Erik² schreef:Fakking Guns 'n Roses als ringtone, jonge.

Guan schreef:Mijn voornaamste probleem met religie is de pedagogiek ervan. Kinderen groeien op in een sociale omgeving met vrijwel altijd één prodominante religie, hetzij het christendom, hetzij islam, hetzij boeddhisme. Natuurlijk worden zij vroeg of laat blootgesteld aan andere religies, maar vanuit school ligt de nadruk op één religie. Dat vind ik kwalijk en ben van mening dat kinderen op jonge leeftijd moeten worden blootgesteld aan verschillende religies, zodat zij niet alleen zelf kunnen kiezen wat ze ermee willen doen, maar in ieder geval respectvol kunnen handelen ten opzichte van andere religies.
Disgraziato schreef:Wanneer de vraag wordt gesteld of er echt een god bestaat, religies echt zijn of iets in die trant, kan ik daar een heel duidelijk en kort antwoord op geven: nee, het bestaat allemaal niet. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat religies slecht zijn, op - afgaande op mijn eerste indrukken en nooit nader onderzoek te hebben gedaan - een aantal na.

Taragon schreef:Jij gelooft dat er geen god is, maar je hebt er net zo weinig bewijs voor dat het niet bestaat als dat religies hebben dat er wel een god bestaat.
Disgraziato schreef:Met logisch denken kom je redelijk ver.
Timothy schreef:Taragon schreef:Jij gelooft dat er geen god is, maar je hebt er net zo weinig bewijs voor dat het niet bestaat als dat religies hebben dat er wel een god bestaat.
Er is ook nooit bewezen dat er geen pratende grote boze wolven bestaan.
Taragon schreef:Disgraziato schreef:Met logisch denken kom je redelijk ver.
Nee.Timothy schreef:Taragon schreef:Jij gelooft dat er geen god is, maar je hebt er net zo weinig bewijs voor dat het niet bestaat als dat religies hebben dat er wel een god bestaat.
Er is ook nooit bewezen dat er geen pratende grote boze wolven bestaan.
Nee, maar wat wil je daarmee zeggen?
Taragon schreef:Waarom is het overtuigd zijn dat god absoluut niet bestaat zoveel beter dan het geloven dat god wel bestaat?
Taragon schreef:Ooit gehoord van metaforen?
Wetenschap biedt nog altijd geen antwoorden voor alles. Er zijn zoveel dingen wat wetenschap niet kan verklaren dat het alleen maar logisch is dat de verklaring ergens anders in wordt gezocht. Het is nogal kortzichtig om alles meteen te ontkennen.
Disgraziato schreef:
Ja, daar heb ik van gehoord en iemand anders heeft me dat eerder verteld, maar het hele Adam en Eva verhaal is dus een, groot metafoor? En dan niet alleen de slang en de appel, maar het gehele verhaal?
Disgraziato schreef:En als er geen antwoord is, is die er niet. Als de wetenschap hem niet kan vinden, dan zal je moeten wachten. Als je de waarheid zoekt, dan zal je niet gaan graven in je eigen fantasieën, hooguit je ervaringen. Misschien is de Bijbel daaruit geschreven, maar het lijkt me sterk als alles een metafoor is.
Taragon schreef:Dat verschilt per stroming en iedereen legt het op zijn eigen manier uit. Je kan zelf bepalen wat je als metafoor ziet en wat niet.
Dat verschilt per stroming, ja. Dat zegt alweer genoeg. Je gaat me niet vertellen dat je denkt dat iedereen dezelfde grootouders heeft.Taragon schreef:Ja, vrij kort door de bocht dus, je gelooft niet dat er iets bestaat en staat niet open voor verklaringen buiten de wetenschap.
Disgraziato schreef:Is dat je conclusie?
Erik² schreef:Fakking Guns 'n Roses als ringtone, jonge.

Sephi schreef:Disgraziato schreef:Is dat je conclusie?
Welk hard bewijs is er dat God wel of niet bestaat?

Gebruikers op dit forum: Chey<3DS en 0 gasten