Onze Olivier heeft er lang op moeten wachten, maar eindelijk komt er een spel uit voor de 3DS waar zijn gelijkenis in voorkomt. Het is net alsof je in de spiegel kijkt, toch Olivier?
Wat zou de wereld een saaie plek zijn als Japan niet zou bestaan. De meest krankzinnige spellen komen er in dat land uit. Kijk bijvoorbeeld eens naar de afbeeldingen van deze verse 3DS-game.

Wc's, poep, onderbroeken, rare mannetjes. En wat is dat wezen op het laatste plaatje rechtsonder eigenlijk? Het lijkt wel alsof de oud-maker van de pictochat-rubriek in ons blad voor de Japanse ontwikkelaar Namco Bandai is gaan werken!
100% drolvrijHet spel heet
Grandpa Danger en is gebaseerd op de gelijknamige manga-serie. Deze gevaarlijke opa heeft al eens spellen gehad voor de Game Boy Advance, maar voor zover wij kunnen nagaan zijn die helemaal drol-vrij.
In dit 3DS-spel moet opa al z'n vrienden redden om daarna de ondergang van de wereld te voorkomen. Die drol zal dus wel een onmisbare kameraad voor opa zijn.
Zou het gezegde 'beter een goede buur, dan een verre drol' ook voor hem gelden?
Poep ploppen Ik ben absoluut geen manga-expert, dus vergeef me dat ik hier enigszins gefascineerd naar sta te kijken. Sterker nog, het ziet er zó charmant uit dat ik die drollen uit mijn 3D-scherm wil zien ploppen!
De kans is natuurlijk miniem dat een typisch Japans spel als dit naar onze winkels komt, maar toch... Dichterbij een spel over Olivier de Neve komen we voorlopig niet!