Nik
Redactielid

Wat te doen met Wii-resten?

Berichtdoor Nik » 16 oktober 2012, 20:30

AfbeeldingNiets leuker dan de weken voor er een nieuwe console uitkomt. Er moeten belangrijke beslissingen worden genomen. Zoals: Wat kan er van de Wii de deur uit?

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik ben heel wat plastic rijker geworden tijdens die hele Wii-periode. Wacht, ik trek even een willekeurige la open.

Afbeelding

4 Wii Remotes, Nunchuks, wat Classic Controllers, nog MotionPlus-dingetjes en een stuur. Verder slingert er nog een geweerhouder rond, Wii Speak, een Balance Board, zijn er natuurlijk de instrumenten voor de muziekgames en er zou ook nog ergens dat tekending van THQ moeten liggen.

Die plasticberg wordt met de Wii U alleen maar groter. Er komt, als je niet het basic pakket koopt, nog een sensorbalk bij, natuurlijk een GamePad, één of meerdere Wii U Pro-controllers, een oplaadstation, houders....

Opruimen
Je begrijpt het wel. Die plasticberg wordt eng groot, dus wat eraan te doen? Nu ingrijpen! Meest logische is het verkopen van de oude Wii, zodat je al die troep weg kunt geven. Games uit die tijd kun je toch op de Wii U spelen. Hop, oude sensorbalk erbij... Dat ruimt meteen lekker op.

Maar wat nog meer? De Classic Controllers ook erbij doen? Mogelijk, maar misschien hebben we die ook nog bij de Wii U nodig.

Instrumenten de deur uit doen? Ja, maar wat nou als ik zin krijg om mijn ouderwetse plastic-gitaar-skills weer eens op te vijzelen. En wie weet komt er in de periode van de Wii U een revival voor het Guitar Hero-genre.

Het plastic stuur wegdoen is ondenkbaar, want die komt ooit weer van pas. Heus wel! En wie zegt dat al die andere accessoires niet nog een tweede leven krijgen?

En ik hou natuurlijk zoveel mogelijk Wii Remotes voor mezelf, want die kom je altijd te kort. En die Nunchuks wegdoen? Nah.

Het resultaat
Eens even kijken naar het resultaat. Uiteindelijk is de rommelberg alleen een sensorbalk lichter...

En komt er de komende maanden alleen maar meer plastic bij.

Over 6 jaar, als de Wii U op z'n eind loopt, nog maar een opruimpoging wagen?

Markiewong

Re: Wat te doen met Wii-resten?

Berichtdoor Markiewong » 16 oktober 2012, 21:00

Misschien zitten we hier wel over 6 jaar met de opvolger die zowel de gamepad als Wii remotes ondersteund. Je kan net zo goed nu gaan investeren in een Ikea kast voor al het plastic :P.
Lalalalalala...

sirolf

Berichtdoor sirolf » 16 oktober 2012, 21:02

ik ga niks weggooien het ligt bij mij niet echt in de weg en het blijft leuk om soms weer te wii'en. verder kun je je wii mote ook nog bij de WiiU gebruiken.

Timothy

Berichtdoor Timothy » 16 oktober 2012, 21:17

Ach, ik heb mijn Wii al een tijdje terug de deur gewezen. De Wii heeft plaatsgemaakt voor de PS3. Maar ik ga wel een Wii U kopen hoor, heb ik nog een stapel plastic.
3DS friendcode: 4296 - 4249 - 6496
Wii U naam: Timschelhaas
PM me even als je me toevoegt :)

Maarten707

Berichtdoor Maarten707 » 17 oktober 2012, 7:22

Zoveel plastic troep heb ik niet, en het past nog wel in een klein kastje bij mij! :)
Afbeelding

NinVideo's - De site voor jouw Nintendo nieuws!

Tamara
Redactielid

Berichtdoor Tamara » 17 oktober 2012, 9:01

Meest logische is het verkopen van de oude Wii, zodat je al die troep weg kunt geven.

Misschien, maar pas nadat ik al mijn gedownloade games heb overzet.

Ik ben blij dat ik niet veel plastic troep heb. Eigenlijk heb ik alleen een traditionele controller en dat ding gebruik ik regelmatig.

Erik

Berichtdoor Erik » 17 oktober 2012, 10:12

"Wat te doen met Wii-resten?"

Verkopen, verbranden, weggooien ;)
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Een opportunistische supermarkt-manager gebruikt Lysergeenzuurdi-ethylamide met Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis zonder het gebruik van een bijsluiter:
Spoiler: toon
Afbeelding

Jannie
Moderator

Berichtdoor Jannie » 17 oktober 2012, 11:13

Tamara schreef:
Meest logische is het verkopen van de oude Wii, zodat je al die troep weg kunt geven.

Misschien, maar pas nadat ik al mijn gedownloade games heb overzet.

Ik ben blij dat ik niet veel plastic troep heb. Eigenlijk heb ik alleen een traditionele controller en dat ding gebruik ik regelmatig.

Bij mij precies zo, ik heb alleen de traditionele controller en speel daar regelmatig mee. Er staan 30 VC games op mijn SD-kaart. Het enige nieuwe spel dat ik ooit heb gekocht voor de Wii is Skyward Sword. Erg veel plastic heb ik dus niet om weg te gooien.
http://www.dailynintendo.nl/ Nieuwe layout en leuke toevoegingen

Shinigami

Berichtdoor Shinigami » 17 oktober 2012, 13:29

Een groote kist voor onder je bed is een oplossing. ;)
Afbeelding
Playing : Steel Diver, 3DS & Super Mario Sunshine, GCN.

raceneus

Berichtdoor raceneus » 17 oktober 2012, 14:36

Ik heb qua controllers 3 stuurtjes, 3 remotes(hoewel 1tje nu te leen ligt bij eimand anders), 1 remote, en zo'n ding voor het schieten. Maar ik ehb er heelmaal geen last van. De wii staat beneden, maar boven, op mijn kamer, is het een geharrewar van controllers & stuff.Van de wii is het eigenlijk maar een kleinigheid, als de batterijen op zijn :P

TjaTjo

Berichtdoor TjaTjo » 17 oktober 2012, 16:07

De Wii krijgt nu weer een prijsdaling, voor 129,99 krijg je een zwarte wii, 1 controller (ingebouwde motion plus), nunchuck en Wii Sport en Wii sport resort.
Dus als je je Wii nu wilt verkopen krijg je er super weinig voor.

Over plastic gesproken..Afbeelding
Deze SNES controller dook op bij de Australische site EB Games, geen officieel product van Nintendo maar wel veel goedkoper dan de normale pro-controller!
Dit account was eerst van mijn kleinzoon.

''A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool.''
-William Shakespeare

TheRealThanos

Berichtdoor TheRealThanos » 17 oktober 2012, 16:59

Weggooien? Verkopen?

AB-SO-LU-TE heiligschennis!!! Nooit van mijn leven!! (meer)
Ik heb die fout in het verleden één keer gemaakt, maar nooit meer.
Ik heb sinds ik overnieuw begon met sparen (sinds de N64) geen console meer weg gedaan.
Je krijgt er altijd spijt van, en er is altijd wel een moment dat je die toffe classics weer wilt spelen en dat doe je op de originele hardware, met de originele controls, niet op een nieuwere console, of VC nou leuk is of niet. De ervaring is simpelweg niet hetzelfde.

Ik heb voor alle consoles mooie opbergtassen waar zowel de console als randapparatuur & spellen in passen en dan kan je die ene tas makkelijk kwijt in een kast of ergens aan de kant in een slaapkamer of opberghok.

En dan ben je ook gelijk af van dat domme gezeik over backwards compatibility. Als je je oude games wilt kunnen blijven spelen, dan bewaar je de originele console, punt.
Het in moeten bouwen van backwards compatibility doet alleen maar afbreuk aan de console of hardware, dus we zouden dankbaar moeten zijn dat het er überhaupt in zit, niet moeten zeiken over dat het niet compatible genoeg is.

Het voordeel van de Wii U is dan wel weer (vind ik) dat met 'oude' Wii spellen de ervaring bij die console wèl hetzelfde is, omdat je gewoon je Wiimote en je nunchuck kunt blijven gebruiken, maar nog steeds niet een afdoende reden om mijn Wii weg te doen.

Just my two cents...

GamerJohn

Berichtdoor GamerJohn » 17 oktober 2012, 17:26

ik ga mijn Wii verkopen aan mijn neefjes, daar kan ik al een hoop plastic aan geven, dan hou ik nog 2 controllers, 1 nunchuk, 2 sturen, 1 motion+ aanklikblokje en een aantal games over
Afbeelding
Most Wanted:
Zelda Wii U
WW HD
Pikmin 3
SSBU/4

Now Playing:
tLoZ:SS
Minecraft
CoD: Black Ops II
NSMBU
NintendoLand
MKWii

NintendoNetwork ID: GamerJohn
(PM me als je me toevoegt!)

TROCKS

Berichtdoor TROCKS » 17 oktober 2012, 20:02

VOOR [N]IKs :

4 Wii Remotes, Nunchuks, wat Classic Controllers, nog MotionPlus-dingetjes en een stuur. Verder slingert er nog een geweerhouder rond, Wii Speak, een Balance Board, zijn er natuurlijk de instrumenten voor de muziekgames en er zou ook nog ergens dat tekending van THQ moeten liggen.

Je maakt kans op deze plasticberg als je een post plaatst onder deze voor [N]OP, erh... ik bedoel voor [N]IKs!! :awesome:
Mijn flipnote filmpje:

Link

Alfredo

Berichtdoor Alfredo » 17 oktober 2012, 21:19

TheRealThanos schreef:Weggooien? Verkopen?

AB-SO-LU-TE heiligschennis!!! Nooit van mijn leven!! (meer)
Ik heb die fout in het verleden één keer gemaakt, maar nooit meer.
Ik heb sinds ik overnieuw begon met sparen (sinds de N64) geen console meer weg gedaan.
Je krijgt er altijd spijt van, en er is altijd wel een moment dat je die toffe classics weer wilt spelen en dat doe je op de originele hardware, met de originele controls, niet op een nieuwere console, of VC nou leuk is of niet. De ervaring is simpelweg niet hetzelfde.

Ik heb voor alle consoles mooie opbergtassen waar zowel de console als randapparatuur & spellen in passen en dan kan je die ene tas makkelijk kwijt in een kast of ergens aan de kant in een slaapkamer of opberghok.

En dan ben je ook gelijk af van dat domme gezeik over backwards compatibility. Als je je oude games wilt kunnen blijven spelen, dan bewaar je de originele console, punt.
Het in moeten bouwen van backwards compatibility doet alleen maar afbreuk aan de console of hardware, dus we zouden dankbaar moeten zijn dat het er überhaupt in zit, niet moeten zeiken over dat het niet compatible genoeg is.

Het voordeel van de Wii U is dan wel weer (vind ik) dat met 'oude' Wii spellen de ervaring bij die console wèl hetzelfde is, omdat je gewoon je Wiimote en je nunchuck kunt blijven gebruiken, maar nog steeds niet een afdoende reden om mijn Wii weg te doen.

Just my two cents...

Helemaal mee eens.Ik heb zo een spijt dat ik mn nes,snes en n64 heb weg gedaan.Houden die hap!
FC 3DS: 2878¦9802¦3900¦ [Alfredo]
FC Pokemon White: 1420¦5899¦6155¦ [Elvisdude]
FC Pokémon White 2: 0485¦1225¦4610¦ [Alfredo]

sirolf

Berichtdoor sirolf » 17 oktober 2012, 21:55

TjaTjo schreef:De Wii krijgt nu weer een prijsdaling, voor 129,99 krijg je een zwarte wii, 1 controller (ingebouwde motion plus), nunchuck en Wii Sport en Wii sport resort.

Deze SNES controller dook op bij de Australische site EB Games, geen officieel product van Nintendo maar wel veel goedkoper dan de normale pro-controller!

hij is ook stukke mooier

Erik

Berichtdoor Erik » 18 oktober 2012, 9:59

TjaTjo schreef:Over plastic gesproken..
Afbeelding

Hopen dat ze die ook hier gaan verkopen :P
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Een opportunistische supermarkt-manager gebruikt Lysergeenzuurdi-ethylamide met Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis zonder het gebruik van een bijsluiter:
Afbeelding

TheRealThanos

Berichtdoor TheRealThanos » 18 oktober 2012, 16:49

Erik schreef:
TjaTjo schreef:Over plastic gesproken..
Afbeelding

Hopen dat ze die ook hier gaan verkopen :P

Die kan je ook gewoon vanuit Nederland bestellen hoor, gewoon via PayPal of iets soortgelijks.
Als je nog geen PayPal hebt of geen credit card, dan kan je ook gewoon je bank- of giro rekening aan PayPal koppelen, dat heb ik ook gedaan, en ik koop regelmatig in het buitenland. Gaat prima. :D

Hina Kagiyama

Berichtdoor Hina Kagiyama » 19 oktober 2012, 15:19

De fik erin. :lol:
3DS: 3179 - 6084 - 7457|PSN: YoukaiBuster|LoL: HinaKagiyama

raceneus

Berichtdoor raceneus » 19 oktober 2012, 22:23

sirolf schreef:
TjaTjo schreef:De Wii krijgt nu weer een prijsdaling, voor 129,99 krijg je een zwarte wii, 1 controller (ingebouwde motion plus), nunchuck en Wii Sport en Wii sport resort.

hij is ook stukke mooier

Die ziet er tof uit!
Ik was nog niet van plan de wii u te kopen. Maar ik wilde toch alvast weten waar ik deze speciale controller kan halen?

TheRealThanos

Berichtdoor TheRealThanos » 19 oktober 2012, 22:58

Ehm... er staat toch 'Australische site EB games' bij, dus misschien daar? ;)

Erik

Berichtdoor Erik » 20 oktober 2012, 13:25

TheRealThanos schreef:Die kan je ook gewoon vanuit Nederland bestellen hoor, gewoon via PayPal of iets soortgelijks.
Als je nog geen PayPal hebt of geen credit card, dan kan je ook gewoon je bank- of giro rekening aan PayPal koppelen, dat heb ik ook gedaan, en ik koop regelmatig in het buitenland. Gaat prima. :D

Geen zin in met Paypal gebeuren, ik koop hem liever hier.
Afbeelding
^Paint ლ(ಠ益ಠ)ლ^
Afbeelding

Thegamegamer

Berichtdoor Thegamegamer » 20 oktober 2012, 14:16

er ligt ook nog een xbox controller in

Rododendron

Berichtdoor Rododendron » 21 oktober 2012, 11:17

Ik trek even een laatje open, en ik zie twee Wiimotes, twee Nunchuks, een draadloze Nunchuk die het jammerlijk niet doet (en ik was so stom om de handleiding weg te gooien), en soort van plastic dinges dat om de Wiimote gaat zodat je meer grip hebt, eh... Er ligt ook nog een verdwaalde Xbox 360 controller in.

Tja, valt mee, eigenlijk. Kan erger... Als ik er ooit vanaf wil ga ik ze waarchijnlijk verkopen. Maar ik wil er niet vanaf! Ik heb zelfs m'n SNES nog en zo'n beetje alles wat daarna kwam, haha.
You're only reading this because you're bored!

Wezzz

Berichtdoor Wezzz » 22 oktober 2012, 21:44

Voorlopig blijft die Wii nog wel even. En als de WiiU er is da vakken wel even kijken wat we met alle troep gaan doen
Now Doing:
Wii: Super Paper Mario
3DS: Luigi's Mansion 2
DS: Pokémon Ranger - Shadows of Almia
Xbox 360: Halo 4
GC: Luigi's Mansion

Leest: CSI: Bewijskracht
TV-serie: Bones, Season 4, Ep 5

Keer terug naar Blog Discussie