Wat moet Tamara's 200ste RPG worden?

Poll eindigt op 22 september 2012, 9:54

Final Fantasy VI
15
23%
Skies of Arcadia Legends
4
6%
Ogre Battle: The March of the Black Queen
3
5%
The World Ends With You
32
48%
Pokémon Black/White
12
18%

Totaal aantal stemmen : 66

wowgek7

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor wowgek7 » 17 september 2012, 22:30

tja ff wordt ook teveel uitgemolken neem de ds alleen al ik heb wel 6 spinoffs zijn allemaal wel leuke games op hun manier maar zou ze geen ff noemen. En eerlijk gezecht zie ik in de toekomst geen enkele geode ff game meer verschijnen. tuurlijk er zullen nog wel wta b games uitkomen die leuk zijn maar echt een geweldige ff zoals x en X2 zie ik neit meer gebeuren erg zonde.
back vanwege het einde:)

Peter449

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Peter449 » 17 september 2012, 22:34

Ik bedoelde dit stukje:
Tamara schreef:Ik zeg niet dat het slechte games zijn (als dat mijn mening wel zou zijn, had ik het zesde deel niet eens als optie neergezet), maar door veel mensen worden ze toch echt herinnerd omdat het Final Fantasies zijn. Ze spelen niet veel anders, dus het is niet zo gek dat ze Final Fantasy bovenaan plaatsen. Final Fantasy VI is dan weer een van de beste delen, dus ze vertalen dat naar 'beste RPG'.

Hier zeg je dat FF fans niet veel anders spelen. Ik zei van wel, en toen was jij het daar mee eens:
Tamara schreef:Natuurlijk zijn mensen die uitsluitend Final Fantasy spelen zeldzaam. Dat betekent nog niet dat de meerderheid van de rest wel veel verschillende games van dit genre speelt.

En over de rest van je nieuwe post:
Tamara schreef:Die vernieuwing stelt niet zoveel voor. Final Fantasy VII was vooral een experiment met 3D en een iets modernere setting. Final Fantasy VIII levert juist kwaliteit in dankzij de poging om het vechtsysteem te vernieuwen. Final Fantasy IX keert weer terug naar de basis, net zoals Final Fantasy X. In X gebruikten ze dan weer wel stemmen, maar dat was natuurlijk ook niet echt iets nieuws. XI was een MMORPG, want MMORPG's waren hip en elke ontwikkelaar wilde een graantje meepikken. XII probeerde mee te gaan met de MMORPG-trend, maar wilde eigenlijk ook wel Star Wars zijn. En Final Fantasy Tactics Advance. In XIII gingen ze weer verder aan te slag met flitsende FMV's, want met mooie beelden trek je spelers aan.

Eigenlijk huppelden ze dus steeds achter de feiten aan - een wanhopige poging om toch relevant te blijven. Als je innovatie wilt, kun je beter naar de eerste helft van de serie kijken. Dat zijn de games die aan het fundament van de Japanse RPG hebben meegewerkt. Al betekent dat in de praktijk dat ze tegenwoordig archetypische JRPG's kunt noemen, en het soms moeilijk te geloven is dat de games ooit bijzonder waren. Waar Square Enix trouwens heel handig gebruik van maakt met hun nieuwe retrostijl Final Fantasies. Waarom innoveren als je nostalgie hebt, toch?

Je vergeet bij FFX wel de toen nog unieke sphere grid, wat een mooi systeem was. Over FFXII ben ik het grotendeels met je eens, behalve dat het gevechtsysteem vele malen leuker is dan Tactics Advance in mijn opinie. En een beetje sci fi door de Final Fantasy heen vind ik niet een probleem. En ik snap niet wat er verkeerd is aan mooie beelden ("mooie" is per slot van rekening een positief bijvoeglijk naamwoord :P), als het maar niet ten koste gaat van de gameplay, en dat vind ik bij FFXIII niet het geval.

Peter449

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Peter449 » 17 september 2012, 22:40

wowgek7 schreef:tja ff wordt ook teveel uitgemolken neem de ds alleen al ik heb wel 6 spinoffs zijn allemaal wel leuke games op hun manier maar zou ze geen ff noemen. En eerlijk gezecht zie ik in de toekomst geen enkele geode ff game meer verschijnen. tuurlijk er zullen nog wel wta b games uitkomen die leuk zijn maar echt een geweldige ff zoals x en X2 zie ik neit meer gebeuren erg zonde.

Dit zijn nou dus de games die alleen maar verkopen omdat ze de naam Final Fantasy erop gedrukt hebben. 4 Heroes of Light, Echoes of Time, etc.. Allemaal een beetje "meh", naar mijn mening.

Uitzonderingen voor mij zijn de originele Crystal Chronicles op de Gamecube en Final Fantasy Tactics Advance.

wowgek7

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor wowgek7 » 17 september 2012, 22:45

Peter449 schreef:
wowgek7 schreef:tja ff wordt ook teveel uitgemolken neem de ds alleen al ik heb wel 6 spinoffs zijn allemaal wel leuke games op hun manier maar zou ze geen ff noemen. En eerlijk gezecht zie ik in de toekomst geen enkele geode ff game meer verschijnen. tuurlijk er zullen nog wel wta b games uitkomen die leuk zijn maar echt een geweldige ff zoals x en X2 zie ik neit meer gebeuren erg zonde.

Dit zijn nou dus de games die alleen maar verkopen omdat ze de naam Final Fantasy erop gedrukt hebben. 4 Heroes of Light, Echoes of Time, etc.. Allemaal een beetje "meh", naar mijn mening.

Uitzonderingen voor mij zijn de originele Crystal Chronicles op de Gamecube en Final Fantasy Tactics Advance.
tactics advance was echt awesome ja het ds vervfolg was ook wel leuk maar stelde weinig voor vergeleken met het origineel.

en je hebt deels gelijk wat die spinoffs betreft hoewel de meeste wel leuk zijn maar zeker geen 45 euro waard.

en met ff x en x2 ben ik het met je eens dat vond ik zelf de beste ff games. zo jammer dat square de ff serie verpest heeft en de dragonquest delen worden ook steeds minder en minder

Tamara
Redactielid

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Tamara » 18 september 2012, 9:07

Hier zeg je dat FF fans niet veel anders spelen. Ik zei van wel, en toen was jij het daar mee eens:

Lees het nog eens, ik ben het er niet mee eens.

Je vergeet bij FFX wel de toen nog unieke sphere grid, wat een mooi systeem was.

De sphere grid is meer een abstracte weergave van systemen die eerder al bestonden. Voorheen werden de stats bepaald door je klasse/job, in X kun je direct je stats kiezen, maar je zit voor een groot deel van de game wel op een bepaald pad. In plaats van dat het automatisch gebeurt, ga je elke keer terug naar het grid om stats en vaardigheden te 'kopen'. Eigenlijk is het een Skinner-box :D

Over FFXII ben ik het grotendeels met je eens, behalve dat het gevechtsysteem vele malen leuker is dan Tactics Advance in mijn opinie. En een beetje sci fi door de Final Fantasy heen vind ik niet een probleem.

Eh, dat vechtsysteem had MMORPG's als voorbeeld, niet Tactics. De link met Tactics zit 'm in de wereld. De vergelijking met Star Wars trekt ook niemand vanwege scifi-elementen, maar meer vanwege de grote lijnen van het verhaal en twee zekere luchtpiraten :)

En ik snap niet wat er verkeerd is aan mooie beelden ("mooie" is per slot van rekening een positief bijvoeglijk naamwoord :P), als het maar niet ten koste gaat van de gameplay, en dat vind ik bij FFXIII niet het geval.

Het maken van mooie omgevingen en cutscenes kost veel tijd en geld. Er zijn uitzonderingen (Xenoblade Chronicles! ^_^), maar de meeste games die deze route kiezen, zijn erg lineair en dwingen de speler op een smal pad te blijven. De meeste Final Fantasies doen dit, maar die geven je meestal nog wel de illusie dat de wereld voor je opengaat.

Elmo.

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Elmo. » 18 september 2012, 15:34

Maar het spel op deze lijst Final Fantasy VI, was zeker innovatief voor haar genre. De onvergetelijke opera-scène, het moment waarop je de vrijheid 3 verhaallijnen in eigen volgorde te spelen, de uitwerking van de liefde tussen Locke en Celes, The World of Ruin en hoe je er "opnieuw begint" en terugkomt bij alle personages waar je een soort band mee had terugziet (hoe ze omgaan met de situatie; hoe het ze aanpast), het spelen van de laatste dungeon in 3 verschillende teams die samen puzzels oplossen, etc. En al deze elementen zijn goed oud geworden, in tegenstelling tot the march of the black queen (wat overigens mijn persoonlijke tweede is), waar - naar mijn idee - alle ingewikkelde politieke toestanden de toegankelijkheid van het spel de das om doen.
Final Fantasy VI kwam hier met een verhaal dat makkelijk te begrijpen was en wat echt een goed motief bood, doordat je echt een groot kwaad zag: Kefka.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Peter449

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Peter449 » 18 september 2012, 16:56

Tamara schreef:Lees het nog eens, ik ben het er niet mee eens.

Ok, daar worden we het dan niet over eens, tenzij je met concrete, officiële cijfers komt. :P

Tamara schreef:De sphere grid is meer een abstracte weergave van systemen die eerder al bestonden. Voorheen werden de stats bepaald door je klasse/job, in X kun je direct je stats kiezen, maar je zit voor een groot deel van de game wel op een bepaald pad. In plaats van dat het automatisch gebeurt, ga je elke keer terug naar het grid om stats en vaardigheden te 'kopen'. Eigenlijk is het een Skinner-box :D

Je hoeft het systeem niet aan me uit te leggen, ik heb het gespeeld. :P

Tamara schreef:Eh, dat vechtsysteem had MMORPG's als voorbeeld, niet Tactics. De link met Tactics zit 'm in de wereld. De vergelijking met Star Wars trekt ook niemand vanwege scifi-elementen, maar meer vanwege de grote lijnen van het verhaal en twee zekere luchtpiraten :)

Sorry, met de scifi-elementen was ik in de war met XIII.

We worden het denk ik niet helemaal eens, ik blijf het een super goede spellenserie vinden, waar veel andere spelontwikkelaars een puntje aan kunnen zuigen. Qua verhaallijn, muziek, speelelementen en de onderlinge combinatie van deze en meer factoren.

Ik heb niet half zoveel RPG's gespeeld als jij, maar ik blijf je top 5 merkwaardig vinden. :P Ik blijf er ook bij dat Final Fantasy z'n faam en grote aanhang verdient. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat er dingen aan te merken zijn op Final Fantasy. Zoals de nep 3D (2,5D?) van bijvoorbeeld FFVII om de speler zich in een 3D wereld te laten wanen. En ik vindt dat de Final Fantasy naam enigszins bevuild is - door Square Enix zelf - door op allemaal spin offs de naam te drukken.

Ik wil trouwens ook niet beweren dat andere spellen(reeksen) niet minstens even goed kunnen zijn als FF, maar ik blijf er wel bij dat FFVI verreweg het beste spel op het lijstje dat je hebt aangegeven is (exclusief misschien Ogre Battle, niet mee bekend). En ik heb, met enige digressie, geprobeerd mijn standpunt te beargumenteren. :P

Het spijt me als er te weinig verbaal geweld aan te pas kwam, dat is niet mijn sterkste kant.

Peter449

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Peter449 » 18 september 2012, 16:58

Elmo. schreef:Maar het spel op deze lijst Final Fantasy VI, was zeker innovatief voor haar genre. De onvergetelijke opera-scène, het moment waarop je de vrijheid 3 verhaallijnen in eigen volgorde te spelen, de uitwerking van de liefde tussen Locke en Celes, The World of Ruin en hoe je er "opnieuw begint" en terugkomt bij alle personages waar je een soort band mee had terugziet (hoe ze omgaan met de situatie; hoe het ze aanpast), het spelen van de laatste dungeon in 3 verschillende teams die samen puzzels oplossen, etc. En al deze elementen zijn goed oud geworden, in tegenstelling tot the march of the black queen (wat overigens mijn persoonlijke tweede is), waar - naar mijn idee - alle ingewikkelde politieke toestanden de toegankelijkheid van het spel de das om doen.
Final Fantasy VI kwam hier met een verhaal dat makkelijk te begrijpen was en wat echt een goed motief bood, doordat je echt een groot kwaad zag: Kefka.

De opera scène is inderdaad geweldig, ken je deze fan interpretatie?
https://www.youtube.com/watch?v=36TdZx8VgbA

Echt heel mooi. :)

Tamara
Redactielid

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Tamara » 18 september 2012, 17:16

Elmo. schreef:tekst

En dat zijn de argumenten die ik ook gebruik als Final Fantasy VI verdedigd moet worden :)

Peter449 schreef:Ok, daar worden we het dan niet over eens, tenzij je met concrete, officiële cijfers komt. :P

Ik had al wat verkoopscijfers gegeven. Wil je er meer? :)

Ik heb niet half zoveel RPG's gespeeld als jij, maar ik blijf je top 5 merkwaardig vinden. :P

Wat is er zo vreemd aan? Ik heb 199 RPG's uitgespeeld, maar ik heb er nog veel meer gespeeld. Van al die games heb ik vijf favorieten eruit gepikt. Die vijf vormen samen misschien 2 procent van wat ik in totaal aan RPG's gespeeld heb. Dat er geen Final Fantasy tussenzit, zegt dus niet zo heel veel.

Vergelijk het met de verdeling van IQ's. Zo'n tweeënhalf procent van de bevolking heeft een IQ van 130 of hoger. Dat betekent niet dat de overige 97-komma-nogwat procent bestaat uit kwijlende groentes :)

, maar ik blijf er wel bij dat FFVI verreweg het beste spel op het lijstje dat je hebt aangegeven is (exclusief misschien Ogre Battle, niet mee bekend).

Wie zegt dat ik het daar niet mee eens ben? De eigenlijke vraag is of kwaliteit het enige criterium zou moeten zijn ;)

Peter449

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Peter449 » 18 september 2012, 17:25

Tamara schreef:Ik had al wat verkoopscijfers gegeven. Wil je er meer? :)

Losse verkoopcijfers van verschillende spellen naast elkaar leggen laat niet de overlap zien die er in veel gevallen zeker is.

Tamara schreef:Wat is er zo vreemd aan? Ik heb 199 RPG's uitgespeeld, maar ik heb er nog veel meer gespeeld. Van al die games heb ik vijf favorieten eruit gepikt. Die vijf vormen samen misschien 2 procent van wat ik in totaal aan RPG's gespeeld heb. Dat er geen Final Fantasy tussenzit, zegt dus niet zo heel veel.

Ja ok, merkwaardig is misschien niet het goede woord. :P Ik denk er gewoon erg anders over, is wat ik er mee probeerde te zeggen.

Tamara schreef:Vergelijk het met de verdeling van IQ's. Zo'n tweeënhalf procent van de bevolking heeft een IQ van 130 of hoger. Dat betekent niet dat de overige 97-komma-nogwat procent bestaat uit kwijlende groentes :)

Bespeur ik hier een subtiele sneer in mijn richting? Ik hoop dat ik dat verkeerd opvat. :P

wowgek7

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor wowgek7 » 18 september 2012, 18:17

Peter449 schreef:
Tamara schreef:Ik had al wat verkoopscijfers gegeven. Wil je er meer? :)

Losse verkoopcijfers van verschillende spellen naast elkaar leggen laat niet de overlap zien die er in veel gevallen zeker is.

Tamara schreef:Wat is er zo vreemd aan? Ik heb 199 RPG's uitgespeeld, maar ik heb er nog veel meer gespeeld. Van al die games heb ik vijf favorieten eruit gepikt. Die vijf vormen samen misschien 2 procent van wat ik in totaal aan RPG's gespeeld heb. Dat er geen Final Fantasy tussenzit, zegt dus niet zo heel veel.

Ja ok, merkwaardig is misschien niet het goede woord. :P Ik denk er gewoon erg anders over, is wat ik er mee probeerde te zeggen.

Tamara schreef:Vergelijk het met de verdeling van IQ's. Zo'n tweeënhalf procent van de bevolking heeft een IQ van 130 of hoger. Dat betekent niet dat de overige 97-komma-nogwat procent bestaat uit kwijlende groentes :)

Bespeur ik hier een subtiele sneer in mijn richting? Ik hoop dat ik dat verkeerd opvat. :P
lol ik zie geen sneer maar aan je reactie is wel te zien dta je je aangesproken voelt je bent ons een uitleg schuldig:P

Elmo.

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Elmo. » 18 september 2012, 18:50

O ja, en er is zo'n kerel die spooktreinen optilt. Dat is best tof, toch?
Peter449 schreef:

Haha, wat ben jij een achterlijke dikzak die met dammen verliest van eencellige organismen, je leven stelt niks voor een je moeder is dik. Dat is een sneer. Dit is echter een statement waaruit blijkt dat mensen de IQ's van groentes kunnen meten.

Peter449 schreef:De opera scène is inderdaad geweldig, ken je deze fan interpretatie?
https://www.youtube.com/watch?v=36TdZx8VgbA
Echt heel mooi. :)

Heel tof.

Sephi
Moderator

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Sephi » 19 september 2012, 0:02

Sowieso vind ik persoonlijk dat je als RPG-fan Final Fantasy IV, VI, VII, VIII en IX MOET hebben gespeeld. Overgehypte serie daargelaten. Dit zijn RPG-klassiekers pur sang.

Ik snap jouw punt ook wel Tamara, dat je na 200 RPG's wat selectiever wordt qua titels (zeg maar de underdogs ook een kans wilt geven), net als een hoop muziekliefhebbers hier op het forum dat ook hebben, maar is het in dit geval ook niet een beetje verhaal van 'ken je klassiekers'?

Ik snap bijvoorbeeld niet wat je zo superwausgeweldigfantastisch vind aan Tales of the Abyss.
Ik heb het spel nog niet uitgespeeld, en het spel is zeker niet onaardig, maar tot nu toe vind ik bijvoorbeeld Tales of Symphonia beter.
Erik² schreef:Fakking Guns 'n Roses als ringtone, jonge.

Pißwasser©; slootwater voor échte mannen.
Vunter Slaush!? Afbeelding

wowgek7

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor wowgek7 » 19 september 2012, 0:48

Sephi schreef:Sowieso vind ik persoonlijk dat je als RPG-fan Final Fantasy IV, VI, VII, VIII en IX MOET hebben gespeeld. Overgehypte serie daargelaten. Dit zijn RPG-klassiekers pur sang.

Ik snap jouw punt ook wel Tamara, dat je na 200 RPG's wat selectiever wordt qua titels (zeg maar de underdogs ook een kans wilt geven), net als een hoop muziekliefhebbers hier op het forum dat ook hebben, maar is het in dit geval ook niet een beetje verhaal van 'ken je klassiekers'?

Ik snap bijvoorbeeld niet wat je zo superwausgeweldigfantastisch vind aan Tales of the Abyss.
Ik heb het spel nog niet uitgespeeld, en het spel is zeker niet onaardig, maar tot nu toe vind ik bijvoorbeeld Tales of Symphonia beter.
vond tales of the abbys best goed maar neit echt bijzonder nee vooral door de idiote mechanick waar ik er veel neit eens van gebruikt heb. en heb hem opgegeven toen ik drijvend eiland moest zoeken (die dus overal kon zijn) en na tig uren zoeken voor niets kapte ik er mee.

overgens is wild arms echt een aanrader athans de eerste 3 delen. 1 is geweldig 2is zeer goed3 is goed en 4 mwuah 5 heb ik nooit gespeelt ga alleen neit voor de psp versie want dat is de umd waar het opstaat nog niet waard.

Tamara
Redactielid

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Tamara » 19 september 2012, 8:59

Sowieso vind ik persoonlijk dat je als RPG-fan Final Fantasy IV, VI, VII, VIII en IX MOET hebben gespeeld. Overgehypte serie daargelaten. Dit zijn RPG-klassiekers pur sang.

Om eerlijk te zijn zou ik de helft van die games niet meer aanraden. VII en VIII zijn niet mooi oud geworden. Beide spellen hadden destijds sowieso al veel imperfecties. Beide verhalen zijn nogal klunzig verteld (met nog een belachelijke plottwist in VIII ook) en vooral VIII stikt van de zeer ongebalanceerde systemen.

VII had het geluk de juiste game op de juiste moment op de juiste plek te zijn. De PlayStation was nog redelijk nieuw en de cutscenes gaven reclamekijkers een voorproefje van het nieuwe gamen. Natuurlijk viel het op en het is niet zoals er echt concurrentie was. Beyond the Beyond was een boutspel. Suikoden en Wild Arms vielen niet de associëren met nieuwe, hippe techniek in de PlayStation. Je zou voor de lol eens wat oude reviews moeten lezen. De meeste gaan over hoe de game wel drie discs heeft en wel 40-50 uur lang is.

Hé, ik heb Final fantasy VI gespeeld. Ik heb een zeer groot deel van het spel gezien. Ik heb het alleen nooit op eigen kracht uitgespeeld dankzij onfortuinlijke geheugenkaarten :)

Het is meer zo dat wanneer je favorieten geheel overlappen met de hoogste Gamerankings- en Metacriticsscores, je je mag afvragen of je wel echt van de games genoten hebt. Of je er zelf wel een mening over hebt, of dat je de games speelt omdat ze gemiddeld genomen zeer goed gevonden worden.

Je eigen speelervaring is niet samen te vatten door het gemiddelde te nemen van de meningen van recensenten, meningen die ook nog eens erg uiteen kunnen lopen. Ik ben niet de enige die Tales of the Abyss een fantastisch spel vind, maar er zullen er net zoveel zijn die er geen klik mee hadden. Beide kanten zullen goede redenen hebben.

Omdat je de personages meer mag? Dat is zo'n beetje standaard bij Tales. Je favoriete Tales is de Tales met je favoriete personages :)

overgens is wild arms echt een aanrader athans de eerste 3 delen. 1 is geweldig 2is zeer goed3 is goed en 4 mwuah 5 heb ik nooit gespeelt ga alleen neit voor de psp versie want dat is de umd waar het opstaat nog niet waard.

Deel 2 viel wat tegen, leuke personages en achtergrondverhaal, maar het spel was vrij rommelig gestructureerd. Wild ARMs 2 was trouwens toevallig nummer 100 :)

Wild Arms XF vind ik een van de interessantere SRPGs die ik de afgelopen jaren heb gespeeld. Het spel dwingt je echt om optimaal gebruik te maken van de verschillende jobs. De sterkste kiezen en daar een team van maken, dat werkt in deze game absoluut niet. Je moet de kaarten goed bestuderen, de juiste voorbereidingen treffen; pas dan heb je een redelijke kans op succes.

wowgek7

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor wowgek7 » 19 september 2012, 10:28

lol xf vond ik waardeloos kapte al in de 3de missie ofzo het had weinig met rpg vandoen en heb zelfs gehoord dat 1 level zonder walktrough niet te doen was daar je elk figuurtje op 1 specifieke manier moet verplaatsen (je weet zonder walktrough neit welke) en anders heb je verloren. Ik kapte bij de 3de missie ofzo al waar je in die stad mensne moest redden ofzo. Ik hou er neit van als ik gedwongen wordt elke missie van job te moeten wisselen. Als dta afentoe eens is allee maar altijd thanks but no thanks. Ik vond dat echt de slechtste rpg die ik ooit gezien heb en dat wil heel wat zeggen.

Het verhaal van wild arms 2 was inderdaad iets minder maar de gameplay vond ik echt awesome. wild arms 3 heb ik ook enorm veel plezier in gehad. 4 heb ik wel eens gespeeld maar dta grid gebeuren was gewoon neit echt mijn ding. en daar ze dta in 5 ook doen verwacht ik dta die neit heel anders zal zijn dan 4.

maar wild arms 1 is echt onovertroffen goed. die speelde ik al toen ik heel jong was en heb er destijds zelfs een traantje om gelaten en die soundtrack is echt onovertrofen. En de humor was ook awesome die zed bracht elke keer glimlach op mijn mond.

Peter449

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Peter449 » 19 september 2012, 17:55

Ik denk dat het er op neer gaat komen dat The World Ends With You nummer 200 voor je wordt. Heb je trouwens zelf gestemd?

Nino.g

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Nino.g » 19 september 2012, 18:09

Peter449 schreef: Heb je trouwens zelf gestemd?

Dat lijkt me nogal onlogisch omdat deze poll er juist is omdat ze niet weet welke ze moet kiezen.

levi-heet-ik

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor levi-heet-ik » 19 september 2012, 18:44

Ik heb gestemd op: Skies of Acardia Legends!
Afbeelding

Facebook

LoL : TheUnstopableL

Peter449

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Peter449 » 19 september 2012, 19:51

Nino.g schreef:
Peter449 schreef: Heb je trouwens zelf gestemd?

Dat lijkt me nogal onlogisch omdat deze poll er juist is omdat ze niet weet welke ze moet kiezen.

Toen ik zei dat het een gewogen poll zou moeten zijn zei Tamara dat haar eigen stem dan te zwaar zou zijn (o.i.d).. daaruit zou je op kunnen maken dat ze gestemd heeft. Maar ik weet het niet zeker. Maar ze heeft toch ook niet gezegd dat ze niet weet welke ze moet kiezen? Of wel? :o

Lauraa

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Lauraa » 19 september 2012, 19:55

De enige twee spellen die ik heb gespeeld uit dit rijtje zijn Pokemon Black/White en TWEWY. Maar TWEWY beviel mij niet erg goed en ik heb betere pokemon games gespeeld dan black/white.. Dus ik heb eerlijk gezegd geen idee, behalve dat ik niet voor TWEWY zou gaan.

timoster100

Re: Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor timoster100 » 20 september 2012, 18:07

pokemon black/white!
now playing:

3ds: Mariokart 7 - trying to get all the golden parts
Wii: Legend of Zelda Skyward Sword - at Temple of Time

Elmo.

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Elmo. » 20 september 2012, 21:58

Lauraa schreef:De enige twee spellen die ik heb gespeeld uit dit rijtje zijn Pokemon Black/White en TWEWY. Maar TWEWY beviel mij niet erg goed en ik heb betere pokemon games gespeeld dan black/white.. Dus ik heb eerlijk gezegd geen idee, behalve dat ik niet voor TWEWY zou gaan.

Dan zitten er echt bergen verschil tussen jou en de meeste forummers hier.

wowgek7

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor wowgek7 » 21 september 2012, 0:35

Elmo. schreef:
Lauraa schreef:De enige twee spellen die ik heb gespeeld uit dit rijtje zijn Pokemon Black/White en TWEWY. Maar TWEWY beviel mij niet erg goed en ik heb betere pokemon games gespeeld dan black/white.. Dus ik heb eerlijk gezegd geen idee, behalve dat ik niet voor TWEWY zou gaan.

nou kan hem geen ongelijk geven wta pokemon betreft wat ze met verhaal gedaan hebben super maar dat was ook enige wat ik leuk vond aan b/w ik werdt gedwongen pokes te gebruiken die ik niets aan vond postgame was er echt helemaal niets te doen op legends vangen na. black city en white forest stelden rg weinig voor. dus qua pokemon geef ik hem zeker gelijk.

PirateBunny

Woonplaats: Zaandam/Rotterdam in een kartonnen doos samen met Snake.

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor PirateBunny » 21 september 2012, 0:53

Ik heb ze allemaal gespeeld behalve Ogre Battle: The March of the Black Queen.

Ik heb gestemd op TWYWY :)
Afbeelding
Afbeelding
Spoiler: toon
wowgek7 schreef:Voorgoed weg vanaf 12 februari 2013

Lauraa

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Lauraa » 21 september 2012, 11:07

Elmo. schreef:

En verschil is heel slecht?

Elmo.

Kies Tamara's 200ste RPG

Berichtdoor Elmo. » 21 september 2012, 15:14

PirateBunny schreef:Ik heb ze allemaal gespeeld behalve Ogre Battle: The March of the Black Queen.

Ik heb gestemd op TWYWY :)

Als je van SRPG's houdt moet je die zeker spelen!
Lauraa schreef:
Elmo. schreef:

En verschil is heel slecht?

Nee, ik duidt het alleeen aan. Ik vond TWEWY ook niet tof, en vond B&W op de meta na oninteressant.

Vorige

Keer terug naar Blog Discussie