Arjen
Redactielid

iPokémon

Berichtdoor Arjen » 24 februari 2012, 11:56

Afbeelding

Het leek zo mooi: Pokémon Yellow voor slechts 99 cent op je iPhone! Het ging echter om een nepversie, een nepversie die in vijftien landen duizenden keren werd gekocht en op de tweede plaats stond van meest gedownloade titels!

Op vrijdag 17 februari verscheen Pokémon Yellow: Special Pikachu Edition uit het niets in Apple's App Store. Om een app in de online winkel van het witte stuk fruit te krijgen, moet deze eerst worden goedgekeurd. Blijkbaar was niemand bij Apple zo snugger om Nintendo even een belletje te geven ter confirmatie, terwijl quotes als 'Fantastische en verslavende gameplay, zes sterren 5/5', 'Gratis Updates voor de rest van je leven!' en 'Geweldige app van het huis van de Anime!' die bij de app werden neergezet, ook wel iemand aan het denken had mogen zetten.
Afbeelding

De kist van Steve Jobs
The Pokémon Company zegt dat ze te allen tijde hun uiterste best doen om namaakartikelen zo snel mogelijk uit de handel te halen. Er is door het moederbedrijf van de zakmonsters nog niets gezegd over de blunder die Apple heeft gemaakt, overigens is het spel nu wel uit de App Store verdwenen. Maar waar zijn al die duizenden 99 centjes gebleven?

Ondanks dat de app eigenlijk helemaal niet goed werkte, heeft de ontwikkelaar van de app, Daniel Burford volgens de website Develop ruim tienduizend toekomstige dollars opgestreken met zijn naaierstreek, Apple heeft hem overigens nog niet betaald. Maar hoe zit het al die mensen die 99 cent hebben betaald, vullen deze digitale dollars de kist van Steve Jobs? Je kunt je geld wel terug krijgen volgensdeze methode, maar het is een hoop gedoe.

Hey, das raar...
Het meest wonderlijke is natuurlijk dat er niemand is geweest bij Apple die dacht “Hey, das raar... Pokémon bij ons op in de winkel? Had Nintendo dat niet groots willen aankondigen? En wie is die Daniel Burford die deze app heeft gemaakt? Naja... hij zal daar misschien werken ofzo. Ik kak 't gewoon online en dan zien we daarna wel. Pompiedom, lalala, lekker facebooken.”

Dat deze titel, die eigenlijk niet eens naar behoren werkt, zo snel in de top 3 van best verkochte titels van de app store komt te staan, biedt wellicht wat hoop. Misschien dat er een medewerker van Nintendo is die denkt: “Hey verdomd, die iPhone... daar kunnen onze spelletjes ook prima op verkocht worden!”.
Laatst bijgewerkt door Arjen op 24 februari 2012, 11:58, in totaal 6 keer bewerkt.

Nmaster
Moderator

iPokémon

Berichtdoor Nmaster » 24 februari 2012, 12:29

Tja, je moet ook niet zomaar een app downloaden zonder het te controleren. Al is het een zeer laffe streek van die Daniel Burford. Al moest Apple hier gewoon beter mee omgaan.
Je moet doen wat je graag doet

Tylor

Re: iPokémon

Berichtdoor Tylor » 24 februari 2012, 12:39

Dit hadden de downloaders natuurlijk wel een beetje kunnen weten van te voren. Nintendo zou nooit een game voor een ander bedrijf produceren. En al helemaal niet zo'n toffe Pokémon game. Maar goed, er zitten vast heel wat kleinere kinderen tussen die die applicatie gekocht hebben en niet beter weten. Dat is natuurlijk sneu voor hem. Als er echt in de beschrijving staat dat het om een echt spel gaat, horen de klanten hun geld gewoon terug te krijgen vind ik. Want dan is het natuurlijk puur bedrog.

Daan

iPokémon

Berichtdoor Daan » 24 februari 2012, 13:05

Best raar dat niemand er iets van gemerkt heeft daar bij Apple. Ik vraag me eigenlijk af hoe die app er nu eigenlijk werkend uitziet, want op een plaatje zie ik daar Pokemon FireRed/LeafGreen, terwijl het Pokémon Yellow moest zijn... Eens kijken of er op Youtube wat te vinden is.

The Nostalgia-one

iPokémon

Berichtdoor The Nostalgia-one » 24 februari 2012, 13:12

Je zou toch verwachten dat dat door de strenge eisen van apple dat soort spul er niet door komt :')

Maar goed, het is sowieso al mogelijk om via een jailbreak pokémon op je iPod/iPhone te zetten, ook pokémon yellow.

ZaZa

iPokémon

Berichtdoor ZaZa » 24 februari 2012, 14:39

Lol, Gameboygames zijn allang op iPod, Iphone en Androidtoestellen te krijgen. Goed werkend en zelfs gratis.

Yaromir

Berichtdoor Yaromir » 24 februari 2012, 15:36

wat een sukkels daar bij apple :P. maar even serieus ik denk wel dat die downloaders hun geld kwijt zijn, maar het is ook wel dom van ze zeg.
Spoiler: toon
Je verwacht zeker dat ik hier een sign neer ga zetten... Nou mooi dus NIET. :evil:

Kyoto

iPokémon

Berichtdoor Kyoto » 24 februari 2012, 16:59

Lekker voor al die mensen die het gekocht hebben. Laat ze maar mooi een Nintendo (3)DS of een Wii of ander Nintendo console kopen om pokémon te spelen. Goede straf!
Pokémon White 2 FC: 4728 5828 8436
Afbeelding

NintendoJeroen

iPokémon

Berichtdoor NintendoJeroen » 24 februari 2012, 17:04

Arjen schreef:Dat deze titel, die eigenlijk niet eens naar behoren werkt, zo snel in de top 3 van best verkochte titels van de app store komt te staan, biedt wellicht wat hoop. Misschien dat er een medewerker van Nintendo is die denkt: “Hey verdomd, die iPhone... daar kunnen onze spelletjes ook prima op verkocht worden!”.

Dat noem ik meer vrees dan hoop, Arjen...
Afbeelding
Steam/PSN NintendoJeroen
WiiU NJeroen
3DS 4425-1561-9140

sietzesch

Berichtdoor sietzesch » 24 februari 2012, 19:02

Ik hoop dat er iemand van Nintendo meeleest.ALS POKEMON OP DE IPHONE KOMT VERKOOP IK MIJN 3DS!!!!!!!!!!

Tylor

Berichtdoor Tylor » 24 februari 2012, 19:16

sietzesch schreef:Ik hoop dat er iemand van Nintendo meeleest.ALS POKEMON OP DE IPHONE KOMT VERKOOP IK MIJN 3DS!!!!!!!!!!

En waarom zou je dat doen?

sietzesch

Berichtdoor sietzesch » 24 februari 2012, 20:07

Omdat ik nu 40 euro betaal voor pokemon en zou het een "tweede rangs" game voor slechts 0,99 worden...

Revolution64

Berichtdoor Revolution64 » 24 februari 2012, 20:12

op Android was ie ook ff verschenen.

Djamie

Berichtdoor Djamie » 24 februari 2012, 20:27

sietzesch schreef:Omdat ik nu 40 euro betaal voor pokemon en zou het een "tweede rangs" game voor slechts 0,99 worden...

Als Nintendo daadwerkelijk zo'n game zou maken kost hij denk ik wel wat meer dan 99 cent hoor. :lol:

Chinchilla

iPokémon

Berichtdoor Chinchilla » 24 februari 2012, 21:38

Kyoto schreef:Lekker voor al die mensen die het gekocht hebben. Laat ze maar mooi een Nintendo (3)DS of een Wii of ander Nintendo console kopen om pokémon te spelen. Goede straf!

Wat ben jij een afgrijselijk trieste fanboy. Wat is makkelijker, een gameboy color overal mee naar toe nemen, of het snel spelen op mijn iPod spelen die ik altijd mee neem? Straf... mijn God, jij hebt nog zoveel te leren over games.
()__()
(^.^)
(___)

Kees het konijn
Original Trademark ©

Wezel

iPokémon

Berichtdoor Wezel » 24 februari 2012, 22:15

Ik heb het idee dat Apple gewoon een lijstje krijgt van nieuwe apps, en dat het teveel werk is om ze één voor één te controleren, dus klikken ze maar op 'Select all' en 'Release'.
Afbeelding
Smitty Werbenjagermanjensen. It was his hat mr. Krabs, he was number One!

Darkcloud

Berichtdoor Darkcloud » 25 februari 2012, 18:07

Het is wel slordig van Apple, maar vooral gemeen van die Daniel Burford. Hij verdient er nog geld aan ook!
AfbeeldingAfbeelding

Tylor

iPokémon

Berichtdoor Tylor » 25 februari 2012, 18:15

Kyoto schreef:Lekker voor al die mensen die het gekocht hebben. Laat ze maar mooi een Nintendo (3)DS of een Wii of ander Nintendo console kopen om pokémon te spelen. Goede straf!

Beetje zielige reactie dit. Er zullen ook heel wat jongere kinderen tussen zitten die deze applicatie gekocht hebben en amper weten wat het verschil tussen 'Nintendo' en 'Apple'.

Chinchilla

iPokémon

Berichtdoor Chinchilla » 25 februari 2012, 18:18

Wezel schreef:Ik heb het idee dat Apple gewoon een lijstje krijgt van nieuwe apps, en dat het teveel werk is om ze één voor één te controleren, dus klikken ze maar op 'Select all' en 'Release'.

Nee, sowieso niet, want alle apps worden gecontroleerd op naaktheid en stuff.
()__()
(^.^)
(___)

Kees het konijn
Original Trademark ©

Lootman

iPokémon

Berichtdoor Lootman » 25 februari 2012, 19:49

Ik zag 'm ook in de appstore staan van de week. Gelukkig was ik zo slim om eerst even bij de reviews te kijken (iets dat ik altijd doe voordat ik een spel dat geld kost aanschaf). Uit de vele reviews bleek al vrij snel dat het om een nepperd ging.

Trieste zaak. Hoop dat de personen die hier verantwoordelijk voor zijn flink gestraft worden. Dit is gewoon diefstal...

Slechte zaak van de controleurs van Apple overigens.... :chomp:

En dit slaat natuurlijk nergens op... :?

sietzesch schreef:Omdat ik nu 40 euro betaal voor pokemon en zou het een "tweede rangs" game voor slechts 0,99 worden...

Dat denk ik niet. Zal wat duurder zijn.

Je moet overigens niet vergeten dat een iPhone een stuk duurder (= 600 euro) is in de aanschaf dan een 3DS (= 170 euro).

Ik denk dat ik een pokemon spel wel zou kopen als die uit zou komen voor iPhone. Ben dan ook best bereidt om er wat voor te betalen (maar natuurlijk geen 40 euro).
Afbeelding
3DS Friendcode = 4382-2223-7480 / nickname: 'Lootman'
!Speelt Mario Kart 7!

Wezzz

Berichtdoor Wezzz » 26 februari 2012, 15:19

Jammer. Maar het bewijst wel voor Nintendo dat iedereen Nintendo Games in de App Store wil!
Now Doing:
Wii: Super Paper Mario
3DS: Luigi's Mansion 2
DS: Pokémon Ranger - Shadows of Almia
Xbox 360: Halo 4
GC: Luigi's Mansion

Leest: CSI: Bewijskracht
TV-serie: Bones, Season 4, Ep 5

Chinchilla

Berichtdoor Chinchilla » 27 februari 2012, 15:13

Wezzz schreef:Jammer. Maar het bewijst wel voor Nintendo dat iedereen Nintendo Games in de App Store wil!

Nintendo zal er ongetwijfeld goud mee verdienen. Oude spellen als Pokemon Yellow, Super Mario Bros en Zelda Zijn het totaal niet waard om in de E-Shop te kopen, maar in de App-Store zijn het impulsaankopen. Maar ja, er is dan wel een hoop exclusiviteit kwijt. Dit soort acties zijn heel fijn, als ze dan ook werken, dit is ronduit schandalig.
()__()
(^.^)
(___)

Kees het konijn
Original Trademark ©

NintendoJeroen

Berichtdoor NintendoJeroen » 27 februari 2012, 17:47

Oli4--4 schreef:
Wezzz schreef:Jammer. Maar het bewijst wel voor Nintendo dat iedereen Nintendo Games in de App Store wil!

Nintendo zal er ongetwijfeld goud mee verdienen. Oude spellen als Pokemon Yellow, Super Mario Bros en Zelda Zijn het totaal niet waard om in de E-Shop te kopen.

Oh?

Nintendo kan het overigens niet maken om voor hun eShop stuff prijzen tussen de 2 en 10 euro te vragen, terwijl ze op de appstore een Pokémon game gaan aanbieden voor 1 of 2 euro...
Afbeelding
Steam/PSN NintendoJeroen
WiiU NJeroen
3DS 4425-1561-9140

Tylor

iPokémon

Berichtdoor Tylor » 27 februari 2012, 20:03

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Nintendo er zoveel geld mee zou verdienen.

Demise

iPokémon

Berichtdoor Demise » 27 februari 2012, 21:15

"...de kist van Steve Jobs?"

I see what you did there.

OT: Ik lach me echt kapot om dit soort taferelen. Apple-gebruikers kraken Android af vanwege de hogere onveiligheid. Apple zou een veiliger systeem hebben omdat zij alles controleren op malware en virussen, maar dat blijkt maar weer een fabeltje te zijn.

Wezzz

iPokémon

Berichtdoor Wezzz » 27 februari 2012, 21:29

Probleem bij de eshop is dat ze dus inderdaad te duur zijn, 2,59 ofzo of desnoods 5,49 als Ipad game is goed genoeg.

Ander heikel punt is dat je je euries eerst in die Nintendo Points moet omzetten, iets waar ik altijd in faal ze te vinden.

Tot slot werkt internet op Nintendosystemen redelijk kut. Af en toe doet ie het, zwakjes, en als hij het niet doet moet het via een USB-stick. Die doet het af en toe, maar dan wel meteen goed.

Apple heeft deze problemen niet.
Now Doing:
Wii: Super Paper Mario
3DS: Luigi's Mansion 2
DS: Pokémon Ranger - Shadows of Almia
Xbox 360: Halo 4
GC: Luigi's Mansion

Leest: CSI: Bewijskracht
TV-serie: Bones, Season 4, Ep 5

Demise

iPokémon

Berichtdoor Demise » 27 februari 2012, 21:32

Wezzz schreef:Probleem bij de eshop is dat ze dus inderdaad te duur zijn, 2,59 ofzo of desnoods 5,49 als Ipad game is goed genoeg.

Ander heikel punt is dat je je euries eerst in die Nintendo Points moet omzetten, iets waar ik altijd in faal ze te vinden.

Tot slot werkt internet op Nintendosystemen redelijk kut. Af en toe doet ie het, zwakjes, en als hij het niet doet moet het via een USB-stick. Die doet het af en toe, maar dan wel meteen goed.

Apple heeft deze problemen niet.

Ik heb nog nooit problemen gehad met de verbinding.

Keer terug naar Blog Discussie