daoneandonly

Pokémon Black 2 & White 2

Berichtdoor daoneandonly » 4 juli 2012, 14:56

Michelangelos schreef:Competitive en dan noem je VG :')
Sorry maar VG noem ik alles behalve competitive. 2v2 4 pokes level 50, bijna elke pokemon is toegestaan. :')
Ik heb afgelopen 2 jaar vrij veel competitive gedaan via wifi, fatsoenlijke regels met meer strategie er achter. Maar het is wel zo dan je niet 6 sterke pokemon bij elkaar kunt stoppen met enkel wat sterke moves en dan ook nog verwachten er goed mee te doen :')

Ik bedoelde VG als in Video Game. Omdat Pokémon meer is dan alleen het core spelletje. Heb er zelf niet zoveel van meegekregen, maar het blew my mind toen ik die hele community van competitive spelers op YT zag. Ik had het er zelf nooit achter gezocht.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
GT: PantherAtNight

kingRoald

Berichtdoor kingRoald » 6 juli 2012, 18:15

wat moet ik er mee aan?
ik heb mezelf beloofd na black en white te stoppen met pokemon
maar na het zien van wat gameplay krijg ik toch de neiging om het als het uit is te kopen
Afbeelding

killeroy_nl

Berichtdoor killeroy_nl » 6 juli 2012, 18:21

kingRoald schreef:wat moet ik er mee aan?
ik heb mezelf beloofd na black en white te stoppen met pokemon
maar na het zien van wat gameplay krijg ik toch de neiging om het als het uit is te kopen

Dus je hebt beloofd te stoppen zonder te weten wat er zou komen? :(
Afbeelding

kingRoald

Berichtdoor kingRoald » 6 juli 2012, 19:46

ja
Afbeelding

Nino.g

Berichtdoor Nino.g » 6 juli 2012, 19:50

Waarom dan? Er is toch niks mis met pokemon?

starninja

Berichtdoor starninja » 6 juli 2012, 20:18

Ik zou nooit stoppen met pokemon. Toen ik er mee begon was ik er helemaal weg van :mrgreen:

Ik snap wel waarom sommige mensen willen stoppen met pokemon, dat komt omdat ze denken dat ze te oud zijn voor pokemon, maar je bent nooit te oud voor pokemon want er staat 3+ op het doosje, je kan dus te jong zijn maar niet te oud ;)
3DS Code=4596-9577-9999 stuur een pm als je me hebt toegevoegd ;)

Erik

Berichtdoor Erik » 6 juli 2012, 20:47

starninja schreef:Ik zou nooit stoppen met pokemon. Toen ik er mee begon was ik er helemaal weg van :mrgreen:

Ik snap wel waarom sommige mensen willen stoppen met pokemon, dat komt omdat ze denken dat ze te oud zijn voor pokemon, maar je bent nooit te oud voor pokemon want er staat 3+ op het doosje, je kan dus te jong zijn maar niet te oud ;)

Dat komt niet omdat ze te oud worden, maar het hele systeem om het te spelen al sinds de Gen 1 onveranderd (denk ik) gebruikt word. En dan willen mensen gaan afhaken....
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Een opportunistische supermarkt-manager gebruikt Lysergeenzuurdi-ethylamide met Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis zonder het gebruik van een bijsluiter:
Spoiler: toon
Afbeelding

starninja

Berichtdoor starninja » 6 juli 2012, 20:55

Erik schreef:
starninja schreef:Ik zou nooit stoppen met pokemon. Toen ik er mee begon was ik er helemaal weg van :mrgreen:

Dat komt niet omdat ze te oud worden, maar het hele systeem om het te spelen al sinds de Gen 1 onveranderd (denk ik) gebruikt word. En dan willen mensen gaan afhaken....

Ik heb hier geen last VAn hoor, van mij mag pokemon blijven zoals het is :? (mijn mening)

Maar ik begrijp wat je bedoeld sommige mensen willen wat nieuws ;)

Erik

Berichtdoor Erik » 6 juli 2012, 21:00

Ik speel Pokémon niet meer zo intens zoals vroeger :P Grotendeels omdat het trucje nu wel een beetje saai begint te worden.
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Een opportunistische supermarkt-manager gebruikt Lysergeenzuurdi-ethylamide met Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis zonder het gebruik van een bijsluiter:
Afbeelding

starninja

Berichtdoor starninja » 7 juli 2012, 11:01

Voor de mensen die voor de europese relaese gaan en niet kunnen wachten om te weten welke pokemons je kunt vangen in b/w2 :pokeball:
http://pokemondb.net/pokedex/game/black-white-2

nu ik dit zie kan ik niet wachten om een team te vormen, zucht** ik kan niet wachten tot die uit komt. :?

yannick-pro-gamer

Berichtdoor yannick-pro-gamer » 7 juli 2012, 19:13

starninja schreef:Voor de mensen die voor de europese relaese gaan en niet kunnen wachten om te weten welke pokemons je kunt vangen in b/w2 :pokeball:
http://pokemondb.net/pokedex/game/black-white-2

nu ik dit zie kan ik niet wachten om een team te vormen, zucht** ik kan niet wachten tot die uit komt. :?
ik ben het met je eens bij pokémon wordt misschien wel elke keer het zelfde trucje uit de hoed getoverd maar dit zijn wel spellen die meer dan 100 uur meegaan
Doe je niks met je clubnintendo-codes stuur me dan de code alsjeblief ,alvast bedankt ;)

most wanted
WII:kirby's dream collection, xenoblade chronicles
3DS: fire emblem
WIIU:nintendoland
Afbeelding
Afbeelding

Erik

Berichtdoor Erik » 8 juli 2012, 10:39

yannick-pro-gamer schreef:ik ben het met je eens bij pokémon wordt misschien wel elke keer het zelfde trucje uit de hoed getoverd maar dit zijn wel spellen die meer dan 100 uur meegaan

Niet echt 100 uur, want als je elite 4 hebt gedaan en dan hier en daar nog wat legendaries hebt gevangen dan zit je zo max 40 uur? En dan is het (voor de NIET die-hard Pokémon fans) al snel klaar.
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Afbeelding

starninja

Berichtdoor starninja » 8 juli 2012, 10:54

Erik schreef:
yannick-pro-gamer schreef:ik ben het met je eens bij pokémon wordt misschien wel elke keer het zelfde trucje uit de hoed getoverd maar dit zijn wel spellen die meer dan 100 uur meegaan

Niet echt 100 uur, want als je elite 4 hebt gedaan en dan hier en daar nog wat legendaries hebt gevangen dan zit je zo max 40 uur? En dan is het (voor de NIET die-hard Pokémon fans) al snel klaar.

je kan dan toch ook nog andere pokemons tot LV.100 trainen dan ben je nog wel even bezig :P (sorry dat ik zo door blijf gaan met zeuren)

En ja ik ben een enorme pokemon fan dus ik kan er lang mee doorgaan :?

Kyoto

Berichtdoor Kyoto » 8 juli 2012, 11:26

starninja schreef:
Erik schreef:

je kan dan toch ook nog andere pokemons tot LV.100 trainen dan ben je nog wel even bezig :P (sorry dat ik zo door blijf gaan met zeuren)

En ja ik ben een enorme pokemon fan dus ik kan er lang mee doorgaan :?

Klopt. Op mijn vorige HeartGold-file had ik volgens mij 160 uur, maar daar zat dan ook veel EV-trainen in.

Tegen Morty was nogal een hel in mijn Nuzlocke run. Gengar was erg sterk met shadow ball, maar nadat ik hem paralyzed had met Flaaffy ging het allemaal beter. :)

Edit: oh, verkeerde topic :')
Laatst bijgewerkt door Kyoto op 8 juli 2012, 12:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Pokémon White 2 FC: 4728 5828 8436
Afbeelding

Erik

Berichtdoor Erik » 8 juli 2012, 11:36

starninja schreef:
Erik schreef:

Tja, maar voor de niet die-hard Pokémon fan zal naar level 100 trainen niet zoveel uitmaken. Meeste stoppen grotendeels met spelen als ze de elite 4 hebben verslagen.
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Afbeelding

killeroy_nl

Berichtdoor killeroy_nl » 8 juli 2012, 15:15

starninja schreef:
Erik schreef:ik ben het met je eens bij pokémon wordt misschien wel elke keer het zelfde trucje uit de hoed getoverd maar dit zijn wel spellen die meer dan 100 uur meegaan

Tja, maar voor de niet die-hard Pokémon fan zal naar level 100 trainen niet zoveel uitmaken. Meeste stoppen grotendeels met spelen als ze de elite 4 hebben verslagen.

Ik train nooit helemaal tot lvl 100.. xD Is saai vind ik zelf. Als je gevechtsanimaties uitzet gaat het wel iets sneller, maar alsnog.. Heb nooit echt een pkmn letterlijk getraint tot 100 volgens mij.
Afbeelding

yannick-pro-gamer

Berichtdoor yannick-pro-gamer » 8 juli 2012, 19:20

op mijn heart gold-file heb ik er 210 uur 8-) en bij pokémon black zit ik nu al aan 148 uur :D ik train wel is waar mijn pokémon's tot lv. 100 maar ik vind dat juist het toffe aan de pokémon-spellen ;)
Doe je niks met je clubnintendo-codes stuur me dan de code alsjeblief ,alvast bedankt ;)

most wanted
Afbeelding
Afbeelding

Daan

Berichtdoor Daan » 9 juli 2012, 14:00

Ik train eigenlijk nooit gericht naar lv.100, maar er zitten wel eens wat Pokémon tussen op mijn spellen die bijna lv.100 zijn. Zo heb ik een Vaporeon in LeafGreen die lv. 92 is, en daar heb ik nooit de bedoeling mee gehad om die zo hoog te trainen.

gewoon ik

Berichtdoor gewoon ik » 9 juli 2012, 19:41

Zoals kingRoald ging ik ook stoppen met Pokémon na Soulsilver en Heartgold. Maar onlangs heb ik Platinum weer eens gespeeld en ik moet zeggen dat ik de smaak weer te pakken heb. :D
Ik ga deze zeker kopen want ik ben nog helemaal niet uitgekeken op de serie, en het spel ziet er gewoon nice uit. (en die medals zijn ook weer eens iets nieuw)
In vorige delen levelde ik bijna alleen maar m'n starter, waardoor die al snel level 100 was. 't Is misschien beter als ik in dit spel m'n team wat gebalanceerd zou houden! :lol:
Now playing:
The Binding of Isaac: Wrath of the Lamb
The Basement Collection

daoneandonly

Berichtdoor daoneandonly » 9 juli 2012, 20:29

Zelf zie ik zie geen reden om ooit te stoppen met het spelen van de Pokémon core spellen. Ze vermaken me nog altijd geweldig voor die paar tientjes. Ik zou kunnen begrijpen dat je van Pokémon afstapt vanwege de nieuwe Generatie Pokémons die je niet aanstaan, of gewoon door dingen als tijdsgebrek. Maar als je ervan af stapt omdat je liever niet meer gezien wilt worden met Pokémon vind dat wel flauw. Het spel is geëvolueerd (Did you see what I did there?) tot een oneindige franchise die spelers van alle leeftijden kan aanspreken. Niet veel andere AAA titels die dat kunnen. Je kan ook met name aan B2/W2 zien dat Pokémon erg zijn best doet om de serie nostalgisch te houden maar toch vernieuwend te blijven. Sowieso credits voor Pokémon om toch een scheut vernieuwing erin te gooien in plaats van alleen bij "het oude en vertrouwde" te blijven hangen.

Oh en level 100 vind ik echt niet de moeite waard. Ik vind het veel leuker een groter hoopje Pokémons op level 60-80 te hebben dan een paar op level 100. Er zit ook te weinig voordeel aan het halen van de level cap.

Rensch

Berichtdoor Rensch » 10 juli 2012, 14:03

Eerste impressie (mogelijke spoilers!):

Ik was enthousiast over het feit dat dit spel geen derde versie was, maar twee vervolgen op de eerste Black/White.

Tijdens het spelen van de Japanse versie was dit ook grotendeels het gevoel dat ik kreeg. De omgevingen zijn vertrouwd, maar er zijn ook nieuwe routes, steden en grotten om te verkennen. Bovendien is het verhaal geheel nieuw, met nieuwe personages en een aantal nieuwe Gym Leaders. Bovendien zijn er ruim twee keer zoveel Pokémon te verzamelen voordat je het hoofdverhaal uitspeelt.

Tot dat moment is er weinig aan de hand. Het spel is misschien niet het meest vernieuwende deel in de serie, maar het doet wat het moet doen: een soort Final Fantasy XIII-2 maar dan voor Pokémon Black/White. Met andere woorden: zelfde wereld, nieuw verhaal.

Het probleem komt pas naar voren zodra je dat verhaal hebt rondgespeeld. Er zijn dan nog wat nieuwe gebieden te ontdekken en een aantal Legendarische Pokémon te vinden die in Black en White alleen te verkrijgen waren door ze over te zetten uit eerdere delen.

Dat is leuk, maar verder is er weinig verschil met het eerste deel. Zodra je het hoofdverhaal hebt uitgespeeld, blijft er weinig meer over dan het gevoel van het ouderwetse 'derde versie'-idee. Toch jammer, zeker gezien het feit dat ook in dit deel het hoofdverhaal in vijftien á twintig uur makkelijk uit te spelen is, iets wat ook eerdere delen, vooral Black & White, al teleurstellend was.

Daarbij moet wel gezegd worden dat dit deel voor het eerst verschillende moeilijkheidsgraden kent. In de ene versie ontgrendel je een moeilijke modus en in de andere een makkelijke modus door het hoofdverhaal uit te spelen. Deze kun je dan naar andere spelers sturen die dan een nieuwe save file aan kunnen maken met deze alternatieve moeilijkheidsgraad. Het is inderdaad niet zoals ik het graag had gezien, maar het is tenminste iets. (Wat moet je in godsnaam met een makkelijkere modus die je eerst in medium vrij moet spelen?)

Kortom: Sowieso halen als je een fan bent. Voor de rest geldt: alleen kopen als je het eerste deel nog niet kent. Na het het hoofdverhaal te hebben uitgespeeld is het spel namelijk niet significant anders dan het vorige deel.
Wisdom, courage, power!

Daan

Berichtdoor Daan » 11 juli 2012, 12:43

serebii.net schreef:Genesect to be distributed from August 11th to September 14th over WiFi for Black 2 & White 2 only

Genesect is eindelijk bekend gemaakt. Ik weet niet of dat ook voor Europa geld, maar nu zijn geloof ik alle Pokémon bekend gemaakt.

daoneandonly

Berichtdoor daoneandonly » 12 juli 2012, 2:25

Rensch schreef:Eerste impressie (mogelijke spoilers!):
...
...
...
Kortom: Sowieso halen als je een fan bent. Voor de rest geldt: alleen kopen als je het eerste deel nog niet kent. Na het het hoofdverhaal te hebben uitgespeeld is het spel namelijk niet significant anders dan het vorige deel.

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje voorbarig na het spelen van een versie waarvan je de taal niet spreekt. Ook mis ik de dingen in je artikeltje waar ik het meest naar uit kijk zoals het battlen van Gym leaders en Champions.

Erik

Berichtdoor Erik » 12 juli 2012, 7:26

Daan schreef:
serebii.net schreef:Genesect to be distributed from August 11th to September 14th over WiFi for Black 2 & White 2 only

Genesect is eindelijk bekend gemaakt. Ik weet niet of dat ook voor Europa geld, maar nu zijn geloof ik alle Pokémon bekend gemaakt.

Meloetta moet nog buiten Japans uitkomen. Als Genesect dan ook eenmaal buiten Japan is uitgekomen, dan zijn alle legendarische Pokémons uitgekomen, voor 'alle' werelddelen.
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Afbeelding

JohanPG

Berichtdoor JohanPG » 12 juli 2012, 10:49

Erik schreef:Tja, maar voor de niet die-hard Pokémon fan zal naar level 100 trainen niet zoveel uitmaken. Meeste stoppen grotendeels met spelen als ze de elite 4 hebben verslagen.

Wat me gisteren op viel: Ik had de E4 verslagen, en vervolgens zie je in koeienletters THE END staan, gevolgd door de credits. Mensen die niet beter weten stoppen dan gewoon met het spel lijkt me? (HG/SS was dat)

Erik

Berichtdoor Erik » 12 juli 2012, 11:57

JohanPG schreef:
Erik schreef:Tja, maar voor de niet die-hard Pokémon fan zal naar level 100 trainen niet zoveel uitmaken. Meeste stoppen grotendeels met spelen als ze de elite 4 hebben verslagen.

Wat me gisteren op viel: Ik had de E4 verslagen, en vervolgens zie je in koeienletters THE END staan, gevolgd door de credits. Mensen die niet beter weten stoppen dan gewoon met het spel lijkt me? (HG/SS was dat)

Dat heb je ook in FR/LG en in Diamond & Pearl en ook in de originele Gold/Silver/Crystal. Het was toen dat iemand zei dat ja na het einde in Gold nog naar een andere plek kon, want anders had ik daarna Gold een stuk minder gespeeld.
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Afbeelding

basssie1998

Berichtdoor basssie1998 » 4 augustus 2012, 12:00

ik zit nu de Japanse versie te spelen van Pokemon Black 2 en ik vind het helemaal geweldig, vooral dat gewoon bijna de helfd van de pokemon uit eerdere generaties zijn en dat is gewoon een enorme overwinning van nintendo en gamefreak en het is ook helemaal niet saai om die unova wereld weer opnieuw te doorlopen want het is gewoon dat je zo veel kan ontdekken en alles is gewoon opnieuw gemaakt
echt een topgame! :!:
3DS FC: 5327-0973-6834
stuur pm als je me toevoegt.

Wii U (Nintendo Network): basboudewijn

(games: NSMBU, ZombiU)

Parasite

Berichtdoor Parasite » 5 augustus 2012, 13:09

Ik zal er een maandje mee moeten wachten, mag niet zoveel games op korte termijn kopen en ik heb vorige week Rhythm Thief gehaald maar deze is de volgende, oh en Sandshrew ftw.
Afbeelding

Game Info
3DS Info

4554-0046-8141
Mii Naam: Auke
PM als je me toevoegt en jij jouw friendcode ook.

Wii

MK Wii FC: 1204-3219-1090

Meer volgt.

yannick-pro-gamer

Berichtdoor yannick-pro-gamer » 5 augustus 2012, 17:58

een vraagje pokémon black 2 is met zekrom (black kyurem) op de voorkant

en white 2 met reshiram ( white zekrom ) op de voorkant

dus mijn vraag is als je black 1 hebt gekocht welke moet je dan eigenlijk nemen als vervolg :roll:

most wanted
Afbeelding
Afbeelding

626b
Moderator

Berichtdoor 626b » 5 augustus 2012, 18:27

yannick-pro-gamer schreef:een vraagje pokémon black 2 is met zekrom (black kyurem) op de voorkant

en white 2 met reshiram ( white zekrom ) op de voorkant

dus mijn vraag is als je black 1 hebt gekocht welke moet je dan eigenlijk nemen als vervolg :roll:

Black 2 kopen. Het verhaal bouwt namelijk ook verder op het verhaal uit Black. Lichtelijke spoiler als je de screenshots online/in de Ngamer hebt gemeden als de pest, maar wel een goed voorbeeld:
N krijgt in Black Zekrom als zijn legend en de hoofdpersoon krijgt Reshiram. Aan het eind gaat N ervandoor op Zekrom. Nu, 2 jaar later in Black 2, komt hij terug en dat doet hij natuurlijk op zijn Zekrom. Terwijl als je White 2 zou kopen hij ineens een Reshiram had.

Dus ik zou zeggen doe Black 2 ;)
Infinite Egoboosts + Mudkip + El Psy Congroo
Tofheidschart! http://i56.tinypic.com/346pyjr.png LUCZ = BCF
HET IS SJOERD!
DEGENE DIE EEN VIJAND DE GRACHT IN BOERT!
UBER SJOERD!
DEGENE DIE VIJANDEN VLOERT!©

Wees liev en koop

VorigeVolgende

Keer terug naar Nintendo DS