd gehad om een goed sportsgame te maken.

Tim.

Berichtdoor Tim. » 21 december 2010, 16:56

wiigamer65 schreef:Zo heel raar vind ik dit niet, ik bedoel Microsoft heeft nu gewoon langer de tijd gehad om een goed sportsgame te maken.

´t Is dat we geen :')-smiley hebben, anders had ik hem nu willen gebruiken.

ShoDan

Berichtdoor ShoDan » 21 december 2010, 17:28

Ik denk zelf ook dat het leuker is als party entertainment. Met soort games als kinect sports en dergelijke. Maar sinds ik games als metroid prime 3 heb gespeeld weet ik dat je het ook kan gebruiken om een hardcore game ervaring nog beter te maken. Ik denk dat de kinect dat niet kunt. En me kamer is te klein voor kinect anders kocht ik hem wel en de prijs is ook te duur. =p

Maar ik denk dat je deze vergelijking alleen pas kan maken over een jaar. Want de nieuwigheid gaat er naar een tijdje af net als met de Wii. Nu is dit wat hip is met casual games.
Afbeelding

CGB.k

Berichtdoor CGB.k » 21 december 2010, 17:50

Niet vergeten dat Nintendo toch de basis heeft gelegd voor Playstation Move en in dit geval Kinect. En nog belangrijker: de Wii-technologie is ook weer al een aantal jaartjes oud. De 'concurrenten' hebben de kinderziektes van Nintendo er eventueel kunnen uithalen.Persoonlijk vind ik dit onderwerp voor een stuk als appelen met peren vergelijken.

Zaque

Berichtdoor Zaque » 21 december 2010, 18:08

Het mag dan misschien wel leuker zijn dan Wii Sports (Resort), maar het is allang niet origineel meer.. T'is maar afwachten of Kinect net zo hoog scoort als Wii Sports (Resort). :1up:
Pokémon White FC: Jeffrey: 0733 3953 3369

"What a horrible night to have a curse..."

Jossovic

Berichtdoor Jossovic » 21 december 2010, 18:44

Natuurlijk zijn de graphics van de Wii ook verbeterd,
games bij de launch halen vaak nog niet het maximale uit de console,
Microsoft kan dit al wel.
Toch vind ik Kinect, veel, veel vetter dan de Remotes van de Wii
Give a blind man a coconut, he cooks for a day. Teach a blind man karaoke, no more coconuts.

Insominso

Berichtdoor Insominso » 21 december 2010, 18:51

Nintendo is in dit geval een beetje het proefkonijn van Microsoft en Sony geweest. Nintendo verzint de Wii en creëert deze, daarna kijken Microsoft en Sony of dat het echt publiek trekt en maken vervolgens hetzelfde idee als Nintendo, maar dan in een ander jasje en wat sterker dan de Wii.

Nou kunnen we wel met zijn allen gaan roepen dat het gejat is van Nintendo, maar doen alle bedrijven dat niet tegenwoordig?
Dat zou wat zijn. Stel Nokia verzint het touchscreen, nou mag LG dat niet in hun mobiele telefoons toepassen, want dan is het gejat van Nokia.

Ik denk dat Nintendo nu dan ook nergens bang voor hoeft te zijn, want de Wii heeft al stikgoed verkocht, de concurentie komt alleen met een sterker uitgewerkt idee, dat bij Nintendo begon.

En wat nou beter is... tja, daar zullen de meningen over verschillen denk :P. Ik vind in ieder geval Kinect de beste van de drie.
Afbeelding
PM me even als je me toevoegd ;)

626b
Moderator

Berichtdoor 626b » 21 december 2010, 18:56

Natuurlijk is er na 6 jaar wel een beter spel. Nu is Kinect Sports misschien de beste, maar weer 6 jaar verder is die ook hopeloos verouderd.
Infinite Egoboosts + Mudkip + El Psy Congroo
Tofheidschart! http://i56.tinypic.com/346pyjr.png LUCZ = BCF
Spoiler: toon
HET IS SJOERD!
DEGENE DIE EEN VIJAND DE GRACHT IN BOERT!
UBER SJOERD!
DEGENE DIE VIJANDEN VLOERT!©

Wees liev en koop

Nmaster
Moderator

Berichtdoor Nmaster » 21 december 2010, 19:00

Het zou me worst kunnen wezen welke van deze 2 het beste is. Sommige mensen zullen liever met controller spelen, anderen niet. Microsoft had het makkelijker misschien, maar dan nog, ik denk dat de Wii iets populairder is.
Je moet doen wat je graag doet

Wezzz

Berichtdoor Wezzz » 21 december 2010, 19:14

Wat ik wel weet, is dat ik al een Wii heb en dus niet zo snel een Kinect ga aanschaffen. Pas als er leuke games voor zijn!
Now Doing:
Wii: Super Paper Mario
3DS: Luigi's Mansion 2
DS: Pokémon Ranger - Shadows of Almia
Xbox 360: Halo 4
GC: Luigi's Mansion

Leest: CSI: Bewijskracht
TV-serie: Bones, Season 4, Ep 5

Kippenboutje

Berichtdoor Kippenboutje » 21 december 2010, 19:23

De besturing van de wii faalt gewoon bij spellen waar je bij moet bewegen, bij de xbox moet je tenminste echt bewegen om verder te komen in het spel. Wat Herman zegt is trouwens ook wel waar.
(ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ (ノ ゜Д゜)ノ

Robin

Berichtdoor Robin » 21 december 2010, 19:25

Insominso schreef:Nintendo is in dit geval een beetje het proefkonijn van Microsoft en Sony geweest. Nintendo verzint de Wii en creëert deze, daarna kijken Microsoft en Sony of dat het echt publiek trekt en maken vervolgens hetzelfde idee als Nintendo, maar dan in een ander jasje en wat sterker dan de Wii.

Nou kunnen we wel met zijn allen gaan roepen dat het gejat is van Nintendo, maar doen alle bedrijven dat niet tegenwoordig?
Dat zou wat zijn. Stel Nokia verzint het touchscreen, nou mag LG dat niet in hun mobiele telefoons toepassen, want dan is het gejat van Nokia.

Ik denk dat Nintendo nu dan ook nergens bang voor hoeft te zijn, want de Wii heeft al stikgoed verkocht, de concurentie komt alleen met een sterker uitgewerkt idee, dat bij Nintendo begon.

En wat nou beter is... tja, daar zullen de meningen over verschillen denk :P. Ik vind in ieder geval Kinect de beste van de drie.

Ik denk dat je beter de ipod touch en de sony vegas als voorbeeld had kunnen hebben maar ja
Afbeelding
Live a live

Ondoordacht Joch

Berichtdoor Ondoordacht Joch » 21 december 2010, 19:40

Ja, dat het grafisch en kwa geluid veel beter is dan Wii Sports verbaasd me niks. Daar heeft Nintendo ook geen ene :drol: aan gedaan. Ik ben blij dat ik The Legend of Zelda: Twilight Princess tegelijk met mijn Wii heb aangeschaft, want als ik alleen Wii Sports had gehad dan was de Wii meteen in de vuilnisbak verdwenen.
Autobots, Transform and roll out! Robots in Vermomming

MissTriforce

Berichtdoor MissTriforce » 21 december 2010, 19:58

Ik houd zelf helemaal niet van de style die Kinect sports heeft, geef mij maar een eenvoudige omgeving. Die screenshot alleen al doet me zeer aan de ogen :)

Ant-99

Berichtdoor Ant-99 » 21 december 2010, 20:01

Een antwoord.
Nee.

LBS

Berichtdoor LBS » 21 december 2010, 20:22

Interessante review!
"My brother had a book he would hold with pride
A little red cover with a broken spine
On the back, he hand-wrote a quote inside
When the rich wage war, it's the poor who die"

MARIODONA

Berichtdoor MARIODONA » 21 december 2010, 20:44

Ik heb beide games, maar ik speel naar een week toch gewoon weer sports resort is toch echt leuker, XBox 360 heb ik uitsluitend voor sportgames, maar ik zou Nintendo en Mario vooral nooit willen missen.Nu is het nog een nieuwtje de move en kinect, maar Nintendo is het echte werk.In maart heeft Nintendo gewoon iedereen weer het nakijken met de 3DS, wat echt een superhit gaat worden, kunnen ze die weer proberen na te apen.Groetjes aan al mijn Nintendo vrienden, Jan kiefte, Nijmegen.Nintendo en NGamer #1 !!!

Ramirez

Berichtdoor Ramirez » 22 december 2010, 1:51

Je kunt het ook zo bekijken, nu Microsoft en Sony zich op de motion richten, wat er inderdaad stukken beter uit ziet, kan Nintendo op iets nieuws en origineels richten voor de nieuwe console.
"If your computer runs on FTB, please do not remove the fluffy teddybear from it" (Terry Pratchet - Hogfather)

mijn Collectie

Hina Kagiyama

Berichtdoor Hina Kagiyama » 22 december 2010, 1:58

Als je zo kijkt is die op de Wii echt spuuglelijk :') Die van de Kinect is ietwat overdone voor een bowlinggame, maar ziet er tenminste goed uit.
3DS: 3179 - 6084 - 7457|PSN: YoukaiBuster|LoL: HinaKagiyama

Ganon

Berichtdoor Ganon » 22 december 2010, 2:19

Ik ben nog niet overtuigd met Kinect.

Begrijp me niet verkeerd: ik heb zelf een Xbox 360 staan en ben zeker geinteresseerd in dit soort 'nieuwe' ideeën, maar ik zie de toegevoegde waarde van deze technologie (nog) niet. Bovendien is er nog geen een titel genoemd die Kinect gebruikt én waarvan ik zeg: zo zo, die game moet ik hebben.

Voor mij dus voorlopig geen Kinect.
Afbeelding

"It seems the time has come for the boy without a fairy to begin his journey.." - Deku Tree
Now Playing:
Nintendo Land (Wii U)
ZombiU (Wii U)
New Super Mario Bros. 2 (3DS)

gamerX

Berichtdoor gamerX » 22 december 2010, 10:43

Zoals al gezegd is, dit is appels met peren vergelijken. Neem dan liever de Wii-MotionPlus als voorbeeld. Kinect is wel erg leuk! Heb het een keer uitgeprobeerd in de bibliotheek, en het werkt goed.

Shinigami

Berichtdoor Shinigami » 22 december 2010, 12:45

Het idee komt wel nog altijd van.. Ja Nintendo natuurlijk.
Afbeelding
Playing : Steel Diver, 3DS & Super Mario Sunshine, GCN.

Ganon

Berichtdoor Ganon » 22 december 2010, 13:15

gamerX schreef:Zoals al gezegd is, dit is appels met peren vergelijken. Neem dan liever de Wii-MotionPlus als voorbeeld. Kinect is wel erg leuk! Heb het een keer uitgeprobeerd in de bibliotheek, en het werkt goed.

De techniek en het principe is hetzelfde, het enige verschil is dat je bij Kinect je hele lichaam moet gebruiken (geen controller) en bij de Wii motion plus 'slechts' je pols (wel controller). Feit (op dit moment) is ook, dat je de meeste, zo niet álle Kinectgames staand moet doen, omdat hij anders niet alles even goed registreerd. En ik zie mezelf nou niet bepaald de hele avond voor de tv staan!

Kinect heeft potentie, maar ik vraag mij sterk af of deze manier van gamen zichzelf in stand zal houden of dat dit in stand zal wórden gehouden (door Microsoft). De huidige line up is in ieder geval voor mij zeker geen reden om zo'n apparaatje aan te schaffen.

Als ze maar van Gears of War 3 afblijven!
Afbeelding

"It seems the time has come for the boy without a fairy to begin his journey.." - Deku Tree
Now Playing:
Nintendo Land (Wii U)
ZombiU (Wii U)
New Super Mario Bros. 2 (3DS)

sander fowl

Berichtdoor sander fowl » 22 december 2010, 13:17

ik dacht eerst alleen maar jaten van nintendo, maar miss zit er toch nog wel wat leuks in kinect....
Afbeelding

Nik
Redactielid

Berichtdoor Nik » 22 december 2010, 16:22

Dat doet me deugd. Ik had verwacht uitgejoeld te worden voor een blog als deze, maar iedereen is behoorlijk begripvol.

Hina Kagiyama schreef:Als je zo kijkt is die op de Wii echt spuuglelijk :') Die van de Kinect is ietwat overdone voor een bowlinggame, maar ziet er tenminste goed uit.

Het contrast is schrikbarend groot.

gamerX schreef:Zoals al gezegd is, dit is appels met peren vergelijken. Neem dan liever de Wii-MotionPlus als voorbeeld.

Hmm, ik denk niet dat Wii MotionPlus voor een leukere party-ervaring heeft gezorgd dan de 'oude' Wii Remote. En daar gaat het in dit stukje om... Om het fun-aspect.

Fawful-san

Berichtdoor Fawful-san » 22 december 2010, 21:33

Herman! schreef:Ik vind het beide ontzettend leuk om te doen maar het leukste van de Wii is natuurlijk wel dat je kunt schudden en dan krijg je extra punten voor de rankings.

Probeer je sarcasme beter te verbergen.
Last.fm, omdat het kan.

Keer terug naar Blog Discussie