Guan
Redactielid

Eindelijk om

Berichtdoor Guan » 15 september 2012, 14:31

AfbeeldingTijdens ons wekelijks avondje Taiko no Tatsujin vertelde ik mijn beste vriend dat ik eigenlijk “helemaal geen Wii U hoef.” Immers, ik heb genoeg onuitgespeelde games in de kast staan om me nog jaren bezig te houden.

We keken de verkiezingsuitslag, lachten om Herman de Schermman en rond half één ging hij naar huis. Nog geen halve dag later stond ik voor de televisie te springen en te tieren dat ik een Wii U zou gaan halen. Potdikke, Nintendo flikt het weer.

Zeker na de (relatief) barslechte E3-presentaties van dit jaar, zowel die van Nintendo als van de concurrentie, was ik een beetje geïrriteerd. Deze opgekropte frustraties leidden tot een blog over de noodzaak van de Nintendo 3DS. Onnodig, vond ik, maar Jesse kocht er toch een. Doe wat je niet laten kan, dacht ik tijdens het lezen ervan. Ik propte Chrono Trigger in mijn Super Nintendo en sloot me op in het koninkrijk van Zeal.

GameCube-controller

Mijn pessimisme verloor ik tijdens mijn bezoek aan de Gamescom in Keulen dit jaar. Samen met Joe woonde ik een behind-the-scenes van Sonic & All-Stars Racing: Transformed bij. Twee sessies eigenlijk: aan het begin van de dag speelden we de stabiele alpha-versie op een huidige generatie consoles, maar toen we later op de dag terugkeerden, stond daar de Wii U-versie. Een bijzonder instabiele build, dat wel, maar ik had eindelijk die Wii U gamepad in mijn handen. Het voelde onmiddellijk vertrouwelijk aan.

Dat maakte me ook een beetje bang. Kwaliteit komt met een prijs, dacht ik. De gamepad voelde aan als een GameCube-controller: solide, robuust en lichter dan het lijkt. Toen Niels eergisteren berichtte dat de prijzen om en nabij de driehonderd euro lagen, slaakte ik een zucht van opluchting. Erg schappelijk, vond ik, en begon te twijfelen.

Rococo

De tweede, software gerichte presentatie van afgelopen donderdag nam mijn twijfels weg. Hoewel Satoru Shibata’s presentatie vanuit Nintendo of Europe’s kantoor in Frankfurt bijzonder statisch was, maakte de trailers veel goed. Nintendo Land bevestigde dat Nintendo haar franchises als F-Zero nog niet vergeten is. New Super Mario Bros. U is, ondanks de suffe titel, oogverblindend mooi en verdient een plek in mijn overvolle kast.

Tijdens de presentatie bleef ik het op puntje van de bank zitten, ondanks FIFA 13 en zelfs The Wonderful 101 mij gestolen kunnen worden. Het ongemakkelijk zitten werd beloond: een maan, vleermuizen en rococo-achtige pistolen aan de laarzen. Enerzijds wist ik hoe laat het was, anderzijds kon ik het niet geloven: een vervolg op Bayonetta!

Opwindend

Nog half juichend ging ik weer zitten om verwelkomd te worden door Ryozo Tsujimoto van Capcom. Hij kondigde Monster Hunter 3 Ultimate voor Wii U en Nintendo 3DS aan, dus ik ging weer staan. De mogelijkheid om je Wii U-savefile te gebruiken voor de 3DS-versie was zo opwindend dat ik weer stond te jubelen. Joelen om een serie waar ik stiekem niets mee heb: Nintendo kreeg het voor elkaar.

Ik was verkocht. Good game, Nintendo. Good game.
Laatst bijgewerkt door Guan op 15 september 2012, 15:10, in totaal 4 keer bewerkt.
Afbeelding

yannick-pro-gamer

Re: Eindelijk om

Berichtdoor yannick-pro-gamer » 15 september 2012, 14:40

ik kijk erg uit naar de wiiU maar toch ga ik hem pas volgend jaar kopen enderzijds omdat ik dan vakantiewerk doe en anderzijds omdat er dan al meer goede games zijn liefst mario kart U ;)
Doe je niks met je clubnintendo-codes stuur me dan de code alsjeblief ,alvast bedankt ;)

most wanted
WII:kirby's dream collection, xenoblade chronicles
3DS: fire emblem
WIIU:nintendoland
Afbeelding
Afbeelding

Darkcloud

Eindelijk om

Berichtdoor Darkcloud » 15 september 2012, 14:42

Gefeliciteerd. Of moet ik gecondoleerd zeggen? :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Nintendo-United

Eindelijk om

Berichtdoor Nintendo-United » 15 september 2012, 14:51

Guan schreef: maar ik had eigenlijk die Wii U gamepad in mijn handen.

Moet hier niet eindelijk staan? Zelf begin ik ook langzamerhand weer enthousiaster te worden voor de Wii U. Ik ben benieuwd of Nintendo die lijn door kan blijven zetten... Het grootste minpunt vind ik dat de kleur afhangt van welk pack je neemt, ik heb liever een witte maar zal waarschijnlijk toch voor de deluxe versie gaan.
[N]Gamer Quizmaster schreef:Nintendo-United!
Je mag jezelf de eenentwintigste winnaar van de [N]Gamer Quiz noemen! Hoera!

HappyMaskSalesman

Berichtdoor HappyMaskSalesman » 15 september 2012, 15:04

Leuke blog, ik kan ook niet wachten. Btw: Nintendo of Europe's Headquarter ligt in Grossostheim, niet in Frankfurt. :D

yannick-pro-gamer

Eindelijk om

Berichtdoor yannick-pro-gamer » 15 september 2012, 15:06

eigenlijk is het ongelofelijk dat de U hier eerder uitkomt als in japan vinden julie dat niet ook :roll:
Doe je niks met je clubnintendo-codes stuur me dan de code alsjeblief ,alvast bedankt ;)

most wanted
Afbeelding
Afbeelding

killeroy_nl

Eindelijk om

Berichtdoor killeroy_nl » 15 september 2012, 15:51

yannick-pro-gamer schreef:eigenlijk is het ongelofelijk dat de U hier eerder uitkomt als in japan vinden julie dat niet ook :roll:

Ja, toen ik het las snapte ik er echt niks van.. :P Nog steeds niet eigenlijk. :shock:
Afbeelding

yannick-pro-gamer

Eindelijk om

Berichtdoor yannick-pro-gamer » 15 september 2012, 15:54

en dan te weten dat nintendo van japan is :shock:

most wanted
Afbeelding
Afbeelding

Kusanagi
Moderator

Eindelijk om

Berichtdoor Kusanagi » 15 september 2012, 16:12

Leuk om te lezen :) Ik zit inmiddels ook al in de hype. De console komt eerder dan ik dacht, rond dezelfde prijs als dat ik al verwachtte en ik heb em inmiddels gereserveerd.

Ik heb er echt zin in! :D
PJ3DS109 schreef:Ja maar jij bent de gewoon de Game-God:Kusanagi Bijnaam de Oppermachtige-Gamer! :P

www.nint3ndo.com

Hina Kagiyama

Eindelijk om

Berichtdoor Hina Kagiyama » 15 september 2012, 16:29

Mja, ik ben nog niet overtuigd van het software-assortiment met of kort na de release. Ik wacht even tot er wat meer interessante games in de schappen liggen en er misschien mooie aanbiedingen komen.
3DS: 3179 - 6084 - 7457|PSN: YoukaiBuster|LoL: HinaKagiyama

Clonetrooper66

Berichtdoor Clonetrooper66 » 15 september 2012, 17:05

Mja, ik ben nog niet overtuigd van het software-assortiment met of kort na de release. Ik wacht even tot er wat meer interessante games in de schappen liggen en er misschien mooie aanbiedingen komen.
Welke games Hina????Ik ga wel voor NSMBU, lego city undercover en ZombiU

ADD ME OOK BIJ DE WII U: clonetrooper

PM me geadd hebt.

wowgek7

Eindelijk om

Berichtdoor wowgek7 » 15 september 2012, 18:50

lol hier komt er nooit een wiiu hoe goedkoop hij ook wordt. ik wil gewoon een normale controller en niets anders. daarbij nu nintendo aan de oplichting als dlc etc doet was ik toch al van plan geen hardware meer van ze aan te schaffen.

de wwiiu is igg net zon idioot kutding als de wii. Nintendo never learns
back vanwege het einde:)

killeroy_nl

Eindelijk om

Berichtdoor killeroy_nl » 15 september 2012, 18:54

wowgek7 schreef:lol hier komt er nooit een wiiu hoe goedkoop hij ook wordt. ik wil gewoon een normale controller en niets anders. daarbij nu nintendo aan de oplichting als dlc etc doet was ik toch al van plan geen hardware meer van ze aan te schaffen.

de wwiiu is igg net zon idioot kutding als de wii. Nintendo never learns

Trololololol. DLC is niet altijd oplichting btw, er bestaat ook gratis DLC (zoals extra levels in Mighty Switch Force bijv).
Afbeelding

Wezzz

Berichtdoor Wezzz » 15 september 2012, 20:41

Ik weet dat ik het ding ga halen. Maar niet pronto. Ik wacht een jaartje
Now Doing:
Wii: Super Paper Mario
3DS: Luigi's Mansion 2
DS: Pokémon Ranger - Shadows of Almia
Xbox 360: Halo 4
GC: Luigi's Mansion

Leest: CSI: Bewijskracht
TV-serie: Bones, Season 4, Ep 5

TheRealThanos

Eindelijk om

Berichtdoor TheRealThanos » 15 september 2012, 21:29

killeroy_nl schreef:Trololololol.

Dus dat. +1 ;)
Wordt doodmoe van dat soort gasten die alleen komen om te zeiken maar blijkbaar niet hebben leren lezen of zich, voordat ze commentaar leveren, even wat beter kunnen informeren zodat ze in ieder geval weten wààr ze over praten.
Zo wist ie blijkbaar niet dat je ook met een zoals hij dat noemt 'gewone controller' kan spelen. En los daarvan staat er toch duidelijk in Guan zijn artikel vermeld dat de WiiPad gewoon aanvoelt als een GameCube controller, dus òòk een 'gewone controller'. Er zit alleen een schermpje in...
Maar nee, "wowgek7" (wtf?) gaat liever huiliehuilie doen...

@Juan: welkom bij de club. Leuk dat je ook nagenoeg precies beschrijft wat ik zelf ook had, dat Nintendo het toch weer voor elkaar krijgt, al was ik op de Wii ook allang uitgekeken. (op een paar titels na dan)

Daan

Eindelijk om

Berichtdoor Daan » 15 september 2012, 21:37

wowgek7 schreef:de wwiiu is igg net zon idioot kutding als de wii. Nintendo never learns

Wat is 'igg'? In gieder geval?

dutch guy

Eindelijk om

Berichtdoor dutch guy » 15 september 2012, 21:45

TheRealThanos schreef:
killeroy_nl schreef:Trololololol.

Dus dat. +1 ;)
Wordt doodmoe van dat soort gasten die alleen komen om te zeiken maar blijkbaar niet hebben leren lezen of zich, voordat ze commentaar leveren, even wat beter kunnen informeren zodat ze in ieder geval weten wààr ze over praten.
Zo wist ie blijkbaar niet dat je ook met een zoals hij dat noemt 'gewone controller' kan spelen. En los daarvan staat er toch duidelijk in Guan zijn artikel vermeld dat de WiiPad gewoon aanvoelt als een GameCube controller, dus òòk een 'gewone controller'. Er zit alleen een schermpje in...
Maar nee, "wowgek7" (wtf?) gaat liever huiliehuilie doen...

@Juan: welkom bij de club. Leuk dat je ook nagenoeg precies beschrijft wat ik zelf ook had, dat Nintendo het toch weer voor elkaar krijgt, al was ik op de Wii ook allang uitgekeken. (op een paar titels na dan)

inderdaad, bij sommige mensen denk ik: wat doe je hier dan als je er toch niks aan vindt en het alleen maar afkraak, blijf dan lekker weg. of je hebt van die mensen die het helemaal niks vinden, maar toch elk nieuw nieuwtje leest en gaan reageert.
"And as finishing touch, god created the Dutch"
"In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act."

Hina Kagiyama

Berichtdoor Hina Kagiyama » 15 september 2012, 22:46

Clonetrooper66 schreef:
Welke games Hina????Ik ga wel voor NSMBU, lego city undercover en ZombiU

Van de on release games lijkt alleen Nano Assault me interessant. Voor de rest zijn Scribblenauts Unlimited en Monster Hunter 3 Unlimited wel heel interessant, maar nog niet genoeg om een Wii U voor te kopen. Assassins Creed 3 koop ik lekker voor PS3 (zoals de andere delen). De afwezigheid van Pikmin 3 is ook wel poep.
3DS: 3179 - 6084 - 7457|PSN: YoukaiBuster|LoL: HinaKagiyama

Maarten707

Eindelijk om

Berichtdoor Maarten707 » 16 september 2012, 10:40

Leuk blog! Zelf heb ik meteen 3 games erbij, NSMBU, Nintendo Land, en FIFA 13! :awesome:
Afbeelding

NinVideo's - De site voor jouw Nintendo nieuws!

Sadist

Eindelijk om

Berichtdoor Sadist » 16 september 2012, 12:31

Ah, zonde dat the Wonderfull 101 je niks aflijkt, want als ik er zo naar kijk lijkt het me de spirituele opvolger van Viewtiful Joe (waar is mijn derde deel Capcpom) en oh man I need me some VJ actie. Plus, het is van Hideki Kamiya en die dude is briljant.
Afbeelding

Maarten707

Eindelijk om

Berichtdoor Maarten707 » 16 september 2012, 12:48

Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar het lijkt me niet echt wat!
Afbeelding

NinVideo's - De site voor jouw Nintendo nieuws!

wowgek7

Eindelijk om

Berichtdoor wowgek7 » 16 september 2012, 16:15

even alle commentaar op mijn vorige reactie afgaan

1 dlc is altijd oplichting zelfs gratis omdta je het neit fysiek hebt terwijl het gewoon op de card hoort. Stel je delete je game een keer en de servers zijn inmiddels offline ben je het kwijt. oftewel oplichting hoewel dta minder erg is dna betaalde dlc. gratis dlc kan je als grijs gebied zien maar betaalde dlc is oplichting hoe je het ook bekijkt.

2 de controller dat ding wordt niet bij elk spel supported en is gewoon net zon flut asecoire als bij de wii de dingen als balance board en vele anderen. Daarbij speel je neit met controller maar met een tabled die een grip gekregen heeft.

3 dat ik zou trollen ga ik neit diep op in want als mensne heir je mening neit aanstaat ben je al een trol volgens de meeste dus.

4 ik informeer me altijd bijzonder goed hoor omdta ik neit zo dom ben als 99% van de bevolking die neit voor zichzelf na kunnen denken en enkel de massa volgen.

5 speciaal voor dutchguy jij vind het ding geweldig ik vind het afval das mijn mening en net zoals jij recht heb te zeggen dta je hem geweldig vind en waarom heb ik het recht te zeggen dta ik het kut vind en waarom leer er dus mee leven.

als ik iets vergeten ben hoor ik het wel.

dutch guy

Eindelijk om

Berichtdoor dutch guy » 16 september 2012, 16:36

wowgek7 schreef:als ik iets vergeten ben hoor ik het wel.
jou mening respecteer ik ook, je hebt al een paar keer gezegd dat je de wiiu niks vindt, dan hoef je toch niet bijna in alle wiiu gerelateerde topics constant te blijven zeggen dat je het niks vindt, en dat gaat mij op ten duur wel wat irriteren. dit geld niet alleen voor jou, maar voor iedereen die dit doet

wowgek7

Eindelijk om

Berichtdoor wowgek7 » 16 september 2012, 16:39

dutch guy schreef:
jou mening respecteer ik ook, je hebt al een paar keer gezegd dat je de wiiu niks vindt, dan hoef je toch niet bijna in alle wiiu gerelateerde topics constant te blijven zeggen dat je het niks vindt, en dat gaat mij op ten duur wel wat irriteren. dit geld niet alleen voor jou, maar voor iedereen die dit doet
ik heb er in dit hele topic maar 1 keer over gehad. daarbij hoor ik je niet zeiken over alle mensne die in alle topics posten dat ze het ding zo geweldig vinden. dus je zecht wel dta je mijn mening respecteert maar dat doe je neit en of het bewust of onbewust is weet ik neit maar denk er maar eens over na.

Sadist

Berichtdoor Sadist » 16 september 2012, 16:43

Post als een normaal persoon aub.Je rant als een crazy person.
Afbeelding

dutch guy

Eindelijk om

Berichtdoor dutch guy » 16 september 2012, 16:59

wowgek7 schreef:
dutch guy schreef:
ik heb er in dit hele topic maar 1 keer over gehad. daarbij hoor ik je niet zeiken over alle mensne die in alle topics posten dat ze het ding zo geweldig vinden. dus je zecht wel dta je mijn mening respecteert maar dat doe je neit en of het bewust of onbewust is weet ik neit maar denk er maar eens over na.
in dit topic wel, maar in andere topics waar je hebt gepost zit je alleen maar te klagen over hoe slecht je iets vindt, en als iemand daar op reageert, ga je alleen maar discussiëren. laat het gewoon eens over je heen gaan, dan gaan de mensen(zoals ik) niet zeuren over wat je zegt en hoe je iets zegt

wowgek7

Eindelijk om

Berichtdoor wowgek7 » 16 september 2012, 17:22

in dit topic wel, maar in andere topics waar je hebt gepost zit je alleen maar te klagen over hoe slecht je iets vindt, en als iemand daar op reageert, ga je alleen maar discussiëren. laat het gewoon eens over je heen gaan, dan gaan de mensen(zoals ik) niet zeuren over wat je zegt en hoe je iets zegt[/quote]er zijn ook tig mensne die in een heleboel topics zeggen dat ze de wiu goed vindne maar daar heb je geen commentara op oftewel jij bent een bevoororrdeelt mannetje

TheRealThanos

Eindelijk om

Berichtdoor TheRealThanos » 16 september 2012, 17:59

Yep, een spell checker. In al je comments... ;)

Maar even zonder dollen: in alle eerlijkheid vind ik je in de meeste van je comments ook erg negatief en net zoals dutch guy zegt: waarom de moeite nemen om te posten als je het toch helemaal niets vindt?
Dit is natuurlijk een Nintendo site, dus dat er heel enthousiaste mensen tussen zitten mag je volgens mij dan wel verwachten. Zal op Xbox 360 of PS3 sites niet anders zijn, lijkt me.

Het staat iedereen vrij om de console te kiezen die hij of zij wil, maar we hoeven de anderen niet online de hersens in te slaan of af te zeiken, nergens voor nodig.

Jij bent overigens lang de ergste nog niet; moet je deze echte mongolen maar eens zien:
http://www.gonintendo.com/?mode=viewstory&id=185428
Mogen van mij allemaal naar de maan geschoten worden...

Maar: een beetje positiever mag wel, toch?

P.S.

Je punt over de controller klopt niet: het is geen tablet die 'grip' heeft gekregen, het is een evolutie van de DS (in combinatie met een Wii) maar dan in het groot, waarbij het bovenste deel van de DS nu op de TV wordt weergegeven en de controls en het touch screen heb je gewoon nog steeds in je handen.
Laatst bijgewerkt door TheRealThanos op 16 september 2012, 18:08, in totaal 1 keer bewerkt.

dutch guy

Eindelijk om

Berichtdoor dutch guy » 16 september 2012, 18:05

wowgek7 schreef:in dit topic wel, maar in andere topics waar je hebt gepost zit je alleen maar te klagen over hoe slecht je iets vindt, en als iemand daar op reageert, ga je alleen maar discussiëren. laat het gewoon eens over je heen gaan, dan gaan de mensen(zoals ik) niet zeuren over wat je zegt en hoe je iets zegt
er zijn ook tig mensne die in een heleboel topics zeggen dat ze de wiu goed vindne maar daar heb je geen commentara op oftewel jij bent een bevoororrdeelt mannetje[/quote]
kunnen we het hier nu bij laten? als je toch verder wil doe het dan via pm. dan hebben de andere er geen last van

626b
Moderator

Eindelijk om

Berichtdoor 626b » 16 september 2012, 18:07

Ik moet wel zeggen Thanos dat ik het nogal ironisch vindt dat je tegelijk zegt dat iedereen zijn mening mag geven en dat mensen met een negatieve mening stil moeten zijn.

Ikzelf ben bijna helemaal om. Sowieso is het de nieuwe console van Nintendo en omdat ik nogal fan ben van series zoals Zelda zal ik deze sowieso ooit gaan halen. De vraag is alleen of het op dag 1 wordt. Zombi U is wel heel erg sexy en een nieuwe Mario is altijd leuk, maar daar blijft het ook bij. Misschien dat ik nog even wacht op wat leuke games als Zelda of Bayonetta 2.

Tevens over de B2 op de Wii U haters, volgens mij hebben ze niet door dat Nintendo de serie gered heeft. SEGA wilde het niet meer uitgeven en als Nintendo het stokje niet had overgenomen was de serie dood.
Infinite Egoboosts + Mudkip + El Psy Congroo
Tofheidschart! http://i56.tinypic.com/346pyjr.png LUCZ = BCF
Spoiler: toon
HET IS SJOERD!
DEGENE DIE EEN VIJAND DE GRACHT IN BOERT!
UBER SJOERD!
DEGENE DIE VIJANDEN VLOERT!©

Wees liev en koop

Volgende

Keer terug naar Blog Discussie