Het serieuze stemmen is gedaan, dus kunnen we verder met waar gamers goed in zijn: met verbaal geweld elkaars voorkeuren veroordelen. Stem ook!
Al meer dan tien jaar houd ik een lijst bij van alle RPG's die ik heb uitgespeeld. Onder uitgespeeld versta ik het voltooien van elke belangrijke verhaallijn in het spel. Onmogelijke optionele bazen die voornamelijk bestaan om de speler uren te laten grinden, mogen van mij door de virtuele stront zakken. Oneindig veel pokémon verzamelen zit er ook niet in, maar de in de game verkrijgbare legendarische pokémon moeten in elk geval in de pokédex staan. De teller staat nu op 199, dus de volgende gaat een mijlpaal zijn. Ik weet alleen niet echt welke game die eer moet krijgen, dus kies 'm voor me! (Zie forumpost voor poll)
Dit zijn de kandidaten:
Final Fantasy VIFinal Fantasy VI heeft al veel ellende meegemaakt dankzij falende memorycards, maar viermaal zal scheepsrecht zijn. Dankzij de technologie van de Virtual Console is Final Fantasy VI weer helemaal terug. Ook al is het einde al op Youtube bekeken, met normen en waarden zoals 'ervaring' en 'kwaliteit' staat deze klassieke RPG nog altijd ijzersterk. Stem vertrouwd, stem Final Fantasy VI.
Skies of Arcadia LegendsDe hedendaagse speler is ingekapseld door regelgeving en wordt voortdurend door ontwikkelaars bij het handje gehouden. Tijd die gespendeerd zou kunnen worden aan
random encounters, wordt nu verspild met het kijken van
cutscenes en het spelen van
tutorials. Het is weer tijd voor echte vrijheid. Luchtpiraterij moet gelegaliseerd worden. Gamers verdienen het om het luchtruim te verkennen in hun eigen luchtschip, niet op de rug van een slecht geschilderde vogel. Gooi het roer om –
Skies of Arcadia.
Ogre Battle: The March of the Black QueenHij is nog geen grote naam zoals zijn tegenstanders, maar SRPG
Ogre Battle vertegenwoordigt de hardcore gamers – de échte gamers. Ogre Battle houdt de '
hard' in '
Nintendo hard'. Wat boeit vooruitgang als je ook terug kunt naar betere tijden? Het is tijd voor traditie. Zet een stap achteruit met Ogre Battle.
The World Ends With YouInnovatie is vaak ver te zoeken binnen het RPG-genre. Dertien in een dozijn fantasywerelden vormen nog altijd de achtergrond voor het gemiddelde avontuur. Primitieve, slijmerige levensvormen worden met uitsterven bedreigd door het toenemende aantal RPG-spelers. Het is tijd voor verandering en maar één game kan daarvoor zorgen.
The World Ends With You: rust in vrede en verandering.
Pokémon Black/WhiteWaarom op een Pokémon-game stemmen terwijl het spelen van deze spellen toch wel voor de hand ligt? Simpel: in de praktijk wordt het welzijn van pokémon nog vaak vergeten. Pokémon uit de Gold/Silver-generatie kwijnen al jaren weg in hun overvolle PC-boxen. Pokémon -ook de nieuwe generaties!- verdienen het om uit hun pokéball gehaald te worden, om te vechten tot ze flauwvallen of om als HM-slaaf gebruikt te worden. Stop verwaarlozing, kies pokémon.