Stijnco
Moderator

Resident Evil 6

Berichtdoor Stijnco » 4 augustus 2012, 3:16

Vijf vond ik ook gewoon goed. Wel wat rare momenten. Zoals Chris die op een rots slaat. Maar goed, voor de rest gevuld met actie en spanning. Alleen Sheva was zo irritant als wat.

Marco
Moderator

Resident Evil 6

Berichtdoor Marco » 4 augustus 2012, 4:16

Mijn grootste kritiek is dat ze met de gameplay van RE4 een actiegame probeerden te maken, iets wat ze met RE6 lijken te fixen door de controls wat beter te maken voor de snellere actie.

Starscreamer

Resident Evil 6

Berichtdoor Starscreamer » 26 september 2012, 9:41

Nog maar een paar nachtjes slapen :D :D :D :D
NOW YOU'RE PLAYING WITH POWER! (1990-2012)

PSN tag: Starscreamer028
XBL tag: LStarscreamer
Wii tag: 1169-8774-3277-4432
3DS tag: 5455-9381-9978
Afbeelding

Pyoro

Resident Evil 6

Berichtdoor Pyoro » 26 september 2012, 15:38

Oeps, dit topic uit het oog verloren. Ik zal straks de openingspost ff updaten, want er is wel wat nieuws bijgekomen :P
PSN-account: thePownmachine | Doodsogen | TIG |
Spoiler: toon

Link
Pokémon-Weldoener
: Hulp nodig? Vraag het maar!
Diamond: 1249-7878-7705
SoulSilver: 3567-4857-0463
Black: 1549-4600-7555
White 2: 2151-6180-2410

Tim.

Resident Evil 6

Berichtdoor Tim. » 26 september 2012, 20:38

Heb de demo gespeeld nu. Begonnen met Leon, tering wat vet. Gewoon resident evil 4/5 met iets betere controls. Beetje zombies schieten. Ook leuk dat je de omgeving kan gebruiken (bijvoorbeeld door een zombie z'n hoofd tegen de muur kapot te slaan). Toen kwam ik bij Chris en wat was dat een teleurstelling. Ik dacht dat ik third person CoD zat te spelen. Waarom rij ik in een tank rond en schiet ik op zwaarbewapende mensen. Ik wil zombies (of geïnfecteerde met bijlen, messen, kettingzagen) zien, geen rebellen die mij met mp5's beschieten. Daarna nog mn hoop gevestigd op die derde (ben zn naam even vergeten), maar dat was ook maar halve bak. Jammer hoor.

Ganon

Resident Evil 6

Berichtdoor Ganon » 29 september 2012, 10:13

Ik heb gisteren RE6 binnengekregen en ik moet zeggen dat het er allemaal erg goed uitziet. Ik vond de hud alleen in het begin erg onduidelijk. Ik ben benieuwd naar de rest!
Afbeelding

"It seems the time has come for the boy without a fairy to begin his journey.." - Deku Tree
Now Playing:
Nintendo Land (Wii U)
ZombiU (Wii U)
New Super Mario Bros. 2 (3DS)

Kenneth

Resident Evil 6

Berichtdoor Kenneth » 29 september 2012, 14:36

Ik vind hem weer een beetje teleurstellend. Ik zit nu in chapter 3 van Leon maar voor zover ik heb gelezen is Leon de enigste campaign die "horror" moet voorstellen (buiten Ada Wong maar die speel je pas later vrij). Ziet er allemaal wel mooi uit enzo maar ik vind de controls zo raar. Het nieuwe melee systeem verkloot de sfeer ook helemaal vind ik. Gewoon constant R1 rammen en alles komt goed.
Wii/Xbox 360/PlayStation 3
DS/3DS/PSP(Go)/PS Vita
http://backloggery.com/main.php?user=kenneth

Tim.

Resident Evil 6

Berichtdoor Tim. » 29 september 2012, 19:08

Ja dat weerhoudt me er ook van om hem te kopen. Ik vind het niet erg dat het niet eng is, dat was RE5 ook niet, maar ze moeten gewoon zombies of geïnfecteerden a la ganados met hooivorken en kettingzagen erin stoppen, geen mensen die met mitrailleurs op je schieten.

Kenneth

Resident Evil 6

Berichtdoor Kenneth » 29 september 2012, 22:15

Tim. schreef:Ja dat weerhoudt me er ook van om hem te kopen. Ik vind het niet erg dat het niet eng is, dat was RE5 ook niet, maar ze moeten gewoon zombies of geïnfecteerden a la ganados met hooivorken en kettingzagen erin stoppen, geen mensen die met mitrailleurs op je schieten.

Er zitten wel degelijk zombies in maar het is gewoon niet meer hetzelfde als toen :)
Ik vond RE5 toch net iets leuker (voor zover ik deel 6 heb gespeeld toch) en die had dan weer minder sfeer.
DS/3DS/PSP(Go)/PS Vita

Marco
Moderator

Resident Evil 6

Berichtdoor Marco » 30 september 2012, 16:02

Vind de demo van het spel niet zo heel goed. Het Leon gedeelte is heel tof, daar past de besturing ook wel bij, maar die Chris en Jake gedeeltes zijn gewoon onmogelijk om normaal te kunnen besturen :')

jujutsu

Resident Evil 6

Berichtdoor jujutsu » 30 september 2012, 19:08

Zo sinds vanmiddag is het uitgespeeld :D
Hieronder een paar van mijn ondervindingen:

OPGEPAST KAN ENIGE SPOILERS BEVATTEN

Kvind het wel spijtig dat de missies niet in "chronologische" volgorde staan, zo werd ik in het verhaal van Jake en Sherry (dat ik als eerste begonnen ben) gespoild door Leon wie er nu verantwoordelijk was voor de aanval ... een naam die ik nog niet eerder in het spel gehoord had... . Dus voor de andere storylines een grote spoiler dus.

Controls: Deze voelden in het begin vrij raar aan. Hoe het komt weet ik ook niet, maar gelukkig wenden ze heel snel.

Vind het ook wel raar dat je geen wapens kan kopen en upgraden, alles is met skills te doen. En je kan er maar 3 equippen. En je wapens zitten vast aan je character, vb: enkel Piers kan de anti material riffle gebruiken en Chris niet ...

De rijstukken: deze vond ik vreselijk irritant, bracht meer ergernis dan speelplezier. Moet wel eerlijk toegeven dat ik in het motor gedeelte teveel gas gaf en daardoor een moelijke controle had over de motor.

De achtervolgingen: heb een paar keer het gevoel gehad dat de besturing daar niet mee wou (character dat een precies een afwijking naar links heeft terwijl mijn control stick zeer zeker naar voren duw ..) dus hier ook weer ergernis dan speel plezier.

Melee: vind ik een zeer leuke toevoeging, maar zoals Kenneth zei het verkloot de sfeer wel een beetje, want je kan bijna alles klein krijgen met je melee... .Dus waarom zou je nog rennen en zoeken naar kogels als je melee hebt. Maar ik vind het wel een leuke toevoeging en het is handig als je kogels wilt sparen. Let wel op als je je melee te vaak gebruikt kan je moe worden (maar hiervoor bestaat wel een skill om je stamina op te voeren, zodat je je melee langer kan gebruiken, maar deze skill is wel best prijzig)

Jake muller is best een aangenaam nieuw character, vind vooral zijn hand to hand "wapen" leuk. Lekker op al die wezens slaan met je vuisten en de moves van
Wesker, het is niet voor niets zijn zoon, en dat zie je duidelijk aan zijn moves
dus dit is zeker en vast een leuke toevoeging voor mensen die net zoals ik zot zijn van hand to hand combat.

Verder vind ik het spel wel goed, er zijn vrij veel spelmomenten waar ik even bij dacht van oh shit!
Denk zelf dat dit de langste RE is dat er op de markt is. Hebt toch bijna altijd een uur gedaan over iedere chapter.
Niet de beste RE, maar zeker ook niet de slechtste dat er is.
It's a fight between two martial artists ...that's all that matters.
As long as a martial artist can make a fist, he is never defeated
Hand to hand is the basis of all combat. Only a fool trusts his life to a weapon.
Afbeelding

Kenneth

Resident Evil 6

Berichtdoor Kenneth » 1 oktober 2012, 0:33

jujutsu schreef:Zo sinds vanmiddag is het uitgespeeld :D
Hieronder een paar van mijn ondervindingen:

OPGEPAST KAN ENIGE SPOILERS BEVATTEN

Kvind het wel spijtig dat de missies niet in "chronologische" volgorde staan, zo werd ik in het verhaal van Jake en Sherry (dat ik als eerste begonnen ben) gespoild door Leon wie er nu verantwoordelijk was voor de aanval ... een naam die ik nog niet eerder in het spel gehoord had... . Dus voor de andere storylines een grote spoiler dus.

Controls: Deze voelden in het begin vrij raar aan. Hoe het komt weet ik ook niet, maar gelukkig wenden ze heel snel.

Vind het ook wel raar dat je geen wapens kan kopen en upgraden, alles is met skills te doen. En je kan er maar 3 equippen. En je wapens zitten vast aan je character, vb: enkel Piers kan de anti material riffle gebruiken en Chris niet ...

De rijstukken: deze vond ik vreselijk irritant, bracht meer ergernis dan speelplezier. Moet wel eerlijk toegeven dat ik in het motor gedeelte teveel gas gaf en daardoor een moelijke controle had over de motor.

De achtervolgingen: heb een paar keer het gevoel gehad dat de besturing daar niet mee wou (character dat een precies een afwijking naar links heeft terwijl mijn control stick zeer zeker naar voren duw ..) dus hier ook weer ergernis dan speel plezier.

Melee: vind ik een zeer leuke toevoeging, maar zoals Kenneth zei het verkloot de sfeer wel een beetje, want je kan bijna alles klein krijgen met je melee... .Dus waarom zou je nog rennen en zoeken naar kogels als je melee hebt. Maar ik vind het wel een leuke toevoeging en het is handig als je kogels wilt sparen. Let wel op als je je melee te vaak gebruikt kan je moe worden (maar hiervoor bestaat wel een skill om je stamina op te voeren, zodat je je melee langer kan gebruiken, maar deze skill is wel best prijzig)

Jake muller is best een aangenaam nieuw character, vind vooral zijn hand to hand "wapen" leuk. Lekker op al die wezens slaan met je vuisten en de moves van
Wesker, het is niet voor niets zijn zoon, en dat zie je duidelijk aan zijn moves
dus dit is zeker en vast een leuke toevoeging voor mensen die net zoals ik zot zijn van hand to hand combat.

Verder vind ik het spel wel goed, er zijn vrij veel spelmomenten waar ik even bij dacht van oh shit!
Denk zelf dat dit de langste RE is dat er op de markt is. Hebt toch bijna altijd een uur gedaan over iedere chapter.
Niet de beste RE, maar zeker ook niet de slechtste dat er is.

Ik heb inderdaad ook zelf al veel hinder ondervonden van het sprinten (vooral als je L3 (LS op Xbox360) ingedrukt houdt om te sprinten i.p.v. X (of A)). Verschrikkelijk irritant dit werkte veel beter in RE5.
Voor de rest vind ik de move 180° draaien ook een beetje raar door de nieuwe camera.
DS/3DS/PSP(Go)/PS Vita

Starscreamer

Resident Evil 6

Berichtdoor Starscreamer » 8 oktober 2012, 9:29

Gisteren het spel gekocht was in de aanbieding voor euro :mrgreen:
Maar jongens wat is ie weer vet.
Ik heb hem samen met mijn vriendin gespeeld.
1 schrik momentje maar gehad... een hond die na openen van een deur op je af kwam springen keek mijn vriendin net de andere kant op :x
Was ik de enige die schrok :awesome:
Voor de rest tja ik wilde nog wel graag ff verder spelen maar het gevoel zegt met dat het meer op Re4 & 5 gaat lijken als het puzzelen van ouds ;)

Afbeelding

Stijnco
Moderator

Resident Evil 6

Berichtdoor Stijnco » 8 oktober 2012, 11:30

Wou dit spel op de dag van de release kopen, maar de reviewscores vertellen me dat ik beter kan wachten tot het in de budgetbakken ligt. Ik ben een grote fan van de Resi-serie maar een game nieuw is een vrij prijzige aankoop. En ik heb nog genoeg shit.

Kenneth

Resident Evil 6

Berichtdoor Kenneth » 8 oktober 2012, 20:04

Stijnco schreef:Wou dit spel op de dag van de release kopen, maar de reviewscores vertellen me dat ik beter kan wachten tot het in de budgetbakken ligt. Ik ben een grote fan van de Resi-serie maar een game nieuw is een vrij prijzige aankoop. En ik heb nog genoeg shit.

Ik vind het echt een teleurstelling en jammer van het geld maar ik had hem toch sowieso gekocht omdat ik ook wel into Resident Evil ben. Ik speel hem nu uit voor het verhaal te weten en dan speel ik hem waarschijnlijk nooit meer. Resident Evil 5 was ook niet meer de RE sfeer maar die heb ik desondanks toch vaak opnieuw gespeeld met plezier (vooral ook door de wapen upgrades en infinite ammo). Dat ga ik bij deze zeker niet doen.

Edit: Ook vind ik het echt lame dat er RE6 geen PS Move ondersteuning is terwijl ze hiervoor bij RE5 net een nieuwe versie voor in de winkel hadden gelegd (of je kon de patch downloaden).
DS/3DS/PSP(Go)/PS Vita

Starscreamer

Resident Evil 6

Berichtdoor Starscreamer » 11 oktober 2012, 10:42

Ik ben tot nu toe op het knoppen rammen na actie wel tevreden over de game :cheesy:

Afbeelding

Marco
Moderator

Resident Evil 6

Berichtdoor Marco » 13 oktober 2012, 16:57

'Myself-

Resident Evil 6

Berichtdoor 'Myself- » 18 november 2012, 18:45

Starscreamer schreef:Gisteren het spel gekocht was in de aanbieding voor euro :mrgreen:
Maar jongens wat is ie weer vet.
Ik heb hem samen met mijn vriendin gespeeld.
1 schrik momentje maar gehad... een hond die na openen van een deur op je af kwam springen keek mijn vriendin net de andere kant op :x
Was ik de enige die schrok :awesome:
Voor de rest tja ik wilde nog wel graag ff verder spelen maar het gevoel zegt met dat het meer op Re4 & 5 gaat lijken als het puzzelen van ouds ;)

Haha
Just close your eyes and enjoy the rollercoaster. That's life.
Bombergirl schreef:Zayyyyyyyynnnnnnnn!!! :heart:

Vorige

Keer terug naar Andere consoles (PlayStation, Xbox, etc.)