Arjen
Redactielid

Nano Assault EX

Berichtdoor Arjen » 7 augustus 2012, 14:02

Afbeelding

De microscopisch kleine shooter Nano Assault voor de 3DS is vreemd genoeg nooit in Europa uitgekomen. Dit gaat ook nooit meer gebeuren, de opgepoetste versie Nano Assault EX verschijnt gelukkig wel!

Nano Assault speelt zich af op een minuscule schaal. De ruim dertig levels zijn gebaseerd op beelden van een elektronenmicroscoop. Je schiet dus geen gigantische robots aan gort, maar ietsiepietsie kleine schimmels, virussen en eencelligen. De EX versie van het spel zal hier geen verandering in aanbrengen, maar het brengt wel een aantal andere nieuwigheden met zich mee.

De Amerikanen hebben voor ons gefungeerd als proefkonijnen. Nano Assault ligt in hun land reeds sinds december 2011 in de schappen, maar ondanks lovende recensies en goede cijfers was er ook kritiek. Deze kritiek richtte zich voornamelijk op de besturing, veel spelers meenden een geïnverteerde Y-as te missen bij het spelen van de third person levels. Reeds in februari van dit jaar heeft ontwikkelaar Shin'en, onder meer bekend van de racegame FAST Racing League, aangegeven dat dit sowieso in de Europese versie van het spel zal worden toegevoegd. Daarna bleef het lange tijd stil, tot nu!

Afbeelding

Ace Combat
De Europese versie van Nano Assault gaat Nano Assault EX heten en zal alleen via de eShop te downloaden zijn. Daarnaast krijgt het spel ondersteuning voor de Circle Pad Pro en tal van andere exclusieve extraatjes waaronder nieuwe spelmodi. Vooral de ondersteuning voor de tweede analoge stick is interessant, want welke games zullen volgen? De Japanse versie van vliegtuigsim Ace Combat: Assault Horizon Legacy ondersteunt de logge add-on bijvoorbeeld wel, maar de Europese versie weer niet. Staat deze Circle Pad Pro variant van Ace Combat binnenkort ook in de eShop? En kunnen bezitters van het origineel dan een update downloaden om de tweede stick alsnog te laten functioneren?

Wellicht zet ontwikkelaar Shin'en een nieuwe trend door 'oude' titels opnieuw uit te brengen voor de eShop, maar dan met een paar extraatjes en ondersteuning voor Nintendo's nieuwste add ons. “In september zullen wij de verdere details van Nano Assault EX onthullen,” zegt Manfred Linzner, mede oprichter van Shin'en.

necrodeus

Re: Nano Assault EX

Berichtdoor necrodeus » 7 augustus 2012, 15:09

Zolang hij maar tegen een mild prijsje komt...Ach, who cares? Er komt toch anders niets boeiends uit in de eshop!

Wezzz

Berichtdoor Wezzz » 7 augustus 2012, 16:15

Eigenlijk wel fijn dat ze alleen de opgepoetse versie hier uitbrengen. Dan voel je je niet zo bekocht.
Now Doing:
Wii: Super Paper Mario
3DS: Luigi's Mansion 2
DS: Pokémon Ranger - Shadows of Almia
Xbox 360: Halo 4
GC: Luigi's Mansion

Leest: CSI: Bewijskracht
TV-serie: Bones, Season 4, Ep 5

Timothy

Berichtdoor Timothy » 7 augustus 2012, 20:18

Nano Assault EX ziet er prachtig en heel origineel uit. Laat maar komen!
3DS friendcode: 4296 - 4249 - 6496
Wii U naam: Timschelhaas
PM me even als je me toevoegt :)

Kyoto

Nano Assault EX

Berichtdoor Kyoto » 7 augustus 2012, 21:36

Nice! Ik was al bang dat hij hier nooit meer naartoe zou komen. Het ziet er PRACHTIG uit en ik ben sowieso erg dol op dit soort "shoot-em-ups". Denk dat hij dan in de eShop voor rond de 20 euro verkrijgbaar zal zijn. Kan uiteraard ook meer worden, want het is in feite gewoon een retail spel dat alleen als download wordt uitgebracht.
Pokémon White 2 FC: 4728 5828 8436
Afbeelding

yannick-pro-gamer

Berichtdoor yannick-pro-gamer » 7 augustus 2012, 22:28

ziet er tof uit lijkt een beetje op kid icarus uprising
Doe je niks met je clubnintendo-codes stuur me dan de code alsjeblief ,alvast bedankt ;)

most wanted
WII:kirby's dream collection, xenoblade chronicles
3DS: fire emblem
WIIU:nintendoland
Afbeelding
Afbeelding

markiee

Nano Assault EX

Berichtdoor markiee » 8 augustus 2012, 10:18

Dit lijkt me eigenlijk best een gaaf spel :D

Shinigami

Nano Assault EX

Berichtdoor Shinigami » 8 augustus 2012, 14:28

Ziet er speciaal uit, En daar hou ik wel van. :)
Afbeelding
Playing : Steel Diver, 3DS & Super Mario Sunshine, GCN.

Hina Kagiyama

Nano Assault EX

Berichtdoor Hina Kagiyama » 10 augustus 2012, 17:31

Ach, een betere versie met meer content en inverted controls vind ik niet erg :P
3DS: 3179 - 6084 - 7457|PSN: YoukaiBuster|LoL: HinaKagiyama

Keer terug naar Blog Discussie