Disgraziato

Het Rareware topic

Berichtdoor Disgraziato » 4 maart 2011, 22:59

Kenneth schreef:Hoe kan je Rare van vroeger nu niet kennen!
Edit; 13 jaar, never mind.

:J

Ik speelde wel s banjo-kazooie, maar had toen weinig tot geen verstand van games.
Ik schrijf en doe hier en daar soms zo wel eens wat eventjes.

marcov25

Het Rareware topic

Berichtdoor marcov25 » 8 maart 2011, 22:23

Noem het vooral weemoed, naar die steengoede of gouden tijd van Rare.
De Nintendo 64 tijd is bij mij mede vooral zeer goed door de super kwaliteit van deze games welke voor mij echt Nintendo kwaliteit uitstraalde.
Daarnaast waren het natuurlijk super kwalikatief goede games aan het begin van de 3d gaming en als je deze tijd bewust hebt meegemaakt is het inderdaad wel een beetje :cry: hoe het met rareware is gegaan daarna.

Stel je voor dat de Nintendo games nu ook allemaal middelmatige games werden, dan zouden we toch allemaal zeer verdrietig zijn?

Robin

Het Rareware topic

Berichtdoor Robin » 17 maart 2011, 22:26

marcov25 schreef:Stel je voor dat de Nintendo games nu ook allemaal middelmatige games werden, dan zouden we toch allemaal zeer verdrietig zijn?

Tja dan krijg je ook zeker dat Nintendo word overgekocht door Sony en dat er allemaal old-school Nintendo fans komen, zowieso heeft Nintendo tegenwoordig ook een paar missers gecreërd dus
Afbeelding
Live a live

Rododendron

Het Rareware topic

Berichtdoor Rododendron » 3 april 2011, 16:34

Rare betekent echt heel veel voor me, vooral DKC, Conker, en Banjo-Kazooie. Die gasten maakten de prachtigste spellen, echt, zo kleurrijk en sfeervol, zoiets zie je maar zelden. Daarom baal ik van dat hele Kinect-gedoe. Kinect, ik spuug op u! Dankzij dat is Rare nu één als alle andere! D8<

Als je de Rare-mensen hun gang laat gaan krijg je gewoon de geweldigste spellen. Serieus. Ik vind het zo jammer dat er waarschijnlijk nooit meer een nieuwe Banjo of Conker komt...

maar eh. De oude spellen zijn stuk voor stuk meesterwerken en iedereen die zegt van niet heeft een mening.

Oh en Dinosaur Planet. :B
You're only reading this because you're bored!

Stijnco
Moderator

Het Rareware topic

Berichtdoor Stijnco » 3 april 2011, 18:54

Rododendron schreef:Rare betekent echt heel veel voor me, vooral DKC, Conker, en Banjo-Kazooie. Die gasten maakten de prachtigste spellen, echt, zo kleurrijk en sfeervol, zoiets zie je maar zelden. Daarom baal ik van dat hele Kinect-gedoe. Kinect, ik spuug op u! Dankzij dat is Rare nu één als alle andere! D8<

Als je de Rare-mensen hun gang laat gaan krijg je gewoon de geweldigste spellen. Serieus. Ik vind het zo jammer dat er waarschijnlijk nooit meer een nieuwe Banjo of Conker komt...

maar eh. De oude spellen zijn stuk voor stuk meesterwerken en iedereen die zegt van niet heeft een mening.

Oh en Dinosaur Planet. :B

Ja, het is echt de schuld van de Kinect dat Rare zo is wat het nu is. Perfect Dark Zero was al bagger in een doosje, Viva Pinata waren wel degelijke leuke spelletjes en over Boutjes en Moertjes kan ik niks zeggen, want dat spel heb ik nog niet gespeeld. Het was allemaal al zo voor de Kinect.

SSJ4

Het Rareware topic

Berichtdoor SSJ4 » 3 april 2011, 19:54

Rare is helemaal uit elkaar gevallen sinds de overname door Microsoft. Veel mensen uit de gloriedagen van de N64 hebben het bedrijf verlaten. Dus nee, aan kinect ligt het niet. Boutjes en Moertjes is trouwens ook bagger.
Fly away now.
3DS FC: 1805 - 3371 - 5189 PM als je me toevoegd

Rododendron

Het Rareware topic

Berichtdoor Rododendron » 4 april 2011, 19:33

Nou, ik weet zeker dat zonder Kinect Rare geen dom sportspelletje had gemaakt. Wisten jullie dan niet dat het halve Art team de zak heeft gekregen? Inclusief Chris Seavor AKA Conker? Het lef!

Ach, we hebben op z'n minst Donkey Kong nog...

En Nuts & Bolts is lang zo slecht niet hoor, de vehikels zijn redelijk lollig, de figuren zijn typisch Rare-achtig, de animatie heeft persoonlijkheid en de muziek is natuurlijk weer fenomenaal. Showdown Town is ook prachtig om in rond te toeren.
You're only reading this because you're bored!

Stijnco
Moderator

Het Rareware topic

Berichtdoor Stijnco » 7 april 2011, 10:23

Rododendron schreef:Nou, ik weet zeker dat zonder Kinect Rare geen dom sportspelletje had gemaakt. Wisten jullie dan niet dat het halve Art team de zak heeft gekregen? Inclusief Chris Seavor AKA Conker? Het lef!

Ach, we hebben op z'n minst Donkey Kong nog...

En Nuts & Bolts is lang zo slecht niet hoor, de vehikels zijn redelijk lollig, de figuren zijn typisch Rare-achtig, de animatie heeft persoonlijkheid en de muziek is natuurlijk weer fenomenaal. Showdown Town is ook prachtig om in rond te toeren.

Klopt, maar dat is het punt niet. Het verval van Rare begon al voor Kinect Sports. Na het N64-tijdperk hebben ze Starfox Adventures gemaakt voor de Gamecube en nog wat ports en semi-remakes van DKC voor de GBC en GBA. Dat was ook niet bepaald van, hiep hoi wat een feest.

En tsja, het lef, zo zit de zakenwereld nu eenmaal in elkaar. Als bedrijf wil je immers lucratief zijn, als je daarvoor bepaalde andere kenmerken moet verliezen is dat niet erg. In hun ogen dan.

Het moge duidelijk zijn dat Rare gewoon zo dood als een pier is. Als je de kwaliteit van hun huidige spellen vergelijkt met die van vroeger, tenminste.

Disgraziato

Het Rareware topic

Berichtdoor Disgraziato » 7 april 2011, 18:07

Wedden Rare gaat keihard terugkomen op de E3? Moet wel na een paar jaartjes niksen. Tevens gaat Microsoft heel veel exclusives aankondigen komende E3, dan kan Rare niet uitblijven.

Stijnco
Moderator

Het Rareware topic

Berichtdoor Stijnco » 7 april 2011, 18:15

Disgraziato schreef:Wedden Rare gaat keihard terugkomen op de E3? Moet wel na een paar jaartjes niksen. Tevens gaat Microsoft heel veel exclusives aankondigen komende E3, dan kan Rare niet uitblijven.

Ik hoop het voor ze, serieus. Een nieuwe Killer Instinct zou geweldig zijn of op z'n minst een HD port of remake voor XBLA.

Disgraziato

Het Rareware topic

Berichtdoor Disgraziato » 7 april 2011, 19:31

Afbeelding

Alleen degene die dit heeft getekend is ontslagen, dus game zal wel gecanceld zijn. Maar dit waren schetsen van Kameo II.

Vito

Het Rareware topic

Berichtdoor Vito » 14 april 2011, 15:10

Disgraziato schreef:Wedden Rare gaat keihard terugkomen op de E3? Moet wel na een paar jaartjes niksen. Tevens gaat Microsoft heel veel exclusives aankondigen komende E3, dan kan Rare niet uitblijven.

Als rare gewoon weer terug komt bij nintendo is nintendo blij en rare ook.
Afbeelding

Robin

Het Rareware topic

Berichtdoor Robin » 14 april 2011, 15:15

Denk niet dat dat veel helpt aangezien de top mannen van rare al weg zijn, oke het zou een beetje beter worden maar niet echt veel beter :|
Afbeelding
Live a live

Woep

Het Rareware topic

Berichtdoor Woep » 17 april 2011, 20:24

Rare is toch een beetje Kinect-hofleverancier aan het worden?

Tsja... Ik heb mooie herinneringen aan DKC, Diddy Kong Racing en Banjo, maar die periode is nu eenmaal voorbij. Denk dat het een enorme anticlimax zou worden als ze weer naar die hoek probeerden terug te gaan; iedereen gaat het dan alleen maar lopen vergelijken met vroeger en dat pakt vast negatief uit.

Stijnco
Moderator

Het Rareware topic

Berichtdoor Stijnco » 23 april 2011, 12:03

Ze weten je nog wel te vermaken met ports van Perfect Dark, Banjo-Kazooie en Banjo-Tooie op XBLA.

Robin

Het Rareware topic

Berichtdoor Robin » 23 april 2011, 12:06

Tja dat helpt ze niet echt meer om weer overeind te komen lijkt me aangezien ze nu toch voor de rest alleen maar Kinect zooi willen ontwikkelen en niet iedereen die ports speelt :|
Afbeelding
Live a live

Vito

Het Rareware topic

Berichtdoor Vito » 2 augustus 2012, 13:37

Er gaan Geruchten dat Nintendo, Rareware weer terug koopt van microsoft en dat deze 2 bedrijven dus al contact hebben. Dit wil nintendo vooral zodat ze de rechten van Banjo-Kazooie terug wilt.
Afbeelding

SSJ4

Het Rareware topic

Berichtdoor SSJ4 » 2 augustus 2012, 20:06

Vito schreef:Er gaan Geruchten dat Nintendo, Rareware weer terug koopt van microsoft en dat deze 2 bedrijven dus al contact hebben. Dit wil nintendo vooral zodat ze de rechten van Banjo-Kazooie terug wilt.

Wie gaat er dan al die toffe kinect games maken?

Rare is maar een schim van wat het vroeger was. Nintendo kan Rare beter laten voor wat het is en gewoon proberen om de rechten van bv. Banjo-Kazooie te krijgen. Retro Studios weet er wel raad mee.
Fly away now.
3DS FC: 1805 - 3371 - 5189 PM als je me toevoegd

Vito

Het Rareware topic

Berichtdoor Vito » 2 augustus 2012, 21:34

SSJ4 schreef:
Vito schreef:Er gaan Geruchten dat Nintendo, Rareware weer terug koopt van microsoft en dat deze 2 bedrijven dus al contact hebben. Dit wil nintendo vooral zodat ze de rechten van Banjo-Kazooie terug wilt.

Wie gaat er dan al die toffe kinect games maken?

Rare is maar een schim van wat het vroeger was. Nintendo kan Rare beter laten voor wat het is en gewoon proberen om de rechten van bv. Banjo-Kazooie te krijgen. Retro Studios weet er wel raad mee.

Inderdaad Banjo-kazooie was een grote flop op de xbox en kan dus beter weer terug gaan naar Nintendo. De werknemers van rareware zijn niet meer het zelfde als eerst dus ze zouden beter banjo en/of conkers rechten terug nemen. Mischien zitten hier ook Donkey kong country rechten tussen
Afbeelding

Stijnco
Moderator

Het Rareware topic

Berichtdoor Stijnco » 3 augustus 2012, 1:38

Ik denk niet dat dat het geval is, het zal wel uit de lucht zijn gegrepen. Rare heeft vorig jaar schijnbaar nog wel met Nintendo onderhandeld om de Banjo-Kazooie games voort te zetten op de 3DS. Ook een nieuwe Star Fox Adventures. Maar dat zijn allemaal geruchten en er is werkelijk niks officieel aangekondigd.

Vito

Het Rareware topic

Berichtdoor Vito » 3 augustus 2012, 14:24

Stijnco schreef:

Ik denk niet dat dat het geval is, het zal wel uit de lucht zijn gegrepen. Rare heeft vorig jaar schijnbaar nog wel met Nintendo onderhandeld om de Banjo-Kazooie games voort te zetten op de 3DS. Ook een nieuwe Star Fox Adventures. Maar dat zijn allemaal geruchten en er is werkelijk niks officieel aangekondigd.

We zien het vanzelf wel. Maar ik vind wel dat de geruchten rondom nintendo de laatste tijd veel waar van zijn.
Afbeelding

Elmo.

Het Rareware topic

Berichtdoor Elmo. » 21 augustus 2012, 3:26

Rare is zo tof, Nuts and Bolts, Cameo en kinect sports! Om nog maar te zwijgen over de geniale DS-port van Diddy Kong Racing.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Apenknul

Het Rareware topic

Berichtdoor Apenknul » 21 augustus 2012, 17:31

Als dat waar is, mag Rare van mij direct aan een Viva Piñata voor Nintendo's nieuwste console, De Wii U, beginnen. Dat is echt het spel voor mij.
Het zou dan eigenlijk wel een grote kans hebben, aangezien er een Viva Piñata voor de DS uitkwam: Viva Piñata: Pocket Paradise. :heart:

Grant Kirkhope ftw.
Afbeelding
Een ijsbeer zonder appeltaart is als een palmboom op de Noordpool.©

Erik

Het Rareware topic

Berichtdoor Erik » 21 augustus 2012, 18:48

Rareware was gewoon geniaal met SNES en N64 spellen van Nintendo, daarna is het helaas niet meer echt beter geworden. Ik zou zo graag nog een Conker/DK64 '2' willen zien voor de WiiU, maar helaas is Rareware niet meer wat het geweest is :(
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Een opportunistische supermarkt-manager gebruikt Lysergeenzuurdi-ethylamide met Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis zonder het gebruik van een bijsluiter:
Spoiler: toon
Afbeelding

Anna McCloud

Het Rareware topic

Berichtdoor Anna McCloud » 22 augustus 2012, 11:29

Als Nintendo iig de rechten van al die games terug krijgt, zou ik al heel blij zijn. Hopelijk komt er dan nog een waardig vervolg op Banjo- Kazooie. Of Donkey Kong Racing wordt nog afgemaakt :)

Erik

Het Rareware topic

Berichtdoor Erik » 22 augustus 2012, 12:13

Anna McCloud schreef:Als Nintendo iig de rechten van al die games terug krijgt, zou ik al heel blij zijn. Hopelijk komt er dan nog een waardig vervolg op Banjo- Kazooie. Of Donkey Kong Racing wordt nog afgemaakt :)

Er was al een soort DK racing op de Wii, Barrel Blast (die was niet zo goed), maar een nieuwe Conker lijkt mij wel vet op de WiiU, en dat zal de WiiU's imago misschien een stuk minder kiddy geven :P
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Een opportunistische supermarkt-manager gebruikt Lysergeenzuurdi-ethylamide met Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis zonder het gebruik van een bijsluiter:
Spoiler: toon
Afbeelding

Anna McCloud

Het Rareware topic

Berichtdoor Anna McCloud » 22 augustus 2012, 13:02

...en dan met scenes uit bijv. Hannibal en Haywire enzo :lol:
2e Conker lijkt me sowieso wel leuk. Al is het een HD remaster!

marcov25

Het Rareware topic

Berichtdoor marcov25 » 27 augustus 2012, 9:30

Anna McCloud schreef:Of Donkey Kong Racing wordt nog afgemaakt :)

Ja, zoiets zou mooi zijn.... zie het echter niet snel gebeuren.
Het filmpje zag er toen iig wel veelbelovend uit:

Link

Elmo.

Het Rareware topic

Berichtdoor Elmo. » 31 augustus 2012, 16:39

Rareware mag geen Killer Instinct 3 maken :')
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Yasume

Het Rareware topic

Berichtdoor Yasume » 2 september 2012, 11:51

Afbeelding

Toen ik dat las in Banjo-Tooie sprong ik een gat in de lucht en ik begon al vrij snel centjes opzij te leggen. En nu, 11 jaar later...:(
3DS FC: 0173-1277-5074
Afbeelding

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere consoles (PlayStation, Xbox, etc.)