Olivier
Redactielid

Report: Nintendo Post E3 Event

Berichtdoor Olivier » 23 juni 2012, 11:31

AfbeeldingOok dit jaar organiseerde Nintendo weer een Post E3 Event voor de gamejournalisten die de E3 niet zelf konden bijwonen. [N]Gamer was met Boersma, De Neve, Reiki en Joe op volle oorlogssterkte aanwezig. Als dat maar goed gaat!

Ik kan me op een zonnige woensdagmiddag beter passende (buiten-)activiteiten voorstellen dan binnenskamers gamen. Dit keer deden we het echter met een goede reden: Nintendo had deze woensdagmiddag de Wii U voor het eerst naar Nederland over laten vliegen. Dat konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan.

Met vier redacteuren van [N]Gamer trokken we daarom naar Studio 13 in Amsterdam, gelegen vlakbij het beroemde theater Carré. Het schouwspel dat wij te zien kregen in Studio 13, passeerde op innovatie in ieder geval moeiteloos de dertiende avond van Youp van 't Hek in Carré.

Mijn eerste indruk van de Wii U: wat is die GamePad licht! Op de filmpjes die ik de afgelopen tijd zag, leek het alsof de GamePad een nogal groot en log ding zou worden. Dat blijkt in de praktijk flink mee te vallen. Het vederlichte ding ligt lekker in de hand en doet precies wat het moet doen. Ook fijn is dat de gespeelde games over het algemeen al gevarieerd gebruik maken van de GamePad. Persoonlijk hoogtepunt daarvan was Game & Wario, dat naar mijn mening die andere minigame collectie, Nintendoland, met twee vingers in de neus versloeg. Beide games maken de GamePad een integraal onderdeel van de gameplay.

Afbeelding

Terwijl Joe Wii Fit U uittestte door op de Balance Board te gaan zitten en een plank van zichzelf te maken om te bobsleeën (hilarisch tafereel!), speelden Boersma en ik met de Luigi's Mansion-minigame uit Nintendoland. Terwijl de andere minigames uit die game nog wat tegenvielen, was Luigi's Mansion een fantastisch Pacman Vs.-achtig spelletje dat ik ons zo een avond lang zie spelen.

Middenin de sessie werden alle Nintendo-medewerkers in witte outfits weggehaald bij de demo pods om het spel SiNG te spelen (lees: zingen en dansen). Er werd ook om vrijwilligers uit het publiek gevraagd om mee te doen, en tsja... toen kon ik (als enige) natuurlijk niet weigeren! Het bleek één van de meest gênante vertoningen uit mijn leven te worden (en dat zegt wat). Binnenkort meer hierover op [N]Gamer Online.

Afbeelding

Aan het eind van de middag werd nog even met de 3DS gespeeld, maar met al die aandacht voor de Wii U hadden de 3DS-games het moeilijk om echt op te vallen. Joe gaat in de loop van vandaag nog in meer detail in op de games die we gespeeld hebben en geeft zijn bevindingen. En wat we precies van de Wii U hardware en andere games vinden? Dat lees je natuurlijk in [N]Gamer #3/2012, binnenkort in de winkel!

MarioKarter

Berichtdoor MarioKarter » 23 juni 2012, 11:33

Leuk! Wilde erbij zijn :(
Now playing: Mario Kart 7 / Gunman Clive / Starfox 64 3D / VVVVVV

Most wanted: Luigi's Mansion 2 / Pokémon X&Y / Flipnote Studio 3D

mariomac

Re: Report: Nintendo Post E3 Event

Berichtdoor mariomac » 23 juni 2012, 11:40

Ik kan niet wachten tot het volgende nummer!
Afbeelding

Redspace

Berichtdoor Redspace » 23 juni 2012, 11:57

Ik had niet gedacht dat die Wii-U gamepad zo licht zou zijn als dat jullie beweren. Gaaf! Word nog wat in {N]Gamer #3

NintendoJeroen

Berichtdoor NintendoJeroen » 23 juni 2012, 12:02

Jammer dat wij er op dinsdag waren :X. Ik vond New Super Mario Bros U trouwens meevallen. Grafisch echt verbeterd t.o.v. de Wii versie en het voegde echt wat toe om met meerdere personen te spelen en de tablet te gebruiken. Mijn persoonlijke favoriet was Castlevania Lords of Shadow Mirror of Fate, wat een badass bazenspel zeg :).
Afbeelding
Steam/PSN NintendoJeroen
WiiU NJeroen
3DS 4425-1561-9140

mariomac

Berichtdoor mariomac » 23 juni 2012, 12:03

NintendoJeroen schreef:Jammer dat wij er op dinsdag waren :X. Ik vond New Super Mario Bros U trouwens meevallen. Grafisch echt verbeterd t.o.v. de Wii versie en het voegde echt wat toe om met meerdere personen te spelen en de tablet te gebruiken. Mijn persoonlijke favoriet was Castlevania Lords of Shadow Mirror of Fate, wat een badass bazenspel zeg :).

cool cool cool!
Afbeelding

Darkcloud

Berichtdoor Darkcloud » 23 juni 2012, 13:34

Olivier schreef:Persoonlijk hoogtepunt daarvan was Game & Wario, dat naar mijn mening die andere minigame collectie, Nintendoland, met twee vingers in de neus versloeg.

Is dat een knipoog naar de microgame golddigger?: :)
Spoiler: toon
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Yaromir

Berichtdoor Yaromir » 23 juni 2012, 13:45

Ah, wilde er ook bij zijn. Maar helaas :(
Spoiler: toon
Je verwacht zeker dat ik hier een sign neer ga zetten... Nou mooi dus NIET. :evil:

Sa'vii

Berichtdoor Sa'vii » 23 juni 2012, 14:35

Olivier schreef:Terwijl Joe Wii Fit U uittestte door op de Balance Board te gaan zitten en een plank van zichzelf te maken om te bobsleeën (hilarisch tafereel!), speelden Boersma en ik met de Luigi's Mansion-minigame uit Nintendoland. Terwijl de andere minigames uit die game nog wat tegenvielen, was Luigi's Mansion een fantastisch Pacman Vs.-achtig spelletje dat ik ons zo een avond lang zie spelen.

Gelukkig maar, als het ook nog eens geen goed spel was was dat stukje uit de E3 nog zieliger geweest, haha. Blijkbaar is het dus ook wel echt het meest veelbelovende onderdeel van Nintendo Land.
Afbeelding

Wezzz

Berichtdoor Wezzz » 24 juni 2012, 13:06

Nintendo blijft ook volhouden aan Wii Fit-achtige spelletjes. Is het Balance Board voor de Wii goed genoeg voor de WiiU?
Now Doing:
Wii: Super Paper Mario
3DS: Luigi's Mansion 2
DS: Pokémon Ranger - Shadows of Almia
Xbox 360: Halo 4
GC: Luigi's Mansion

Leest: CSI: Bewijskracht
TV-serie: Bones, Season 4, Ep 5

Olivier
Redactielid

Berichtdoor Olivier » 24 juni 2012, 14:56

Wezzz schreef:Nintendo blijft ook volhouden aan Wii Fit-achtige spelletjes. Is het Balance Board voor de Wii goed genoeg voor de WiiU?

Vind ik wel ja! De nieuwe minigames zijn dusdanig anders dan die uit Wii Fit (Plus), dat het niet aanvoelt alsof je met een prehistorisch balance board aan het spelen bent :)

OnlineElmo.

Berichtdoor Elmo. » 24 juni 2012, 15:58

Afbeelding
Enige pose, Olivier.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gerthein
Redactielid

Berichtdoor Gerthein » 24 juni 2012, 19:18

Sa'vii schreef:Gelukkig maar, als [de Luigi's Mansion-game in Nintendo Land] ook nog eens geen goed spel was was dat stukje uit de E3 nog zieliger geweest, haha. Blijkbaar is het dus ook wel echt het meest veelbelovende onderdeel van Nintendo Land.

Persoonlijk vond ik de Animal Crossing-game ook heel leuk, al is het wel zo dat degene die de 'wachters' bestuurt (de persoon met de GamePad dus) een duidelijk voordeel heeft -- ik heb de groep die het fruit verzamelde de hele dag niet één keer zien winnen. Maar dat zal ws. een gevalletje oefening-baart-kunst zijn: vooral het tijdelijk op de grond gooien van verzameld fruit, om sneller te kunnen lopen/vluchten, was een tactiek die te weinig werd toegepast (en die voor iemand met het karakter van De Neve ook erg tegennatuurlijk is ;)).

De Zelda-minigame viel wel erg tegen, overigens.

Wat ik van Pikmin 3 en Game & Wario vond, lees je in de komende [N]Gamer (wat een cliffhanger hè? ;)).

mariomac

Berichtdoor mariomac » 24 juni 2012, 20:24

Wat staat er op de cover van de volgende [N]gamer, een 3DS XL?
Afbeelding

Dry-Guy

Berichtdoor Dry-Guy » 26 juni 2012, 18:27

hier wil ik ook wel een keer naartoe, en een zeer mooie dame op de onderste foto links ;)
3ds FC : 1075 0709 9622
Mii : Jay
Dry-Guy's sterrencatalogus
Nintendo Netword ID = Jayand
viewtopic.php?f=25&t=10387

Keer terug naar Blog Discussie